چگونه زمان ورود یا خروج از معاملات را تشخیص دهیم؟

  • 06:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تشخیص زمان ورود و خروج از معاملات؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به عنوان یک استراتژی معاملاتی پولساز به دست بیارین؟ نظریه های مختلف واسه پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ ابزارهای شناسایی پایان بازار صعودی کدامند؟ در زمان استفاده از این ابزارها چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟  چجوری می تونیم بهترین زمان ورود به معاملات و خروج از اون ها رو تشخیص بدیم و به موقع سیو سود کنیم؟

تجربه نشون داده که در مدت حضور بازار ارزهای دیجیتال، وضعیت بازار  مثل چرخه ای متناوب عمل می کنه. چیزی که در این میان از اهمیت زیادی برخوردار هست، سرمایه گذاری آگاهانه در این بازار هست. جوری که بتونیم روند صعودی یا نزولی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدیم تا معاملات پرسودی انجام بدیم. شما هم باید سعی کنین تا با استفاده از روش هایی بهترین زمان خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب در زمینه آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد نظریه های مختلف برای پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه تشخیص زمان ورود و خروج معاملات بپردازیم و ابزارهای شناسایی پایان بازار نزولی رو واستون معرفی کنیم.

نظریه هایی برای پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال

پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال

شاید واستون جالب باشه که بدونین روش هایی وجود دارن که یه تریدر می تونه بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنه، جوری که در کف قیمت ها خرید انجام بده و در سقف قیمت ها به فروش رمز ارزهای خودش اقدام کنه. خیلی از صاحب نظران مثل ویلی وو، دیوید پوئل و فیلیپ سویفت با اینکه معتقد هستن که پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال خیلی سخت هست، ولی دست از تلاش برنداشته و در نهایت در سال 2018 تونستن اندیکاتورهایی رو بر اساس الگوهای قیمتی موجود در چارت قیمتی بر اساس اون معیارها بشه به طور تقریبی فراز و فرود قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرد و معاملات پرسودی انجام داد.

درباره اینکه آیا امکان زمان بندی در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره یا نه، نظریه ها و دیدگاه های زیادی گفته شده. یکی از این نظریه ها مربوط به شخصی به اسم Bobby Lee هست که به استفاده از چرخه های هاوینگ اشاره داره و نظریه دیگه مربوط به متی گرینسپن و اسکات ملکر هست که معتقد به استفاده از مقررات و چارچوب منطقی واسه سودآوری ایجاد یه سبد ارز دیجیتال و پیروی از اون هستن، چون در این وضعیت دیگه نیازی به پیش بینی بازار رمز ارزها و رویدادهای آتی ندارن.

بیشتر بدانید: الگوی سقف و کف دوقلو در تحلیل تکنیکال چیست؟

آیا می توان بهترین زمان ورود و خروج معاملات را پیدا کرد؟

چگونه زمان ورود یا خروج از معاملات را تشخیص دهیم؟

بازار معاملاتی رمز ارزها با توجه به جهانی بودن و نوسانات شدید قیمت، این چالش رو واسه تریدرها و معامله گران ایجاد کرده که چه زمانی واسه معاملات یا خرید و فروش رمز ارزها مناسب هست. پیدا کردن بهترین زمان ورود و خروج معاملات نه فقط واسه تریدرها در بازار اسپات، بلکه واسه تریدرهای حوزه امور مالی غیرمتمرکز هم ضروری هست. مثلا کارمزد شبکه اتریوم در طول روز نوسانات زیادی داره. بنابراین، واسه معامله گرانی که با سبد سرمایه گذاری کوچیکی مشغول به فعالیت هستن، خیلی مهمه که زمانی رو انتخاب کنند که کمترین میزان کارمزد رو بپردازن.

از طرف دیگه افرادی وجود دارن که در حجم زیادی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها می کنند و باید زمانی رو انتخاب کنند که بیشترین میزان نقدینگی وجود داشته باشه. به عبارت دیگه، زمانی باید اقدام به ورود و خروج از معاملات کنین که بازار ارزهای دیجیتال در حالت نوسان شدید نباشه و شما با استفاده از استراتژی مناسب نقاط ورود و خروج رو تشخیص داده و آماده معامله هستین.

مقاله پیشنهادی: استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟

آیا تعطیلات آخر هفته زمانی مناسبی برای ترید ارزهای دیجیتال است؟

منظور از تعطیلات آخر هفته، روزهای شنبه و یکشنبه در کشورهای دیگه به غیر از ایران هست. بنابراین، حواستون باشه تا این روزها رو قاطی نکنین. یکی از ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال، 24 ساعته و 7 روزه بودن اون هست. با گذشت زمان ارتباط بین بازار رمز ارزها و بازارهای مالی به ویژه بازار مالی آمریکا بیشتر و بیشتر شد. با توجه به تجربیات به دست اومده، نوسانات کمتری رو در آخر هفته شاهد هستیم. این مسئله نشات گرفته از عدم انتشار اخبار مبنی بر سیاست گذاری کشورها و موضوعاتی از این قبیل هست.

نوسانات کمتری در روزهای آخر هفته وجود دارن. بنابراین واسه تریدرهایی که به دنبال نوسان گیری هستن این روزها جذابیت زیادی ندارن. از طرف دیگه، اگه معامله گر یا تریدری هستین که قصد دارین در شرایط آروم تر وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و نگاه بلند مدتی دارین، این روزها می تونن گزینه خوبی واسه فعالیت باشن.

ابزارهای شناسایی پایان بازار صعودی رمز ارزها

ابزارهای شناسایی پایان بازار صعودی رمز ارزها

ابزارهای زیادی وجود دارن که با کمک اون ها میشه بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرد. در ادامه برخی از ابزارهای شناسایی پایان بازار صعودی رمز ارزها رو واستون معرفی می کنیم:

•    شاخص Puell Multiple
•    شاخص MVRV-Z
•    استراتژی هودل

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نظریه های مختلف برای پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه تشخیص زمان ورود و خروج معاملات بپردازیم و ابزارهای شناسایی پایان بازار نزولی رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، بهترین زمان ورود و خروج معاملات نه فقط واسه تریدرها در بازار اسپات، بلکه واسه تریدرهای حوزه امور مالی غیرمتمرکز هم ضروری هست. به همین دلیل معامله گران سعی می کنند تا با استفاده از روش هایی، بهترین زمان ورود و خروج از معاملات رو تشخیص بدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه زمان ورود یا خروج از معاملات را تشخیص دهیم؟

در مورد چگونه زمان ورود یا خروج از معاملات را تشخیص دهیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+35 = ?