وارن بافت کیست و چه تاثیری در بازار رمز ارزها می گذارد؟

  • 06:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

وارن بافت(Warren Edward Buffett)؛ آیا دوست دارین تا با این شخص آشنا بشین؟ آیا می دونین وارن بافت کیست؟ تحصیلات وارن بافت چقدر هست؟ وارن بافت چرا مشهور شد؟ وارن بافت چه افتخاراتی داره؟ وارن بافت درباره رمز ارزها و بیت کوین چه نظری داره؟ وارن بافت از چه زمانی فعالیت حرفه ای خودش رو شروع کرد؟ دوران کودکی و نوجوانی وارن بافت چجوری بود؟ دیدگاه های این شخص چه تاثیری بر میزان سود بزرگان ارز دیجیتال و سرمایه گذاران این حوزه داشته است؟

بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای سرمایه پرچالش هست که افراد زیادی در اون با شکست های بزرگی روبرو شدن، ولی در مقابل بعضی از افراد اقتصاددان و مدیرهای اجرایی تونستن در رتبه ها و جایگاه های خوبی در بررسی بازارهای مالی دست پیدا کنند. یکی از همین فعالان در بازارهای مالی که تاثیر زیادی روی رمز ارزها داره، وارن بافت هست که حتی گاها از تحلیل هاش برای گرفتن سیگنال ارز دیجیتال و یا سایر بازارهای مالی استفاده میشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وارن بافت یا Warren Edward Buffett رو واستون معرفی کنیم، به بررسی افتخارات وارن بافت بپردازیم و انتقاد وارن بافت درباره ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این شخص مشهور آشنا بشین.

وارن بافت کیست؟

وارن بافت کیست؟

آیا می دونین وارن بافت کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که وارن بافت یا Warren Edward Buffett اقتصاددان، فعال حقوق بشر، مدیر اجرایی و یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزهاست. بر اساس داده های منتشر شده، وارن بافت مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی، با داشتن ثروتی حدودا 100 میلیارد دلار یکی از 5 شخص ثروتمند در دنیا هست. وارن بافت در 15 سال اخیر، تقریبا 38 میلیارد دلار از ثروت خودش رو خرج امور بشردوستانه کرده و به بنیادهای خیریه اهدا کرده.

بیشتر رسانه های اجتماعی از وارن بافت با لقب حکیم اوماها هم یاد می کنند. این شخص از پیشروهای علم سرمایه گذاری ارزشی محسوب میشه. وارن بافت در سال 2010 بنیاد The Giving Pledge رو به همراه بیل گیتس راه اندازی و تاسیس کرد. میلیاردرهای عضو این موسسه متعهد میشن که حداقل نصف درآمد خودشون رو صرف کارهای انسان دوستانه کنند. وارن بافت هم توسط این بنیاد و بنیاد بیل ملیندا گیتس متعهد به اختصاص 99 درصد از دارایی های خودش مربوط به شرکت، در زمان زندگی و بعد از مرگ به امور خیریه شده.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با هایدن آدامز؛ بنیانگذار یونی سواپ

اولین سرمایه گذاری و تحصیلات وارن بافت

اولین سرمایه گذاری و تحصیلات وارن بافت

توجه داشته باشین که وارن بافت اولین سرمایه گذاری خودش رو در سن 11 سالگی انجام داد. این شخص در سال 1941 شش سهم از سهام برتر شرکت Cities Service رو به قیمت هر سهم 38 دلار خرید که سه سهم رو خودش برداشت و سه سهم دیگه رو به آبجی بزرگ تر خودش داد. قیمت سهام این شرکت ابتدا به 27 دلار سقوط کرد، ولی بعد از مدتی با رشد قابل توجهی به 40 دلار رسید. بعد از این، وارن بافت و خواهرش سهم های خودشون رو فروختن، ولی قیمت اون مدتی بعد به 200 دلار افزایش پیدا کرد. بعد از این اتفاق، وارن بافت در سال 1943 به یکی از دوستان خانوادگی خودش گفت که اگه تا 30 سالگی یه ملیونر نشم، خودم رو از بلندترین ساختمون اوماها به پایین میندازم.

نکته قابل توجه این هست که وارن بافت در سال 1945 که 14 سال داشت، با تحویل روزنامه های واشنگتن پست ماهانه 175 دلار حقوق دریافت می کرد و 1200 دلار از پس انداز خودش رو به خرید 40 جریب معادل 161.874 متر مربع مزرعه اختصاص داد. در سال 1947 وقتی که وارن بافت سال آخر دبیرستان خودش رو طی می کرد، به همراه یکی از دوستای خودش یه دستگاه بازی پین بال دست دوم به قیمت 25 دلار خریدن. در اون موقع وارن بافت به فکر کسب سود زیاد از این سرمایه گذاری می کرد. به همین دلیل این دستگاه بازی رو در یه آرایشگاه قرار داد. بعد از چند ماه تونست با سود به دست اومده از این دستگاه، این تعداد رو به 3 دستگاه تبدیل کنه.

انتقاد وارن بافت درباره ارزهای دیجیتال

انتقاد وارن بافت درباره ارزهای دیجیتال

شاید واستون جالب باشه که وارن بافت به عنوان شخصی که توصیه ها و پیشنهادهاش روی سرمایه گذاران زیادی در سراسر دنیا تاثیر می ذاره، در جلسه سهامداران در تاریخ می 2022 گفت که ارزهای دیجیتال دارایی های بهره وری نیستن و حتی در صورت رسیدن کل ارزش بازار بیت کوین به 25 هم این رمز ارز رو نمی خره. همچنین وارن بافت در این جلسه گفت که نمی دونم قیمت بیت کوین سال دیگه، 5 سال دیگه یا 10 سال دیگه چقدر میشه، ولی از چیزی که مطمئنم این هست که هیچ چیزی تولید نمی کنه!

وارن بافت در مصاحبه ای گفت که اگه به من بگین بابت 1 درصد سود واسه همه مزارع آمریکا 25 میلیارد دلار به ما بده، همین الان واستون یه چک می نویسم. واسه 25 میلیارد دلار الان 1 درصد از مزارع رو در اختیار دارم. اگه در ازای 1 درصد از همه آپارتمان های کشور هم 25 میلیارد دیگه از من بخواهین، بازم واستون یدونه چک می نویسم. به همین راحتی! ولی اگه به من بگین همه بیت کوین ها ماله شماست و به قیمت 25 دلار اون ها رو به من می فروشین، از شما نمی خرم، چون مگه با بیت کوین چه کاری می تونم بکنم؟ دوباره باید اون ها رو به یه نفر دیگه بفروشم. قرار نیست بیت کوین کاری واسم انجام بده، ولی قراره اون آپارتمان ها اجازه و اون مزارع موارد غذایی تولید کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، وارن بافت یا Warren Edward Buffett رو واستون معرفی کنیم، به بررسی افتخارات وارن بافت بپردازیم و انتقاد وارن بافت درباره ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این شخص مشهور آشنا بشین. همونطور که گفتیم، وارن بافت اقتصاددان، فعال حقوق بشر، مدیر اجرایی و یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزهاست. این شخص هیچ علاقه ای به ارزهای دیجیتال نداره و گفته که من قصد ندارم در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم!
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد وارن بافت کیست و چه تاثیری در بازار رمز ارزها می گذارد؟

در مورد وارن بافت کیست و چه تاثیری در بازار رمز ارزها می گذارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+50 = ?