در ذهن تریدر حرفه ای ارز دیجیتال چه می گذرد؟

  • 22:02 1403-02-26
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ذهنیت ترید حرفه ای ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین به چه کسی معامله گر حرفه ای گفته میشه؟ به نظر شما در ذهن ترید حرفه ای چی می گذره؟ چجوری یه ذهنیت معامله گری پرورش بدیم؟ چجوری به تریدر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشیم؟ آیا معامله گر حرفه ای از نوسانات ارزهای دیجیتال برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال باخبر هست؟

می دونین که یه روز معمولی در زندگی تریدر موفق احتمالا خیلی متفاوت از زندگی شما هست. تریدر مبتدی نگاه به نمودار رو مثل مسابقه در نظر می گیره که واسه پیدا کردن یه معامله باید خیلی زیادی تلاش کنه، در حالی که تریدر حرفه ای با آرامش کامل طبق روال جاری و معمول خودش عمل می کنه، چون می دونه هیچ عجله ای در امر معامله گری یا ترید وجود نداره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تریدر موفق در بازار رمز ارزها بهتون ارائه بدیم، به بررسی ذهنیت تریدر حرفه ای ارز دیجیتال بپردازیم و پرورش ذهنیت معامله گری رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از ذهنیت تریدر حرفه ای چیست؟

منظور از ذهنیت تریدر حرفه ای چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین احساسات معامله گر در لحظه معامله برای خرید و فروش شما تاثیر قابل توجهی داره. طبیعی هست اگه خوشبینانه معامله کنین، محتمل ریسک زیادی شده و ممکنه با ریسک بالایی وار معامله بشین. از طرف دیگه اگه خیلی بدبین باشین، شاهد از دست دادن فرصت های خوب معاملاتی در بازار میشین. در زمان معامله هرچقدر تریدر بتونه احساسات و هیجانات خودش رو کنترل کنه و متعادل تر رفتار کنه، احتمال موفقیت در معامله اون بیشتر میشه و معاملات سودآوری انجام میده.

توجه داشته باشین که ذهنیت تریدر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی جوری هست که در زمان ترید یا خرید و فروش متعادل بوده و هیجان زده رفتار نمی کنه. یعنی با دید بدبینانه یا خوش بینانه بازار رمز ارزها نگاه نمی کنه. هدف ما تقویت ذهن تریدر بازار ارز دیجیتال هست تا در زمان معامله کاملا متعادل ترید کنه و بتونه میانگین سود ماهانه خودش رو افزایش بده.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

نحوه متعادل کردن ذهن معامله گر

واسه بالا بردن احتمال موفقیت در معامله باید ذهن خودمون رو متعادل کنیم. تنها راه متعادل کردن ذهن تریدر ارزهای دیجیتال داشتن آگاهی و دانش از هر دو قطب مثبت و منفی هست. معامله گر حرفه ای مزیت ها و نکات مثبت یه معامله رو به همراه ایرادات و ریسک های اون می بینه. بنابراین، شخصی که آگاهی و آمادگی کافی داشته باشه، احتمال موفقیت بالایی هم داره. به عنوان یه تریدر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال فقط باید دنبال حقایق باشه و کلیه موارد رو زیر نظر بگیره. ذهن معامله گر اگه به خوبی پرورش پیدا کنه، در شرایط سخت تریدر رو از معامله بیرون می کنه و همیشه به تریدر یا معامله گر کمک می کنه.

مقاله پیشنهادی: سود باز Open Interest چیست؟

ذهن تریدر حرفه ای چگونه است؟

ذهن تریدر حرفه ای چگونه است؟

جالب اینجاست که بدونین تریدرهای حرفه ای در بازار رمز ارزها ذهن خودشون رو درک می کنند و می فهمن که به چه صورتی خصوصیات شخصیتی خودشون رو با موفقیت در معامله گری دخالت بدن. همچنین خصوصیات شخصیتی خودشون رو تشخیص میدن و در حل این مسائل روانی به دنبال روش ها و راهکارهایی هستن تا اینکه به تریدر و شخص برتری به عنوان نتیجه این مهم دست پیدا کنند. بعضی از این مسائل شامل معامله بیش از حد، قمار در بازار ترس از ورود به یه معامله حریص بودن معامله انتقام جویانه و.... هست.

شما واسه ایجاد شیوه توسعه و گسترش یه استراتژی معاملاتی سودآور، نیاز دارین تا به یه تریدر حرفه ای تبدیل بشین. این هدفی هست که شما باید روی اون متمرکز بشین و به تنهایی اتفاق نمی افته. با آموزش شروع کنین. با یادگیری درباره مشکلات رایج معامله گری و درک اینکه چرا شما باید با اون ها کار کنین و سرانجام یه طرح و برنامه عملی رو توسعه بدین که با اون ها مقابله کنین و امیدوار باشین سرانجام واسه همیشه اون ها رو شکست میدین. بیشتر تریدرهای حرفه ای صبور هستن و به دنبال نوسانات کوچیک و کسب سود کم با تلاش زیاد وارد بازار ارزهای دیجیتال نشدن. چون تریدرهای حرفه ای تفکر و ذهن خودشون رو در مورد بازار رو دخالت نمیدن. اون ها معمولا به صورت عینی و واقعی به بازار رمز ارزها نگاه می کنند.

تفاوت اصلی در نحوه تفکر یه تریدر حرفه ای و تازه کار این هست که تریدر حرفه ای هیچ ضرورتی در تغییر رویکرد طرح معامله گری خودش نداره. همچنین تریدر حرفه ای به راحتی بازی رو پیش میبره، چون برنده شدن در این بازی مهم ترین هدف اون هست و فقط واسه پول این دسته از تریدرها تلاش نمی کنه، بلکه پول یه محصول جانبی از انجام همه مواردی هست که در معامله گری اتفاق می افته.

بیشتر بدانید: آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تریدر موفق در بازار رمز ارزها بهتون ارائه بدیم، به بررسی ذهنیت تریدر حرفه ای ارز دیجیتال بپردازیم و پرورش ذهنیت معامله گری رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، احساسات معامله گر در لحظه معامله برای خرید و فروش شما تاثیر قابل توجهی داره. طبیعی هست اگه خوشبینانه معامله کنین، محتمل ریسک زیادی شده و ممکنه با ریسک بالایی وار معامله بشین. تریدرهای حرفه ای در بازار رمز ارزها ذهن خودشون رو درک می کنند و می فهمن که به چه صورتی خصوصیات شخصیتی خودشون رو با موفقیت در معامله گری دخالت بدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد در ذهن تریدر حرفه ای ارز دیجیتال چه می گذرد؟

در مورد در ذهن تریدر حرفه ای ارز دیجیتال چه می گذرد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+88 = ?