استراتژی گرید تریدینگ(Grid Trading) چیست؟

  • 10:02 1403-02-25
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

استراتژی گرید تریدینگ(Grid Trading)؛ یکی از جالب ترین استراتژی ها برای ترید ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژیم معاملاتی به دست بیارین؟ آیا می دونین استراتژی گرید تریدینگ چیست؟ آیا معاملات شبکه ای همیشه سودآور هست؟ استراتژی گرید تریدینگ چه مزایایی به همراه داره؟ معاملات شبکه ای چجوری کار می کنند؟ می توان از این استراتژی برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال استفاده کرد/

تریدرها در بازار رمز ارزها از استراتژی ها و روش های مختلفی واسه کسب سود از نوسانات قیمت استفاده می کنند. هر کدوم از این استراتژی ها و روش های معاملاتی، ویژگی های خاص خودشون رو دارن. بنابراین، شناخت خصوصیات و نحوه عملکرد هر کدوم از این روش های معاملاتی بهتون کمک می کنه تا بهترین استراتژی رو برای انجام معاملات انتخاب کنین. یکی از استراتژی ها هم گرید تریدینگ هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استراتژی گرید تریدینگ یا Grid Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای استراتژی گرید تریدینگ بپردازیم و عملکرد معاملات شبکه ای رو مورد بررسی قرار بدیم.

استراتژی گرید تریدینگ چیست؟

استراتژی گرید تریدینگ چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین استراتژی گرید تریدینگ یا Grid Trading یکی از بهترین روش های معاملاتی در بازار رمز ارزهاست که مدت زمان زیادی از به وجود اومدن اون نمی گذره. هدف این استراتژی ایجاد شبکه ای از معاملات واسه افزایش سودبخشی معاملات در بازار ارزهای دیجیتال هست. کاربران می تونن با استفاده از ربات گرید تریدینگ، استراتژی معاملاتی خودشون رو در حالت خودکار پیاده سازی کنند. در این تکنیک، واسه ایجاد شبکه ای از سفارش ها که دامنه مطلوبی از حرکات احتمالی بازار رو ارائه کنند.

گرید تریدینگ(Grid Trading) یکی از روش های معاملاتی خودکار در بازار رمز ارزهاست که در اون یه تریدر سفارش های خودش رو در سطوحی بالاتر یا پایین تر از یه سطح قیمت مشخص شده قرار میده. سفارش های خودکار توسط ربات های Grid Trading واسه ایجاد یه استراتژی معاملات شبکه ای موفق اجرا میشه. بنابراین، ربات ها به صورت خودکار سفارش های خودشون رو در محدوده های قیمتی از قبل مشخص شده قرار میدن. این یه شبکه معاملاتی از سفارش ها به وجود میاره که حرکات بالقوه مختلف بازار رو پوشش میده.

بیشتر بخوانید: آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

استراتژی گرید تریدینگ چه مزایایی دارد؟

استراتژی گرید تریدینگ چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، خرید و فروش رمز ارزها می تونه فرایند طولانی و زمان بری باشه و تریدرها باید به صورت شبانه روزی، پای چارت های قیمتی بشینن و وضعیت بازار رو تجزیه و تحلیل کنند. معامله گران واسه اینکه بتونن از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود زیادی به دست بیارن، می تونن از استراتژی گرید تریدینگ استفاده کنند. این روش مزیت های زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای استراتژی گرید تریدینگ رو بررسی می کنیم:

•    سازگار بودن با روندهای بازار

یکی از مزایای استراتژی گرید تریدینگ این هست که این استراتژی معاملاتی با همه روندهای بازار ارزهای دیجیتال سازگار هست. استفاده از این روش همیشه سودآور هست. کاربران باید بدونن که بازارها خیلی غیرقابل پیش بینی هستن و ممکنه خیلی سریع و بدون اینکه نشونه های برگشت روند در اون ها دیده بشه، تغییر مسیر بدن. بنابراین، ایده خیلی خوبی هست که بعضی از روش های مدیریت ریسک رو با این استراتژی ترکیب کنین.

•    سادگی در اجرا

یکی دیگه از مزیت های استراتژی گرید تریدینگ، سادگی در اجرا هست. بهتره بدونین نوسانات قیمت، نظارت مداوم بر نوسانات، بررسی پروژه ارز دیجیتال، کیفیت تیم توسعه دهنده پروژه و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر حرکات قیمت در بازار از مواردی هستن که استراتژی گرید تریدینگ بهشون نیاز داره. همچنین وقتی که قیمت مرجع یا پایه توسط تریدر تعیین میشه، ربات بدون دخالت تریدر، استراتژی Grid Trading رو بر اساس داده های خودش اجرا می کنه و دیگه نیازی به نظارت مداوم بر بازار از سمت تریدرها نیست.

مقاله پیشنهادی: انواع نوسان قیمتی ارز های دیجیتال

•    عدم دخالت احساسات در معامله

عدم دخالت احساسات در معامله هم یکی دیگه از مزایای استراتژی گرید تریدینگ هست. تریدری شغلی هست که استرس و درگیری احساسی زیادی به دنبال داره که این دخالت احساس می تونه باعث بشه تا تصمیم های اشتباهی گرفته بشن که در نهایت باعث بشه تا معامله گر محتمل ضررهای بزرگی بشه. از اونجایی که استراتژی گرید تریدینگ به صورت سیستماتیک فعالیت می کنه، احساسات افراد در فرایند خرید و فروش حذف میشه.

عملکرد معاملات شبکه ای چگونه است؟

عملکرد معاملات شبکه ای چگونه است؟

توجه داشته باشین که هر تریدری با مشخص کردن شاخص های محدوده معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال شروع به فعالیت می کنه که شامل سطوح بالا و پایین هست که سفارش های خرید و فروش خودش رو در اونجا قرار میده. همچنین Grid Trading دستوران از قبل مشخص شده رو واسه ایجاد بیشترین سود واسه هر معامله در محدوده قیمتی ساختار گرید اجرا می کنه. گرید ناحیه ای هست که این معاملات در اون ترسیم میشن و محدوده قیمت ارزهای دیجیتال شبیه خطوط شبکه ای در یه گرید هست. 

یادتون بمونه که فاصله بین هر خط گرید معمولا همیشه یکی هست. در مرحله بعد، تریدر بالاترین سطح قیمتی رو که در اون هیچ سفارش فروشی نمی تونه اجرا بشه رو در بالا مشخص می کنه و همچنین پایین ترین سطح قیمتی رو که در اون هیچ سفارشی در زیر اون اجرا نمیشه مشخص می کنه. سفارش های خرید دارای سفارش های فروش مربوطه هستن که در سطوح بالاتر از سفارش های خرید تنظیم شدن.

مقاله پیشنهادی: 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استراتژی گرید تریدینگ یا Grid Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای استراتژی گرید تریدینگ بپردازیم و عملکرد معاملات شبکه ای رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، گرید تریدینگ(Grid Trading) یکی از روش های معاملاتی خودکار در بازار رمز ارزهاست که در اون یه تریدر سفارش های خودش رو در سطوحی بالاتر یا پایین تر از یه سطح قیمت مشخص شده قرار میده. استفاده از این روش مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. از جمله از این مزایا میشه به عدم دخالت احساسات در معامله، سازگاری با همه روندهای بازار، سادگی در اجرا و..... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی گرید تریدینگ(Grid Trading) چیست؟

در مورد استراتژی گرید تریدینگ(Grid Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+45 = ?