الگوی کبوتر خانگی در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 18:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی کبوتر خانگی(Homing Pigeon)؛ پرکاربردترین الگو در تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگو به دست بیارین؟ الگوی کبوتر در تحلیل تکنیکال چیست؟ الگوی کبوتر خانگی چجوری تشکیل میشه؟ چجوری می تونیم این الگو رو تشخیص بدیم؟ نحوه معامله با الگوی کبوتر چجوریه؟ انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت کدامند؟ ویژگی های الگوی کبوتر چیست؟

ارزهای دیجیتال هم مثل سایر دارایی های مالی، نوسانات و تغییرات قیمتی زیادی دارن و شما واسه اینکه بتونین از این نوسانات قیمت سود زیادی به دست بیارین، باید با الگوهای موجود در تحلیل تکنیکال آشنا بشین و بتونین رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. الگوی کبوتر هم یکی از الگوهای رایج در نمودار قیمت ارز دیجیتال هست که می تونین ازش استفاده کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوری کبوتر خانگی یا Homing Pigeon بهتون ارائه بدیم، به انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت بپردازیم و نحوه معامله با الگوی کبوتر رو به شما یاد بدیم. توصیه می کنیم این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال ارزسنج را تا انتها مطالعه نمایید.

الگوی کبوتر خانگی چیست؟

الگوی کبوتر خانگی چیست؟

آیا می دونین الگوی کبوتر خانگی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی کبوتر خانگی یا Homing Pigeon یکی از الگوهای پرکاربرد در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از این الگو قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو پیش بینی کنین. همچنین الگوی کبوتر خانگی به عنوان یکی از الگوهای بازگشتی در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال هست که از نظر شکل گیری و نحوه قرار گیری در نمودارهای قیمت شبیه به الگوی شاهین نزولی هست. شما باید سعی کنین تا با ویژگی های الگوی کبوتر خانگی آشنا باشین تا بتونین این الگو رو در چارت قیمتی رمز ارزها تشخیص بدین.

جالب اینجاست که بدونین الگوی کبوتر خانگی(Homing Pigeon) از تشکیل دو کندل نزولی در انتهای روند نزولی ارزهای دیجیتال در نمودار ظاهر میشه. کندل اول کندلی نزولی و قرمز با بدنه بزرگ در جهت روند فعلی در بازار که نزولی هست تشکیل میشه. همچنین کندل دوم هم کندلی نزولی و قرمز هست، با این تفاوت که بدنه کوچیکی داره. این الگوی به معامله گران نشون میده که روند بازار معکوس میشه. همچنین الگوی کبوتر خانگی وضعیت روند بعد از کندل تاییدیه رو تعیین می کنه.

انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت

انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت

همونطور که گفتیم، الگوی کبوتر خانگی(Homing Pigeon) یکی از الگوهایی هست که تحلیلگران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال می تونن با استفاده از اون احتمال بازگشت روند به سمت صعودی رو پیش بینی کنند. الگوی کبوتر خانگی در دو شکل صعودی و نزولی تشکیل میشه و می تونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین. در ادامه دو مدل الگوی کبوتر خانگی در نمودارهای قیمت رو بررسی می کنیم:

•    کبوتر خانگی نزولی

یکی از انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت، کبوتر خانگی نزولی هست که با دو کندل نشون داده میشه. در طی یه روند صعودی، کندل اول در حال افزایش هست و بدنه بلندی داره. به دنبال اون یه کندل سبز کوچیک تر، ولی در محدوده کندل اول قرار می گیره. الگوی کبوتر نزولی نشون میده که کندل دوم در روند فعلی سقف های جدیدی ایجاد نمی کنه. به این ترتیب، در حال محو شدن هست و ممکنه معکوس بشه.

•    کبوتر خانگی صعودی

یکی دیگه از انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت، کبوتر خانگی صعودی هست که در اون یه کندل بزرگ با یه کندل کوچیک تر همراه با بدنه ای در محدوده بدنه کندل بزرگ تر قرار داره. هر دو کندل در الگو باید مشکی یا توپر باشن که نشون میده قیمت بسته شدن کمتر از قیمت باز شدن ارز دیجیتال هست. همچنین این الگو ممکنه نشون دهنده تضعیف روند نزولی فعلی هست که احتمال بازگشت روند صعودی رو بیشتر می کنه. شما وقتی الگوی کبوتر خانگی صعودی رو مشاهده کردین، پوزیشن فروشی باز نکنین.

مقاله پیشنهادی: الگوی سنگ قبر در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه معامله با کندل کبوتر خانگی

نحوه معامله با کندل کبوتر خانگی

توجه داشته باشین که شما می تونین با استفاده از الگوی کبوتر خانگی(Homing Pigeon) پوزیشن لانگ باز کنین، ولی قبل از اون حتما باید منتظر کندل تایید بمونین. اگه کندل تایید صعودی شد و حد قیمت این کندل بالاتر از بدنه کندل دوم الگو و تایید الگوی کبوتر واسه معامله اقدام کنین. همچنین حد ضرر در این الگو برابر هست با حداقل قیمت در این الگو که می تونه مربوط به هر کدوم از دو کندل نزولی این الگو باشه. در صورت فعال شدن استاپ لاس، الگوی کبوتر خانگی اعتبار خودش رو از دست میده. ایجاد این الگو در محدوده حمایتی الگو رو معتبرتر می کنه. شما می تونین قیمت خرید رو در میانه های بدنه کندل اول الگو قرار بدین.

نکته قابل توجه این هست که اگه بعد از تشکیل الگوی کبوتر خانگی(Homing Pigeon) روند بازار تغییری نکرد و کندل تاید هم نزولی بود، الگو ادامه دهنده روند قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر هست. در اینجا به قصد پوزیشن شورت یا معامله فروش می تونین معامله ای انجام بدین و استاپ لاس رو در بالاترین نقطه یکی از کندل های الگو قرار بدین. الگوی کبوتر خانگی اهداف قیمتی رو تعیین نمی کنه. ممکنه باعث تغییر روند شده و یا ادامه دهنده روند باشه و یا بعد از الگو قیمت ارز دیجیتال هیچ تغییری نکنه و رنج بزنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوری کبوتر خانگی یا Homing Pigeon بهتون ارائه بدیم، به انواع الگوی کبوتر در نمودارهای قیمت بپردازیم و نحوه معامله با الگوی کبوتر رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی کبوتر خانگی یا Homing Pigeon یکی از الگوهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از این الگو قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو پیش بینی کنین. شما می تونین با استفاده از الگوی کبوتر خانگی، روند ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو تشخیص داده و معاملات پرسودی انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی کبوتر خانگی در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی کبوتر خانگی در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+95 = ?