چگونه در بازار رنج(Range-Bound) ترید کنیم؟

  • 09:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

شیوه ترید در بازار رنج(Range-Bound)؛ یکی از حالاتی از قیمت که در نمودار خیلی زیاد پیدا میشه! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از بازار رنج چیست؟ چجوری در بازار رنج ارزهای دیجیتال ترید و معامله گری کنیم؟ چرا معامله در بازار رنج سودآور هست؟ پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج کدامند؟ عملکرد تریدر یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال در بازارهای رنج چجوریه؟

اگه شما هم معامله گری در بازار رمز ارزها هستین، حتما با افت و خیز قیمت ارزهای دیجیتال آشنا هستین. چارت قیمت دارایی ها که معیار اصلی ارزیابی هر بازار هست، ممکنه در زمان های مختلف و طبق رویدادهای مختلف عکس العمل های متفاوتی نشون بده، ولی به طور کلی بازارهای مالی به دو دسته روند و بازار رنج تقسیم میشن. شما می تونین با ترید در بازار رنج هم سود به دست بیارین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازار رنج یا Rang بهتون ارائه بدیم، به بررسی پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج بپردازیم و عملکرد تریدرها در بازارهای رنج رو مورد بررسی قرار بدیم تا شیوه ترید در بازار رنج رو یاد بگیرین.

آشنایی با بازار رنج رمز ارزها

شاید جالب باشه که بدونین بازار رنج یا Range-Bound، جایی در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال هست که در اون قیمت بین دو خط بالا و پایین حمایت و مقاومت نوسان می کنه. در این محدوده، سقف بالاتر روی خط مقاومت جایی هست که از رشد بیشتر قیمت جلوگیری می کنه و کف پایین تر روی سطح حمایت از کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه. بنابراین، در بازار رنج قیمت ارز دیجیتال به جای داشتن روند رو به بالا و روند رو به پایین، در یه کانال محدود بین دو خط در حرکت هست و خرس ها و گاوها هیچ کدوم نمی تونن اوضاع رو کنترل کنند. در این وضعیت گفته میشه بازار ارزهای دیجیتال در حال رنج زدن هست.

منظور از ترید در بازار رنج چیست؟

منظور از ترید در بازار رنج چیست؟

آیا می دونین منظور از ترید در بازار رنج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید در بازار رنج یکی از روش های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون ترید نقاط اشباع فروش و اشباع خرید یا همون مناطق حمایت و مقاومت رو پیدا می کنه. معامله گران بازار رنج در نواحی اشباع فروش یا همون مناطق حمایت خرید می کنند و در نواحی اشباع خرید یا وقتی که قیمت به محدوده مقاومت رسیده، رمز ارزهای خودشون رو می فروشن. ترید در بازار رنج معمولا در هر تایم فریمی امکان پذیر هست، ولی بهترین حالت وقتی انجام میشه که بازار روند مشخصی نداشته باشه و روند بلند مدت اون قابل پیش بینی نباشه.

جالب اینجاست که بدونین، وقتی بازار ارزهای دیجیتال رونددار هست، استفاده از استراتژی های معاملاتی مخصوص ترید در بازار رنج بیشتر نتیجه بخش نمیشن. این شرایط وقتی بدتر میشه که تریدر دچار اشتباه از شرایط بازار بشه و انتظار داشته باشه که قیمت در جهت خاصی حرکت کنه. اگه می خواهین سود زیادی از معامله در بازار رنج به دست بیارین، باید در مورد انواع رنج زدن در بازار رمز ارزها اطلاعات کسب کنین.

مقاله پیشنهادی: راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج

پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج

خیلی از تریدرها سعی می کنند تا از بازار رنج رمز ارزها سود به دست بیارن. اگه شما هم می خواهین در بازار رنج فعال باشین، علاوه بر شناخت انواع رنج، باید پوزیشن ها یا روش های معاملاتی کارآمدی واسه ترید در این بازارها رو زیر نظر داشته باشین. در ادامه بهترین پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج رو واستون معرفی می کنیم:

•    تشخیص محدوده رنج

یکی از پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج این هست که شما باید محدوده رنج رو شناسایی کنین. بازارهای رنج ممکنه بعد از برگشت قیمت از محدوده حمایتی یا مقاومتی ایجاد بشن که در حالت ایده آل، بعد از حداقل دو برخورد با حمایت یا مقاومت، محدوده رنج به وجود میاد. توجه داشته باشین که نقاط بالا و پایین قیمت ممکنه روی خط یکسان ایجاد نشن، ولی حداقل باید نزدیک به هم باشن.

•    تعیین کردن نقطه ورود

تعیین کردن نقطه ورود هم یکی دیگه از پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج هست. معامله گران رنج معمولا در محدوده حمایت وارد بازار میشن و در سطح مقاومت ارزهای دیجیتال خودشون رو می فروشن. واسه این کار، بعضی از تریدرها از ابزارهای تحلیل تکنیکال مختلف مثل اندیکاتور RSI و اندیکاتور استوکاستیک واسه تعیین کردن محدوده های اشباع خرید و اشباع فروش استفاده می کنند.

•    مدیریت ریسک و سرمایه

یکی دیگه از روش های معاملاتی در بازار رنج، مدیریت ریسک و سرمایه هست که بعد از تشخیص محدوده رنج و مشخص کردن نقطه ورود، نباید ازش غافل بشین. تریدرهای موفق همیشه سعی می کنند تا خطرهایی که احتمال داره ایجاد بشن رو مدیریت کنند. این مسئله در بازارهای رنج ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست، چون در صورت شکست حمایت یا مقاومت، تریدر باید بتونه با کمترین ریسک از موقعیتی خارج بشه که در بازار رنج وارد شده.

چرا ترید در بازار رنج سودآور است؟

چرا ترید در بازار رنج سودآور است؟

توجه داشته باشین که شخص واسه افراد سودآوری، در بازاررنج می خواد در سقف قیمت ارزهای دیجیتال خودش رو بفروشه و در کف قیمت، رمز ارزهای جدیدی بخره. در این صورت که می تونه از دستیابی به بیشترین سود مطمئن بشه. معامله گری که مکان خط بالایی رو ندونه، با امید الکی به افزایش قیمت بیشتر، محتمل ضررهای بزرگ و سنگینی میشه. تریدری هم که کف قیمتی رو پیدا نکنه، با امید الکی به کاهش قیمت بیشتر، در تله ضرر میفته. به همین دلیل هست که اساسا ترید و معامله در بازار رنج، سودآور هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازار رنج یا Rang بهتون ارائه بدیم، به بررسی پوزیشن های معاملاتی در بازار رنج بپردازیم و عملکرد تریدرها در بازارهای رنج رو مورد بررسی قرار بدیم تا شیوه ترید در بازار رنج رو یاد بگیرین. همونطور که گفتیم، ترید در بازار رنج یکی از روش های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون ترید نقاط اشباع فروش و اشباع خرید یا همون مناطق حمایت و مقاومت رو پیدا می کنه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه در بازار رنج(Range-Bound) ترید کنیم؟

در مورد چگونه در بازار رنج(Range-Bound) ترید کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+52 = ?