اندیکاتور تریکس(TRIX) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 21:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور تریکس(TRIX)؛ یکی از پر استفاده ترین ابزارها در آموزش تحلیل تکنیکال! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این اندیکاتور به دست بیارین؟ آیا می دونین اندیکاتور تریکس چیست؟ اندیکاتور تریکس چه مزیت هایی به همراه داره؟ نحوه استفاده از اندیکاتور TRIX چجوریه؟ اندیکاتور تریکس چه کمکی به تریدرها و معامله گران می کنه؟ زمان خرید رمز ارزها با استفاده از اندیکاتور تریکس چه موقع هست؟

واسه تشخیص روند قیمتی رمز ارزها در بازارهای مالی، معاملات و روش های مختلفی وجود داره. معامله گران با کمک این روش ها در بازار رمز ارزها سود به دست میارن. اندیکاتورها یکی از روش هایی هست که معامله گران با استفاده از اون ها می تونن در بازار کریپتو سود کسب کنند و روند قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنند. اندیکاتور تریکس هم یکی از این ابزارهاست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور تریکس یا TRIX بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور تریکس بپردازیم و نحوه استفاده از اندیکاتور TRIX در تحلیل تکنیکال رو در زمینه آموزش ارز دیجیتال به شما یاد بدیم تا با این ابزار آشنا بشین.

اندیکاتور تریکس چیست؟

اندیکاتور تریکس چیست؟

شاید واستون جالب باشه که اندیکاتور تریکس یا TRIX یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که تحلیلگران می تونن با استفاده از این اندیکاتور داده های مهمی رو به دست بیارن و بتونن با استفاده از داده های به دست اومده، معاملات پرسودی انجام بدن. همچنین اندیکاتور تریکس به عنوان شاخص میانگین نمایی سه گانه هم شناخته میشه که به منظور نشون دادن سطح اشباع خرید و فروش ارزهای دیجیتال در چارت قیمتی رمز ارزها و مومنتوم حرکتی در بازار مورد استفاده تریدرها و معامله گران زیادی قرار می گیره. علاوه بر این، اندیکاتور تریکس دقیقا مثل اندیکاتور مکدی، در اطراف عدد صفر نوسان می کنه و اگه در یکی از اعداد قرار بگیره، می تونه معنی متفاوتی داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور تریکس(TRIX) یکی از اسیلاتورهایی هست که تریدرها می تونن از این اسیلاتور در همه بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند. این اندیکاتور به وسیله شخصی به اسم جک هاتسون در اوایل دهه 80 میلادی راه اندازی و عرضه بازار شد. از اونجایی که اندیکاتور تریکس اطلاعات و داده های دقیقی درباره بازار ارزهای دیجیتال به معامله گران ارائه میده، تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. توجه داشته باشین که اگه اندیکاتور TRIX به عنوان نوسانگر شتاب حرکت کنه، می تونه نواحی اشباع خرید و اشباع فروش رو به تریدرها نشون بده و بهشون کمک کنه تا معاملات سودآوری انجام بدن.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) چیست؟

مزایا و معایب اندیکاتور تریکس(TRIX)

مزایا و معایب اندیکاتور تریکس

همونطور که گفتیم، اندیکاتور TRIX نوعی ابزار جنبشی هست که درصد تغییر یه میانگین متحرک نمایی گرفته شده از قیمت بسته شدن بازار رو نشون میده. این اندیکاتور با این هدف ایجاد شده که شما رو از روندهایی مطلع کنه که کمتر یا برابر با تعداد دوره ای هست که واسشون مشخص می کنین. استفاده از اندیکاتور تریکس مزیت ها و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب اندیکاتور تریکس رو بررسی می کنیم:

