خالق شیبا اینو(SHIB) کیست و چقدر ثروت دارد؟

  • 18:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

خالق شیبا اینو(SHIB)؛ الان که توکن شیبا به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو تبدیل شده، سوال های زیادی درباره هویت واقعی توسعه دهنده این رمز ارز مطرح میشه! آیا دوست دارین تا با خالق شیبا اینو آشنا بشین؟ اصلا می دونین ارز شیبا چیست؟ چه کسی خالق ارز شیبا هست؟ ریوشی کیست؟ ناپدید شدن خالق شیبا اینو چه تاثیری روی قیمت شیبا گذاشت؟

کمتر از دو سال بعد از اولین نمایش خود در آگوست 2020، ارز دیجیتال شیبا اینو به یکی از پر سروصداترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتو تبدیل شده. شیبا از زمان راه اندازی خودش، رشد قیمتی قابل توجهی رو تجربه کرده و سود زیادی رو واسه سرمایه گذاران خودش به ارمغان آورده. الان خیلی از سرمایه گذاران و کاربران بازار می پرسن که چه کسی ارز شیبا اینو رو ایجاد کرد؟! به همین دلیل ما می خواهیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال شیبا اینو بهتون ارائه بدیم، به بررسی خالق شیبا اینو بپردازیم و تاثیر ناپدید شدن خالق SHIB روی این رمز ارز رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با رمز ارز شیبا اینو(Shiba Inu)

آشنایی با رمز ارز شیبا اینو(Shiba Inu)

شاید واستون جالب باشه که بدونین ارز دیجیتال شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB که در بازار کریپتو خرید و فروش میشه، نوعی توکن غیرمتمرکز هست که در سال های گذشته توجه خیلی از کاربران بازار رمز ارزها رو به سمت خودش جلب کرده. علی رغم اینکه زمان زیادی از راه اندازی این رمز ارز نگذشته، شیبا اینو با رشد قابل توجه خودش تونسته اسم و جایگاه خوبی رو در بازار ارزهای دیجیتال واسه خودش دست و پا کنه. این رمز ارز توکنی مبتنی بر شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 هست که در ماه اوت 2020 به وسیله شخصی ناشناس ملقب به ریوشی راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. کلمه شیبا اینو در زبان ژاپنی اسم نژاد سگی شکاری هست.

ارز دیجیتال شیبا اینو(SHIB) واسه مدیریت و تایید تراکنش ها از اسمارت کانترکت های اتریوم استفاده می کنه و هزینه انجام تراکنش های این ارز دیجیتال تقریبا بالا هست. شیبا اینو در ابتدا به عنوان رقیبی واسه رمز ارز دوج کوین ایجاد شد و خودش رو رقیب این دارایی معرفی کرد، ولی خیلی زود محبوبیت زیادی به دست آورد. شیبا اینو یه کوین نیست و بلاک چین مستقل خودش رو نداره. بنابراین، شیبا نوعی توکن هست!

ویدیوی پیشنهادی: شیباریوم(Shibarium) چیست؟

خالق شیبا اینو چه کسی است؟

خالق شیبا اینو چه کسی است؟

جالب اینجاست که بدونین خالق ارز دیجیتال شیبا اینو، شخصی با اسم مستعار ریوشی(Ryoshi) هست، ولی اطلاعات کمی در مورد این شخص وجود داره. به نظر میاد که ریوشی قصد داره مثل ساتوشی ناکاموتو، خالق ارز دیجیتال بیت کوین ناشناس بمونه. ریوشی ارز دیجیتال دوج کیلر رو هم ایجاد کرده. دوج کیلر روی بلاک چین شیبا اینو راه اندازی شده و عرضه کل این رمز ارز فقط 100 هزار توکن هست. با این وجود، هدایت خیلی از فعالیت های رمز ارز شیبا اینو بر عهده افراد دیگه ای هست. یکی از معروف ترین و موثرترین این افراد، شخصی به اسنم شیتوشی کوزاما هست که سرپرستی ارز دیجیتال شیبا اینو رو به صورت داوطلبانه قبول کرده.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین کیف پول های شیبا اینو(SHIB)

