معرفی الگوهای صعودی کندل استیک در بازار رمز ارزها

  • 02:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی الگوهای صعودی کندل استیک در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال؛ آیا دوست دارین با این الگوهای قیمتی آشنا بشین؟ چجوری میشه روند صعودی رو در بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی کرد؟ بهترین الگوهای صعودی کندل استیک کدامند؟ الگوهای کندل استیک چه کمکی به تریدرها و معامله گران می کنند؟ چجوری میشه الگوهای صعودی رو در تحلیل تکنیکال تشخیص داد؟ کاربرد الگوهای صعودی چیست؟

یکی از راه ها و روش های بررسی و وورد به بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از تحلیل تکنیکال هست. استراتژی های مختلفی در تحلیل تکنیکال وجود داره که یکی از اون ها، بررسی الگوهای کندل استیک یا شمعی ژاپنی هست. شما واسه اینکه بتونین رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین و معاملات پرسودی انجام بدین، باید الگوهای قیمتی رو تشخیص بدین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نمودارهای کندل استیک بهتون ارائه بدیم، به معرفی الگوهای صعودی کندل استیک بپردازیم و نحوه تشخیص الگوهای صعودی در تحلیل تکنیکال رو در این بخش از اطلاعات آموزش ارز دیجیتال مورد بررسی قرار بدیم.

نمودار کندل استیک چیست؟

نمودار کندل استیک چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین نمودار کندل استیک یا CandleStick یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که خیلی مورد علاقه معامله گران و تریدرها در بازار رمز ارزهاست و به این دلیل جذابیت بصری و ماهین درک ساده این نمودارهاست. تاریخچه پیدایش این نمودارها به خرید و فروش برنج در ژاپن برمی گرده و این سیستم به مرور زمان آپدیت شده و مورد استفاده تریدرها و معامله گران زیادی قرار گرفته. استفاده از نمودارهای کندل استیک تبدیل به روشی محبوب در تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال شده.

نمودارهای کندل استیک سرنخ هایی رو درباره اقدام قیمت رمز ارزها و حالت بازار فراهم می کنند و به گذشت زمان، الگوهای کندل استیک زیادی فراهم اومده که به معامله گران و تریدرها در تصمیم گیری کمک زیادی می کنند. کنار هم قرار گرفتن کندل ها، الگوهایی رو تشکیل میده که به تحلیل شرایط و وضعیت بازار و پیش بینی روند قیمت رمز ارزها کمک می کنه. این الگوها وقتی که تریدرها متوجه رفتار مشخص قیمت ها در طول زمان و تکرار اون شدن، مورد استفاده تریدرها و معامله گران زیادی قرار گرفتن.

معرفی 5 الگوی صعودی کندل استیک

معرفی 5 الگوی صعودی کندل استیک

همونطور که گفتیم، نمودارهای کندل استیک(Candlestick) یکی از پر استفاده ترین ابزارها واسه تجزیه و تحلیل الگوهای قیمتی هستن. اون ها واسه قرن ها به وسیله تریدرها و معامله گران واسه پیدا کردن الگوهایی به کار می رفتن که ممکنه روند قیمت رو تعیین کنند. الگوهای کندل استیک مختلفی در چارت های قیمتی دیده میشه. در ادامه 5 الگوی صعودی کندل استیک رو واستون معرفی می کنیم:

•    کندل استیک پوشش صعودی

یکی از انواع الگوهای صعودی کندل استیک، Bullish Engulfing Candle هست. این کندل در کف یه روند نزولی تشکیل میشه و نشون دهنده افزایش در فشار خرید هست. همچنین این الگو نشون دهنده بازگشت روند و ورود خریداران به بازار ارزهای دیجیتال هست. کندل استیک پوشش صعودی شامل دو کندل هست که کندل دوم کاملا در بدنه کندل قرمز قبلی فرو رفته. روش ایده آل واسه معامله با این الگوی قیمتی، منتظر موندن واسه تایید الگو توسط کندل بعدی و ادامه افزایش قیمت رمز ارزهاست.

•    کندل استیک چکش صعودی

یکی دیگه از انواع الگوهای صعودی کندل استیک، Bullish Hammer هست. چکش صعودی الگویی هست که کف احتمالی یه روند قیمتی رو مشخص می کنه. این الگوی کندل استیک دارای یه سایه دراز در پایین و یه بدنه کوتاه در بالا هست. این کندل استیک نشون دهنده اون هست که خرس ها قیمت رو در اون چارچوب وقتی پایین کشیدن و این کار رو فقط واسه ورود فشار خرید انجام میدن تا قیمت رو بالاتر از قیمت باز کردن پوزیشن ببندن. حتی اگه قیمت بسته شدن تقریبا پایین تر از قیمت باز کردن پوزیشن باشه، باز هم خیلی از معامله گران ارز دیجیتال این کندل رو چکش صعودی محسوب می کنند.

مقاله پیشنهادی: الگوی چکش Hammer در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    الگوی سه سرباز سفید

الگوی سه سرباز سفید هم یکی دیگه از 5 الگوی صعودی کندل استیک در بازار رمز ارزهاست. در این الگو سه کندل استیک وجود داره. الگوی سه سرباز سفید تشکیل شده از کندل های سبز و دراز پشت سر هم هست که سایه های کوچیکی در پایین اون هاست. قیمت باز و بسته شدن این کندل ها نسبت به روز قبل، مرتبا افزایش پیدا می کنه. این یه سیگنال صعودی خیلی قوی هست که بعد از یه روند نزولی اتفاق می افته و نشون دهنده پیشرفت مداوم فشار خرید هست.

مقاله تکمیلی: الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    روش های سه گانه افزایشی

یکی دیگه از انواع الگوهای صعودی کندل استیک، روش های سه گانه افزایشی هست. بهتره بدونین این الگو متشکل از 3 کندل نزولی کوتاه در داخل محدوده دو کندل صعودی بزرگ تر هست. این الگو نشون میده که علاوه بر وجود مقداری فشار فروش، خریدارها در حال کنترل کردن بازار هستن. این الگو واسه خیلی از معامله گران کلاسیک، یه الگوی تحکیم صعودی محسوب میشه.

•    الگوی پوشش شکاف نفوذی

الگوی پوشش شکاف نزولی یا Piercing Line هم نوعی الگوی صعودی محسوب میشه. در این الگو یه خلاء بزرگ بین قیمت بسته شدن کندل استیک اول و قیمت باز شدن کندل استیک سبز وجود داره. این الگو معمولا در ابتدای معامله، بازار خرسی به نظر میرسه، چون ریزش قابل توجهی در خلا ساعت های تعطیلی داره. فشار خرید در این کندل بیشتر میشه و در بالاتر از نیمه بدنه کندل نزولی قیمت بسته میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نمودارهای کندل استیک بهتون ارائه بدیم، به معرفی الگوهای صعودی کندل استیک بپردازیم و نحوه تشخیص الگوهای صعودی در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، نمودار کندل استیک یا CandleStick یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که خیلی مورد علاقه معامله گران و تریدرها در بازار رمز ارزهاست و به این دلیل جذابیت بصری و ماهین درک ساده این نمودارهاست. از جمله از این الگوهای صعودی میشه به پوشش شکاف نفوذی، الگوی سه سرباز سفید و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی الگوهای صعودی کندل استیک در بازار رمز ارزها

در مورد معرفی الگوهای صعودی کندل استیک در بازار رمز ارزها نظر دهید
سوال امنیتی :1+59 = ?