مزایای اندیکاتور تریکس

•    یکی از مزایای استفاده از اندیکاتور تریکس(TRIX) این هست که امکان استفاده از این اندیکاتور در کنار سایر ابزارهای کاربردی تحلیل تکنیکال وجود داره.
•    اندیکاتور تریکس در تحلیل تکنیکال، نویزها و حرکات قیمت به اهمیت رو در چارت قیمتی ارز دیجیتال حذف می کنه و اطلاعات مفیدی به معامله گران انتقال میده.
•    یکی دیگه از مزیت های استفاده از اندیکاتور تریکس(TRIX) این هست که می تونین با کمک این ابزار، بازارهای اشباع خرید و فروش شناسایی کنین.
•    از اونجایی که اندیکاتور Trix اختلاف بین اعداد هموار شده هر Bar رو محاسبه می کنه، می تونه اندیکاتوری پیشرو باشه.

معایب اندیکاتور تریکس

•    یکی از معایب استفاده از اندیکاتور تریکس(Trix) این هست که این شاخص مثل اندیکاتورهای دیگه با تریدرها در بازار رنج مشکل دارن و به خوبی در این بازار کاربرد ندارن. وقتی که اندیکاتور، خط صفر رو به سمت بالا یا پایین قطع می کنه و بعدا در جهت مخالف حرکت می کنه، کراس اورر کاذب تشکیل میشه.
•    از اونجایی که اندیکاتور TRIX تعدیل شده، نمی تونه به خوبی به تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال واکنش نشون بده. البته بعضی وقت ها این موضوع باعث میشه سود معامله گران کاهش پیدا کنه. چون هر پولبک به معنی تغییر جهت و خروج از بازار نیست.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از اندیکاتور TRIX چگونه است؟

نحوه استفاده از اندیکاتور TRIX چگونه است؟

توجه داشته باشین که با استفاده از اندیکاتور تریکس میشه حرکت های شتاب رو تشخیص داد و نوسان گیری کرد. همچنین با کمک این اندیکاتور میشه بازارهای اشباع خرید و فروش رو خیلی سریع تشخیص داد. وقتی که خط اندیکاتور از نقاط شدید برگرده، نشون دهنده سیگنال معاملاتی هست. به این ترتیب، سیگنال گیری با استفاده از اندیکاتور TRIX خیلی راحته و همچنین میشه بازارهای اشباع فروش و خرید رو تشخیص داد.

با کمک اندیکاتور TRIX میشه شتاب حرکت ارزهای دیجیتال رو هم تشخیص داد. این قابلیت باعث میشه تا خیلی راحت مقدار رشد یا ریزش قیمت رمز ارزها رو پیدا کنیم. وقتی که از خط صفر اندیکاتور رد میشه، این موضوع می تونه نشون دهنده زمان خرید یا فروش باشه. شما با داشتن یه استراتژی معاملاتی خوب و با استفاده از این اندیکاتور خیلی ساده می تونین قسمت های غیرضروری رو حذف کنین و سیگنال خرید و فروش بگیرین. اگه اندیکاتور تریکس سیگنال رو از پایین به بالا قطع کنه، سیگنال خرید صادر میشه و اگه از بالا به پایین قطع کنه، سیگنال فروش به ما میده و باید وارد پوزیشن های شورت یا فروش بشیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور تریکس یا TRIX بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور تریکس بپردازیم و نحوه استفاده از اندیکاتور TRIX در تحلیل تکنیکال رو به شما یاد بدیم تا با این ابزار آشنا بشین. همونطور که گفتیم، اندیکاتور تریکس یا TRIX یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که تحلیلگران می تونن با استفاده از این اندیکاتور داده های مهمی رو به دست بیارن و بتونن با استفاده از داده های به دست اومده، معاملات پرسودی انجام بدن. شما می تونین با استفاده از اندیکاتور تریکس شتاب حرکت بازار رو تشخیص بدین و بازارهای اشباع خرید و فروش رو شناسایی کنین.
ش

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور تریکس(TRIX) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  1. محمد (1402/08/04)

    خیلی بدرد نخوربود

    1. پشتیبان (1402/08/04)

      ممنون از نظر و بازخوردتون

در مورد اندیکاتور تریکس(TRIX) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+42 = ?