4 روش تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها

  • 15:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 روش تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها؛ یاد بگیرین که چجوری میشه ضرر در معاملات رو کاهش داد! آیا می خواهین تا با این تکنیک ها آشنا بشین؟ آیا می دونین منظور از حد ضرر چیست؟ چجوری می تونیم استاپ لاس خودمون رو فعال کنیم؟ روش های تعیین حد ضرر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ مشکلات استاپ لاس متحرک در بازار کریپتو چیست؟ انواع Stop Loss کدامند؟ تعیین استاپ لاس برای دریافت سود از انواع سیگنال ارز دیجیتال چقدر مهم است؟

فعالیت در بازار رمز ارزها همیشه ریسک های زیادی به دنبال داره. فعالیت در بازار کریپتو نسبت به بازارهای مالی دیگه به واسطه نوسان شدیدی که دارن این ریسک رو بیشتر می کنه. بنابراین، تریدرها به دنبال راه حلی واسه مدیریت سرمایه و ریسک هستن و واسه این کار استراتژی های مختلفی رو مورد استفاده قرار میدن. یکی از این روش ها استفاده از حد ضرر یا استاپ لاس هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حد ضرر یا Stop loss بهتون ارائه بدیم، به بررسی روش های تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها بپردازیم و اهمیت تعیین استاپ لاس در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از حد ضرر چیست؟

5 روش تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین حد ضرر یا استاپ لاس(Stop loss) مورد اعتمادترین روشی هست که باعث کاهش ضرر در معاملات میشه و ریسک موجود در معاملات ارز دیجیتال رو به کمترین حد ممکن می رسونه. لازمه دریافت بیشترین بازده از این سرویس دقت در انتخاب روشی مناسب و مشخص کردن حد ضرر در بهترین نقطه هست. دستور توقف معامله به صورت کلی به دو دسته حد سود و حد ضرر تقسیم میشه. البته بدونین که کاهش ریسک به این معنی نیست که حدود زیان رو در معاملات خودتون کم کنین.

تعیین حد ضرر یا استاپ لاس و پایند بودن به اون یکی از روش های موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال هست. در موقعیتی که قیمت برخلاف پیش بینی های ما حرکت می کنه، لازمه به وقت مناسب و با هدف جلوگیری از ضرر بیشتر اون ارز دیجیتال رو بفروشیم. حد ضرر عددی هست که در صورت رسیدن قیمت ارز دیجیتال به اون، با هدف جلوگیری از ضرر بیشتر بهتره اون رمز ارز رو بفروشیم. به عبارت دیگه، استاپ لاس رو به عنوان محلی واسه توقف ضررها می شناسیم و جایی قرار گرفته میشه که اگه قیمت به اونجا رسیده باشه، تحلیل ما از بازار دیگه اشتباه بوده و بهتره از معامله با ضرر خارج بشیم تا سرمایه خودمون رو کاملا از دست ندیم.

روش های تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها

روش های تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها

همونطور که گفتیم، در هر معامله ای که در بازار ارزها دیجیتال یا هر بازار مالی دیگه انجام میدین، تعیین حد ضرر یا استاپ لاس یکی از مهم ترین نکاتی هست که باید بهش توجه کنین. تعیین این حد ضرر معمولا به کمک تحلیل تکنیکال انجان میشه که روش های مختلفی داره. به همین دلیل سعی می کنیم در ادامه برخی از روش های تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها رو بررسی کنیم:

•    تعیین استاپ لاس بر اساس درصدی از حجم معامله

یکی از روش های تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها که توسط تریدرها انجام میشه، مشخص کردن استاپ لاس(Stop Loss) طبق درصدی از حجم معامله هست. این روش اصلا به استراتژی معاملاتی شما کاری نداره و فقط بر اساس مقدار حجم سرمایه ای هست که باهاش وارد معامله میشین. طبق مقدار حجم سرمایه ورودی به معامله باید حد ضرر معامله رو تنظیم کنین.

بیشتر بخوانید: استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

•    پیروی از سطوح مقاومت و حمایت

یکی دیگه از روش های تعیین حد ضرر در بازار ارزهای دیجیتال، بر اساس اصول مقاومت و حمایت هست. شما باید در معامله خرید بر اساس حمایت های معتبر حد ضرر رو انتخاب کنین، جوری که حد ضرر کمی پایین تر از سطح حمایت انتخاب بشه. در معاملات فروش هم باید استاپ لاس رو کمی بالاتر از مقاومت معتبری که بر اساس اون در حال معامله هستین انتخاب کنین. این حمایت ها و مقاومت ها می تونن استاتیک یا داینامیک باشن. بعضی وقت ها حمایت و مقاومت انتخاب شده شما از قیمت معامله شما فاصله داره و در صورت فعال شدن حد ضرر ممکنه درصد بالایی از ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین.

•    استفاده از ابزار فیبوناچی

استفاده از ابزار فیبوناچی(Fibonacci) هم یکی دیگه از روش های تعیین استاپ لاس در بازار رمز ارزهاست. از ابزار فیبوناچی واسه مشخص کردن تارگت های قیمتی، استاپ لاس، سطوح احتمالی بازگشت قیمت و.... استفاده میشه. از ابزار فیبوناچی ریتریسمنت باید جوری استفاده کرد که از ابتدا منشا حرکتی تا آخر موج رو در نظر بگیره و بعدا از اعداد فیبوناچی استفاده کرد.

•    استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک

استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک یا Moving Average هم یکی دیگه از راه های تعیین حد ضرر در بازار ارزهای دیجیتال هست که کاربرد زیادی در تحلیل تکنیکال داره. تریدرهای زیادی با استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج بازار رمز ارزها رو تحلیل و بعدا معامله انجام میدن. به این ترتیب، باید بدونین که چجوری در این روش حد ضرر رو تعیین کنین. اندیکاتور میانگین متحرک در بازه های زمانی مختلف و میانگین عددی متفاوت قابل استفاده هست. شما می تونین با استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک، نمودار قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کرده و با شناسایی سطوح حمایت و مقاومت، استاپ لاس خودتون رو تعیین کنین.

مقاله پیشنهادی: آموزش اعتبار سنجی سیگنال ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حد ضرر یا Stop loss بهتون ارائه بدیم، به بررسی روش های تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها بپردازیم و اهمیت تعیین استاپ لاس در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، حد ضرر یا استاپ لاس مورد اعتمادترین روشی هست که باعث کاهش ضرر در معاملات میشه و ریسک موجود در معاملات ارز دیجیتال رو به کمترین حد ممکن می رسونه. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی استاپ لاس رو در معاملات خودتون تعیین کنین. از جمله از این روش ها میشه به استفاده از اعداد فیبوناچی، شناسایی سطوح حمایت و مقاومت، استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 روش تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها

در مورد 4 روش تعیین حد ضرر در بازار رمز ارزها نظر دهید
سوال امنیتی :5+30 = ?