معیارهای مهم برای معاملات روزانه کدامند؟

  • 03:02 1403-02-25
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مهم ترین معیارها برای معاملات روزانه؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا می دونین معاملات روزانه یا Day Trading چیست؟ چه زمانی تریدر می تونه شروع به انجام معاملات روزانه کنه؟ قانون معاملات روزانه چیست؟ معیارهای مهم برای معاملات روزانه کدامند؟ چجوری معاملات روزانه رو در بازار ارزهای دیجیتال شروع کنیم؟ معاملات روزانه چه ریسک هایی به همراه دارن؟ در معاملات روزانه چقدر می توان روی انواع سیگنال ارز دیجیتال حساب کرد؟

تریدرها واسه کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال از سبک های معاملاتی مختلفی استفاده می کنند. هر معامله گر طبق شرایط و روحیات خودش یکی از استراتژی های ترید رو به کار می گیره. تریدرها می دونن که یه استراتژی معاملاتی قرار نیست همیشه و واسه همه سودآور باشه. شما واسه اینکه بتونین سود زیادی از معاملات روزانه به دست بیارین، باید معیارهای مهمی رو در نظر بگیرین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روزانه یا Day Trading بهتون ارائه بدیم و به بررسی معیارهای مهم برای معاملات روزانه بپردازیم.

آشنایی با معاملات روزانه(Day Trading)

آشنایی با معاملات روزانه(Day Trading)

معاملات روزانه تعریف دقیقی داره که در بازار رمز ارزها و سایر بازارهای مالی یکی هست. به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در طول یه روز واسه کسب سود از نوسانات قیمت کوتاه مدت، معاملات روزانه یا Day Trading گفته میشه. این روش در بازار رمز ارزها و بازارهای مالی دیگه مورد استفاده معامله گران قرار می گیره. با توجه به اینکه نوسانات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال کم هست، تریدرهای روزانه واسه کسب سود زیاد از این استراتژی، از اهرم ها یا مارجین ها استفاده می کنند. استفاده از این تکنیک معامله رو واسه تریدرها پر ریسک تر می کنه.

مقاله پیشنهادی: آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

مهم ترین قانون معاملات روزانه چیست؟

اولین و مهم ترین قانون در معاملات روزانه ارز دیجیتال این هست که یه معامله رو در زمان بسته شدن بازار باز نذارین و اون رو چه با سود و چه با ضرر ببندین. خیلی از معامله گران این رو یه قانون می دونن که هیچ وقت نباید یه معامله در ضرر رو به امید جبران ضرر، باز گذاشت. به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال که حجم معاملات بالایی دارن، خبرها و سایر دلایل باعث ایجاد نوسانات زیادی میشه که می تونه ضرر معامله گران رو بیشتر کنه و یا حتی به لیکویید شدن اون ها باعث بشه. بنابراین، سعی کنین تا همیشه نوسانات و تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی رو در معاملات روزانه زیر نظر بگیرین تا محتمل ضرر نشین.

معیارهای مهم برای معاملات روزانه کدامند؟

معیارهای مهم برای معاملات روزانه کدامند؟

همونطور که گفتیم، معاملات روزانه(Day Trading) به عنوان خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی در طی یه روز گفته میشه. واسه اینکه بتونین با انجام معاملات روزانه سود زیادی به دست بیارین، باید معیارهای مهمی رو زیر نظر بگیرین. در ادامه برخی از مهم ترین معیارهای معاملات روزانه رو بررسی می کنیم:

مقاله پیشنهادی: ضریب بتا در ارز دیجیتال چیست؟

•    نقدینگی بالا

یکی از مهم ترین معیارهای معاملات روزانه، نقدینگی بالا هست. بهتره بدونین راحتی در خرید و فروش در مقادیر زیاد، باعث راحتی در معاملات رمز ارزها میشه و این خود عدالت و کارایی قیمت رمز ارزها رو تضمین می کنه. اگه نقدینگی در بازار بیشتر باشه، شما می تونین بدون هیج اتلاف وقتی، خرید و فروش خودتون رو انجام بدین. بازار ارزهای دیجیتال نقدینگی بالایی داره و واسه معاملات روزانه مناسب هست.

•    نوسانات قیمت بالا

یکی دیگه از اصلی ترین معیارهای معاملات روزانه، نوسانات بالای قیمت رمز ارزهاست. نوسان بالا واسه شخصی که قصد داره در مدت زمان کوتاه، چند بار سود به دست بیاره خیلی مهمه. نوسان نه تنها واسه قیمت گذاری دارایی های مالی ساده مثل سهام مهم هست، بلکه نقش مهمی در قیمت گذاری سایر معاملات مالی مثل معاملات آپشن هم داره. بنابراین، این معیار رو همیشه زیر نظر بگیرین.

•    کارمزدهای پایین تر

هزینه تراکنش پایین هم یکی دیگه از مهم ترین ترین معیارها برای معاملات روزانه هست. توجه داشته باشین که معاملات مکرر در بازارهای مالی بنیاد به پرداخت هزینه های بالای تراکنش ها باعث بشه. هزینه های پایین واسه هر تراکنش در معاملات روزانه مهم و ضروری هست. سعی کنین تا از صرافی استفاده کنین که کارمزدهای پایینی از شما بابت انجام تراکنش ها دریافت می کنه.

مقاله پیشنهادی: بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال     

•    معاملات مارجین یا لوریج

یکی دیگه از معیارهای مهم برای معاملات روزانه(Day Trading)، معاملات مارجین یا لوریج هست. در صورت نیاز به داشتن مقدار زیادی سرمایه واسه ترید، هیچ معامله گری به صورت مداوم از این تکنیک استفاده نمی کنه. سود ذاتی لوریج در این هست که به معامله گران کمک می کنه تا نسبت های بالاتری رو با سرمایه کم خودشون معامله کنند و سود و ضرر اون ها افزایش پیدا کنه.

•    دسترس بودن اطلاعات و داده ها

در دسترس بودن اطلاعات و داده های مهم هم یکی دیگه از معیارهای مهم واسه معاملات روزانه در بازارهای مالی هست. بازارها بر اساس خبرها تغییر می کنند و معامله گران به داشتن اطلاعاتی در مورد دارایی هایی که معامله می کنند، نیاز دارن. صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی، دسترسی راحت و سریعی به همه اخبارهای مرتبط با بازار رو ارائه نمیدن و تریدر باید از سایت های دیگه ای هم استفاده کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روزانه یا Day Trading بهتون ارائه بدیم و به بررسی معیارهای مهم برای معاملات روزانه بپردازیم. همونطور که گفتیم، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در طول یه روز واسه کسب سود از نوسانات قیمت کوتاه مدت، معاملات روزانه گفته میشه. شما واسه اینکه بتونین سود زیادی از معاملات روزانه به دست بیارین، باید معیارهای مهمی رو زیر نظر بگیرین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معیارهای مهم برای معاملات روزانه کدامند؟

در مورد معیارهای مهم برای معاملات روزانه کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+89 = ?