معرفی انواع ابزارهای پرکاربرد فیبوناچی

  • 20:02 1403-02-25
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی انواع ابزارهای پرکاربرد فیبوناچی؛ آیا دوست دارین تا با این ابزارها آشنا بشین؟ اصلا می  دونین سطوح فیبوناچی در تحلیل تکنیکال چیست؟ فیبوناچی چه کمکی به تریدرها و معامله گران بازار رمز ارزها می کنه؟ فیبوناچی چه مزایا و معایبی داره؟ ابزارهای فیبوناچی چه کاربردی دارن؟ بهترین ابزارهای فیبوناچی کدامند؟ چرا باید از سطوح فیبوناچی در مباحث ترید و آموزش تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

ابزارهای فیبوناچی در بازار ارزهای دیجیتال، تکنیکی واسه تحلیل برگشت یا ادامه روند هستن. به عبارت دیگه، ابزارهای فیبوناچی نقاط حمایت و مقاومت هستن که با ابزارها و روش های مختلفی رسم میشن. در استفاده از ابزارهای کاربردی درصدها اهمیت زیادی دارن. لازمه که بدونین فیبوناچی شامل تعداد زیادی از ابزارهاست که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سطوح فیبوناچی بهتون ارائه بدیم، به معرفی پرکاربردترین ابزارهای فیبوناچی بپردازیم و کاربرد فیبوناچی رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از فیبوناچی چیست؟

منظور از فیبوناچی چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین فیبوناچی یا Fibonacci به دنباله اعداد ادامه دار گفته میشه که توسط شخصی به اسم لئوناردو فیبوناچی کشف شد. اعداد فیبوناچی با صفر و یک شروع میشه و در اون به جز دو عدد اول و عدد بعدی از مجموع دو عدد قبلی به دست میاد. همچنین فیبوناچی در بازار ارزهای دیجیتال یه معیار واسه تشخیص قیمت های احتمالی در آینده محسوب میشه. سطوح فیبوناچی معمولا به عنوان قسمتی از استراتژی معاملاتی روند مورد استفاده معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره.

در این روش، تریدرها یه اصلاخ که در جریان یه روند قرار داره، مشاهده می کنند و با استفاده از سطوح فیبوناچی سعی می کنند ورود کم ریسکی در جهت روند اولیه برقرار کنند. در این روش تریدرها انتظار دارن قیمت با احتمال بالایی از سطوح فیبوناچی عقب نشینی کنه و به سمت جهت اولیه حرکت کنه. سطوح فیبوناچی با در نظر گرفتن نقاط بالایی و پایینی در یه نمودار و نشون دادن نسبت های کلیدی فیبوناچی 23.6، 38.2، 61.8 درصدی به صورت افقی واسه ایجاد یه شبکه در نظر گرفته میشن. این خطوط افقی واسه شناسایی نقاط پتانسیل برگشت قیمت مورد استفاده قرار می گیرن.

مقاله تکمیلی: فیبوناچی چیست و چه کاربردی دارد؟

فیبوناچی چه کاربردی دارد؟

توجه داشته باشین که دنبال اعداد فیبوناچی در خیلی از علوم از جمله علم اقتصاد مورد استفاده تریدرها و معامله گران قرار می گیره. از اعداد فیبوناچی همچنین در تحلیل تکنیکال واسه پیش بینی روند قیمت و ورود به معاملات در بازار رمز ارزها و بازار فارکس استفاده میشه. تحلیل گران زیادی باور دارن که با استفاده از ابزارهای فیبوناچی، از جمله فیبوناچی اصلاحی و فیبوناچی گسترشی میشه رفتار قیمت در بازار رو در بیشتر موارد با موفقیت پیش بینی کرد. از این ابزار میشه واسه تعیین نقاط ورود و خروج و پیدا کردن حمایت ها و مقاومت های مهم استفاده کرد.

