استیبل کوین USDD چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 15:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

استیبل کوین USDD؛ معرفی استیبل کوین اختصاصی شبکه ترون! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین؟ آیا می دونین استیبل کوین USDD چیست؟ ارز دیجیتال USDD چجوری کار می کنه؟ این رمز ارز رو از کجا بخریم؟ استیبل کوین USDD چه ویژگی هایی داره؟ به نظر شما آیا USDD گزینه خوبی واسه سرمایه گذاری هست؟ این رمز ارز چه کاربردهایی داره؟

استیبل کوین ها یکی از ابزارهای مهم واسه جلوگیری از ضرر در نوسانات قیمت در بازار رمز ارزها یا سیو سود بعد از یک سیگنال ارز دیجیتال بعد از خرید می باشند. تا الان انواع مختلفی از استیبل کوین ها با مکانیسم های عملکردی متفاوت به وجود اومدن. یکی از انواع استیبل کوین ها، استیبل کوین های الگوریتمی هستن. رمز ارز USDD یکی از استیبل کوین های الگوریتم محسوب میشه که مکانیسم عملکرد اون خیلی شبیه به استیبل کوین شبکه ترا هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین USDD بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های استیبل کوین USDD بپردازیم و عملکرد ارز دیجیتال USDD رو مورد بررسی قرار بدیم.

استیبل کوین USDD چیست؟

استیبل کوین USDD چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین رمز ارز USDD یکی از استیبل کوین های پرکاربرد مخصوص شبکه ترون هست که شما می تونین با استفاده از این استیبل کوین ها از دارایی های خودتون در برابر نوسانات شدید بازار محافظت کنین. این استیبل کوین در ماه آوریل سال 2022 به بازار معرفی شد و قرار که بخشی از شبکه بلاک چینی ترون باشه و قیمت اون همیشه برابر با یک دلار آمریکا باشه. ارز دیجیتال USDD مثل استیبل کوین شبکه ترا نوعی استیبل کوین الگوریتمی هست که از مکانیزم خاصی استفاده می کنه و همین مسئله باعث میشه تا منحصر به فرد بشه.

از اونجایی که استیبل کوین USDD اخیرا در بازار ارزهای دیجیتال عرضه شده، سابقه طولانی نداره. با این وجود، شبکه ترون سال های زیادی هست که وجود داره و یکی از بزرگ ترین و پرکاربردترین پروتکل های غیرمتمرکز با رمز ارز خاص خودش هست. ارز دیجیتال USDD تا الان بر بستر شبکه های بلاک چینی ترون، اتریوم، بایننس اسمارت چین و بایننس عرضه شده. هر موقع که نوسانات بازار رمز ارزها بیشتر میشه، شما می تونین با تبدیل ارزهای دیجیتال خودتون رو USDD از سرمایه خودتون محافظت کنین.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

استیبل کوین USDD چه ویژگی هایی دارد؟

استیبل کوین USDD چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، USDD یکی از استیبل کوین های الگوریتمی مبتنی بر دلار آمریکا هست که به وسیله شبکه ترون که توسط کارآفرین معروف حوزه ارزهای دیجیتال به اسم جاستین سان راه اندازی شد، مدیریت و کنترل میشه. استیبل کوین USDD با اینکه رمز ارز نوظهوری هست، ولی به دلیل ویژگی ها و خصوصیات خاص خودش محبوبیت زیادی داره. در ادامه برخی از ویژگی های استیبل کوین USDD رو بررسی می کنیم:

•    یکی از ویژگی های استیبل کوین USDD این هست که سبد از دارایی های ارز دیجیتال به عنوان وثیقه داره. این استیبل کوین توسط ارز دیجیتال ترون پشتیبانی میشه. رمز ارز ترون(TRX) باعث میشه تا قیمت استیبل کوین USDD ثابت بمونه.
•    استیبل کوین USDD وثیقه بیش از حدی داره. در حال حاضر ارزش این سبد دارایی به نوبه خودش تقریبا 1.8 برابر ارزش فعلی بازار USDDهای در گردش بازار هست. به عبارت دیگه، هر رمز ارز USDD در بازار با حدود 1.8 برابر ارزش اون پشتیبانی میشه.
•    وقتی که قیمت رمز ارز USDD کمتر از یک دلار آمریکا باشه، کاربران می تونن بابت یک دلار ترون، یه توکن USDD رو بسوزونن و وقتی که قیمت این استیبل کوین بیشتر از یک دلار باشه، کاربران می تونن 1 دلار ترون رو واسه ضرب یه استیبل کوین بسوزونن.
•    استیبل کوین USDD مفهوم رو ارائه می کنه که ماژول های ثابت پگ یا نرخ برابری ارزش نام داره که نوعی نرم افزار متن باز هست که به کاربران USDD این امکان رو میده تا توکن های خودشون رو با استیبل کوین های دیگه مبادله کنند.

مقاله پیشنهادی: دی پگ(Dpeg) در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

عملکرد ارز دیجیتال USDD چگونه است؟

عملکرد ارز دیجیتال USDD چگونه است؟

توجه داشته باشین که جاستین سان ادعا می کنه استیبل کوین USDD یکی از استیبل کوین های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین ازش استفاده کنین. بنیاد ترون واسه ساخت و ایجاد استیبل کوین USDD همه منابع خودشون رو مورد استفاده قرار میدن. استیبل کوین USDD به صورت مستقیم به وسیله ترون دائو مدیریت میشه و قراره قیمت اون همیشه برابر با یک دلار آمریکا باشه. همچنین پروتکل یو اس دی دی با کمک اسمارت کانترکت ها بر بستر شبکه ترون به وجود اومدن.

نکته قابل توجه این هست که توکن ترون(TRX) پشتوانه اصلی این استیبل کوین هست. قیمت USDD در بازار رمز ارزها از قانون ساده عرضه و تقاضا پیروی می کنه و بر اساس اون دچار نوساناتی میشه. وقتی که مکانیسم استیبل کوین USDD انحراف قیمت این رمز ارز رو از برابری با یک دلار تشخیص میده، کارهای زیر واسه برگشت قیمت استیبل کوین USDD به یه دلار انجام میشه:

•    وقتی قیمت USDD از 1 دلار پایین تر باشه، کاربران می تونن این استیبل کوین رو از بازار بخرن و اون ها رو به ارزش یه دلار با ارز دیجیتال ترون سواپ کنند.
•    زمانی که قیمت USDD بالاتر از 1 دلار باشه، کاربران با سوزوندن توکن ترون معادل یه دلار استیبل کوین USDD به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: نرخ بازگشت سرمایه ROI در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین USDD بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های استیبل کوین USDD بپردازیم و عملکرد ارز دیجیتال USDD رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، رمز ارز USDD یکی از استیبل کوین های پرکاربرد مخصوص شبکه ترون هست که شما می تونین با استفاده از این استیبل کوین ها از دارایی های خودتون در برابر نوسانات شدید بازار محافظت کنین. این رمز ارز ویژگی های زیادی داره که از جمله از این ویژگی ها میشه به قیمت ثابت این رمز ارز، داشتن پشتوانه و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استیبل کوین USDD چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد استیبل کوین USDD چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+48 = ?