به نظر شما ریوشی کیست؟

توجه داشته باشین که هویت ریوشی تا الان ناشناس باقی مونده و ممکنه همینجوری هم باقی بمونه. این شخص در 29 مه سال 2021 در یه پست وبلاگی در مورد خودش صحبت کرد و بعد از مدتی هم تصمیم گرفت اون رو حذف کنه. ریوشی در این پست گفته:
«من از اول گفتم من هیچ کسی نیستم و هیچ اهمیتی ندارم. سعی و تلاش بقیه واسه شناسایی هویت، حتی اگه موفقیت آمیزهم باشه، باز هم هیچ اهمیتی ندارم. من فقط کسی هستم که بدون هیچ عواقبی روی کیبورداش کلیک می کنه و ممکنه هر زمانی جاش رو به شخص دیگه ای بده. من ریوشی هستم!»

نکته قابل توجه این هست که ریوشی بعدا در 30 مه سال 2023 پست های وبلاگ خودش رو در شبکه اجتماعی مدیوم و توییت های خودش رو پاک کرد. این مسئله باعث شد خیلی طرفداران ارز دیجیتال شیبا اینو(SHIB) بیشتر از گذشته به این فکر کنند که خالق شیبا اینو کجا رفته. اون بارها اشاره کرده که شیبا اینو یه توکن به همه معنی و غیرمتمرکز هست و به اعضای جامعه خودش تعلق داره.

البته این مسئله باعث نشده که کاربران رسانه های اجتماعی و بازار ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرن هویت این شخص یا خالق شیبا اینو رو حدس نزنن. خیلی از افراد باور دارن که خالق این رمز ارز ویتالیک بوترین هست، چون در یکی از تصاویر منتشر شده از اون، بوترین همراه گروهی از دوستان خودش در حال رفتن با یه سگ شیبا اینو هست. از اونجایی که این تصویر در یکی از پست های وبلاگی ریوشی منتشر شده، خیلی از افراد باور دارن که اون در بین گروه توسعه دهنده های ارز دیجیتال شیبا اینو قرار داره.

تاثیر ناپدید شدن خالق SHIB روی این رمز ارز

تاثیر ناپدید شدن خالق SHIB روی این رمز ارز

ناپدید شدن ریوشی باعث شده تا ارز دیجیتال SHIB با رکود بیشتری روبرو بشه. این اتفاق با رکود بازار رمز ارزها در ژوئن 2022 همزمان شد و فقط بعد از اعلام خبر مربوط به اون، قیمت ارز شیبا اینو بیشتر از 5 درصد ریزش کرد. روند نزولی ایجاد شده در این رمز ارز اونقدر ادامه داشت که قیمت شیبا اینو در مقایسه با اوج تاریخی اون 80 درصد سقوط کرد. توجه داشته باشین که ریوشی تقریبا یه سال آخر فعالیت خودش در رسانه های اجتماعی، دیگه در پروژه شیبا اینو فعالیت نمی کرد و اون رو ول کرده بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگان ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال شیبا اینو بهتون ارائه بدیم، به بررسی خالق شیبا اینو بپردازیم و تاثیر ناپدید شدن خالق SHIB روی این رمز ارز رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، خالق ارز دیجیتال شیبا اینو، شخصی با اسم مستعار ریوشی(Ryoshi) هست، ولی اطلاعات کمی در مورد این شخص وجود داره. به نظر میاد که ریوشی قصد داره مثل ساتوشی ناکاموتو، خالق ارز دیجیتال بیت کوین ناشناس بمونه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد خالق شیبا اینو(SHIB) کیست و چقدر ثروت دارد؟

در مورد خالق شیبا اینو(SHIB) کیست و چقدر ثروت دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+30 = ?