معرفی پرکاربردترین ابزارهای فیبوناچی

معرفی پرکاربردترین ابزارهای فیبوناچی

همونطور که گفتیم، ابزارهای فیبوناچی در بازارهای مالی، راهی واسه تحلیل برگشت یا ادامه روند قیمت دارایی هاست. ابزارهای فیبوناچی نقاط حمایت و مقاومت هستن که با ابزارها و تکنیک های مختلفی ترسیم میشن. ابزارهای مختلفی وجود دارن که در فیبوناچی کاربردهای زیادی دارن. در ادامه سعی می کنیم تا پرکاربردترین ابزارهای فیبوناچی رو واسه شما معرفی کنیم:

ویدیوی پیشنهادی: استراتژی معاملاتی با ترکیب فیبوناچی

•    فیبوناچی اصلاحی

یکی از مهم ترین و و پرکاربردترین ابزارهای فیبوناچی، فیبوناچی اصلاحی یا Fibonacci Retracement هست. با استفاده از فیبوناچی اصلاحی می تونیم درصدهای احتمالی واسه پایان یه حرکت اصلاحی رو تخمین زده و نقاط ورود مناسبی رو به دست بیاریم. واسه اینکه این ابزار رو رسم کنین، اول باید یه روند خاص رو مشخص کنین. روند تشکیل شده می تونه صعودی یا ریزشی باشه.

•    فیبوناچی گسترشی

یکی دیگه از انواع ابزارهای فیبوناچی، فیبوناچی گسترشی یا Fibonacci Extension هست. توجه داشته باشین که فیبوناچی گسترشی واسه پیش بینی سطوح قیمتی بیش از 100 درصد مورد استفاده قرار می گیره. به صورتی که اگه ارز دیجیتالی از سقف قبلی خودش عبور کنه، واسه اینکه بتونیم سطوح مقاومتی جدید ارز دیجیتال بعد از عبور از سقف قبلی رو شناسایی کنیم، می تونیم از این ابزار استفاده کنیم. واسه اینکه این ابزار رو رسم کنیم، کافیه تا دقیقا برعکس حالت اصلاحی، نقطه حداکثر سقف قبلی رو به کف وصل کنیم.

•    فیبوناچی پروجکشن(Projection)

فیبوناچی پروجکشن یا Projection هم یکی دیگه از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست و نقاط بازگشت بیش از 100 درصد در هر موج رو نشون میده. تریدرها می تونن با استفاده از این ابزار نقاط حمایت و مقاومت رو مشخص کنند و بر اساس اون ها معاملات خودشون رو انجام بدن. در واقع ابزار فیبوناچی پروجکشن انتهای حرکت یه روند صعودی یا نزولی رو نشون میده و می تونیم نقطه مناسبی واسه ورود به معامله رو پیدا کنیم و هم اهداف قیمتی و پایان اصلاح قیمتی رو شناسایی کنیم.

•    کمان فیبوناچی(Fibonacci Arcs)

یکی دیگه از مهم ترین ابزارهای فیبوناچی، کمان فیبوناچی یا Fibonacci Arcs هست. بهتره بدونین کمان فیبوناچی نیم دایره هایی هستن که بر اساس تقاطع نسبت های فیبوناچی با خط روند به وجود میان. تریدرها واسه رسم این الگو باید ابتدا یه قله و یه دره رو به همدیگه وصل کنند و سپس خطوط منحنی رو با توجه به نسبت های فیبوناچی 23.6، 38.2، 50، 61.8، 78.6 درصد رسم کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سطوح فیبوناچی بهتون ارائه بدیم، به معرفی پرکاربردترین ابزارهای فیبوناچی بپردازیم و کاربرد فیبوناچی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، فیبوناچی یا Fibonacci به دنباله اعداد ادامه دار گفته میشه که توسط شخصی به اسم لئوناردو فیبوناچی کشف شد. اعداد فیبوناچی با صفر و یک شروع میشه و در اون به جز دو عدد اول و عدد بعدی از مجموع دو عدد قبلی به دست میاد از جمله از ابزارهای کاربردی فیبوناچی میشه به کمان فیبوناچی، فیبوناچی گسترشی، فیبوناچی اصلاحی، فیبوناچی پروجکشن و..... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی انواع ابزارهای پرکاربرد فیبوناچی

در مورد معرفی انواع ابزارهای پرکاربرد فیبوناچی نظر دهید
سوال امنیتی :9+51 = ?