یادگیری ماشین چیست و چه کاربردی در ترید دارد؟

  • 04:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ؛ یکی از زیرشاخه های هوش مصنوعی که معاملات رو متحول کرده! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از یادگیری ماشین یا Machine Learning چیست؟ ماشین لرنینگ چه کاربردی در بازار ارزها و دریافت سیگنال ارز دیجیتال داره؟ استفاده از ماشین لرنینگ چه مزیت هایی به همراه داره؟ به نظر شما با هوش مصنوعی میشه ترید کرد؟

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال یا سایر دارایی های مالی رویکردی هست که خیلی از افراد همیشه سعی می کنند تا این کار رو انجام بدن. ولی به نظر میرسه هوش مصنوعی در این زمینه بهتر از افراد عمل می کنه. یادگیری ماشینی معاملات رو متحول کرده و هج فاندها از سبک های معاملاتی ماشینی واسه پیش بینی روند بازار و شکست دادن رقیب های خودشون استفاده می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد یادگیری ماشین یا Machine Learning بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای ماشین لرنینگ در بازار رمز ارزها بپردازیم و مزایای استفاده از ماشین لرنینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از یادگیری ماشین چیست؟

منظور از یادگیری ماشین چیست؟

آیا می دونین منظور از یادگیری ماشین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ تکنیکی واسه آموزش کامپیوترها واسه یادگیری از داده ها بدون هیچ برنامه ریزی درستی در این مورد هست. این بخش زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی هست که بر توسعه الگوریتم ها و روش هایی متمرکز هست که می تونن به رایانه ها این امکان رو بدن تا داده ها و تشخیص الگوهای قیمتی رو یاد بگیرن و تصمیم های بهتری بگیرن. الگوریتم های یادگیری ماشین واسه تجزیه و تحلیل و درک مجموعه های بزرگ اطلاعات و پیش بینی یا انجام کارها بر اساس اون داده ها مورد استفاده قرار می گیرن.

جالب اینجاست که بدونین از سیستم های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ(Machine Learning) واسه اجرای کارکردهای پیچیده در حل کردن خیلی از مسائل استفاده میشه. هدف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایجاد روش های کامپیوتری هست که مثل انسان دارای رفتار هوشمندانه هستن. مدل های ماشین لرنینگ در حوزه رو به رشد علم داده استفاده و کاربردهای زیادی دارن. الگوریتم های یادگیری ماشین با استفاده از تکنیک های آماری، واسه طبقه بندی یا پیش بینی و کشف بینش های مهم در پروژه های داده کاوی آموزش داده میشن.

مقاله پیشنهادی: ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

ماشین لرنینگ چه کاربردهایی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

ماشین لرنینگ چه کاربردهایی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

همونطور که گفتیم، ماشین لرنینگ(Machine Learning) از زیرشاخه های هوش مصنوعی هست که به ماشین ها یا دستگاه ها این امکان رو میده تا بر اساس تجربه های قبلی خودشون یاد بگیرن و بدون دخالت انسان نتایج درست رو پیش بینی کنند. یادگیری ماشینی کاربردهای زیادی در بازار رمز ارزهای داره. در ادامه برخی از کاربردهای ماشین لرنینگ در بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنیم.

کاربرد یادگیری ماشینی در بازار ارزهای دیجیتال همزمان با پیشرفت این فناوری توسعه پیدا کرده و نقش مهمی رو در بیشتر خدمات مالی ایفا می کنه. بازارهای مالی و موسسه های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی، روزانه با حجم زیادی از اطلاعات دست و پنجه نرم می کنند. یکی از معیارهای موثر در موفقیت یا عدم موفقیت یه بانک رو میشه تحوه مدیریت دیتا دونست. اینجاست که هوش مصنوعی و زیرشاخه های اون نقش مهمی در موسسه های مالی بر عهده می گیرن. ماشین لرنینگ در بازار ارزهای دیجیتال می تونه در موارد زیر مورد استفاده قرار بگیره:

•    تحلیل و بررسی حجم زیادی از داده ها
•    تسهیل و خودکارسازی فرایندها برای افزایش بهره وری
•    بهبود تجربه مشتری
•    ارائه خدمات شخصی به مشتریان
•    بهبود امنیت
•    تشخیص کلاهبرداری و جلوگیری از اون
•    کاهش میزان ریسک در معاملات

مقاله پیشنهادی: ChatGPT چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

نحوه استفاده از ماشین لرنینگ در معاملات چگونه است؟

نحوه استفاده از ماشین لرنینگ در معاملات چگونه است؟

توجه داشته باشین که الگوها و روندهای قیمتی قسمتی مهم در بازار ارزهای دیجیتال و انجام معاملات هستن. همچنین الگوریتم های ماشین لرنینگ در پردازش مقدار زیادی از داده ها واسه تشخیص الگوهایی که به راحتی به وسیله افراد قابل تشخیص نیستن، خوب هستن. بازار رمز ارزها متزلزل و مستعد تاثیرپذیری از عوامل مختلفی هست. قابلیت پیش بینی درست روندهای قیمتی از قبل به تریدرها کمک می کنه تا ریسک ریزش بازار رمز ارزها رو به حداقل برسونن و بازده رو افزایش بدن. این مسئله یادگیری ماشینی یا ماشین لرنینگ رو به یه منبع با ارزش در معاملات ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی تبدیل می کنه.

کاربردهای ماشین لرنینگ در ترید رمز ارزها

مدت زمانی هست که تریدرها به دنبال گسترش کاربردهای یادگیری ماشینی در ترید ارزهای دیجیتال هستن. اون ها می خوان با کمک هوش مصنوعی به برنامه ای برسن تا بتونن آینده رو با تقریب خوبی پیش بینی کنند. کارشناسان دیتای مربوط به گذشته قیمت رو در اختیار ماشین لرنینگ قرار میده. ماشین لرنینگ کاربرد زیادی در معاملات ارزهای دیجیتال داره که این کاربردها عبارت هستن از:

•    معامله با استفاده از هوش مصنوعی به ترید الگوریتمی مشهور شده. در این نوع معامله، تریدرها مدل های ریاضی می سازن که اخبار و فعالیت های تجاری رو تحلیل کرده و عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال رو تشخیص میدن و با کنار هم قرار دادن همه این عوامل، رفتار قیمت تعیین میشه.
•    یکی دیگه از کاربردهای ماشین لرنینگ در ترید، دخالت ندادن احساسات در تصمیم گیری و انجام معاملات هست. یکی از نقاط ضعف افراد، گرفتن تصمیم های احساسی واسه افزایش سود یا جبران ضررهای احتمالی در معاملات رمز ارزهاست.
•    ماشین لرنینگ می تونه پرتفوی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو تنظیم کنه. همچنین یادگیری ماشین می تونه با تحلیل جو حاکم در شبکه های مجازی، بررسی اخبار و سایر منابع، به پیش بینی های دقیقی در آینده قیمت ارزهای دیجیتال برسه.

بیشتر بخوانید: تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد یادگیری ماشین یا Machine Learning بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای ماشین لرنینگ در بازار رمز ارزها بپردازیم و مزایای استفاده از ماشین لرنینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ تکنیکی واسه آموزش کامپیوترها واسه یادگیری از داده ها بدون هیچ برنامه ریزی درستی در این مورد هست. ماشین لرنینگ کاربردهای زیادی در ترید ارزهای دیجیتال داره که از جمله از این کاربردها میشه به عدم دخالت احساسات در معاملات، پیش بینی قیمت رمز ارزها، انجام معاملات الگوریتمی و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد یادگیری ماشین چیست و چه کاربردی در ترید دارد؟

در مورد یادگیری ماشین چیست و چه کاربردی در ترید دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+67 = ?