واقعیت هایی درباره ربات های تریدر و معاملات خودکار

  • 19:02 1403-02-25
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

واقعیت هایی درباره ربات های تریدر؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا می دونین ربات معامله گر چیست و چجوری کار می کنه؟ توسعه دهنده های ربات های تریدر چه چیزهایی رو نمی خوان تا شما بدونین؟ ایا میشه به ربات های تریدر در دریافت سیگنال ارز دیجیتال اعتماد کرد؟ مزایای استفاده از ربات های معامله گر کدامند؟ واقعیت های مهم درباره ربات های معامله گر کدامند؟

در حال حاضر رمز ارزها محبوبیت زیادی در بین افراد به دست آوردن. کاربران از بازارهای مالی با هدف های مختلفی وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن. در بین این افراد بعضی هاشون به فکر توسعه و ساخت الگوهای معاملاتی افتادن تا مبادلات رو از حالت سنتی خارج کرده و به صورت سیستماتیک کارها رو جلو ببرن. این فکر اولین استارت واسه ربات های تریدر در بازار رمز ارزها بود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات های معامله گر بهتون ارائه بدیم، به بررسی واقعیت هایی درباره ربات های تریدر بپردازیم و عملکرد معاملات خودکار رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ربات های معامله گر

آشنایی با ربات های معامله گر

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین ربات های معامله گر ابزارهایی هستن که با تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی ها و با استفاده از اختلاف های قیمتی، معاملاتی رو انجام میدن و باعث سوددهی میشن. از اونجایی که قیمت رمز ارزها مثل بیت کوین تقریبا در صرافی های مختلف متفاوت هست، ربات های معامله گری که می تونن با سرعت بالایی حرکت کنند، می تونن صرافی هایی رو که در بروزرسانی قیمت هاشون تاخیر دارن، شکست بدن. به این استراتژی معاملاتی، آربیتراژ گفته میشه.

ربات معامله گر ابزار آنلاینی هست که به شما این امکان رو میده تا معاملات ارز دیجیتال خودتون رو به صورت خودکار و بدون درگیری ذهنی، صرف زمان زیاد و عملیات دستی انجام بدین. افراد زیادی وارد حوزه معامله گری میشن، ایده ربات معامله گر رو در حکم ابزاری می دونن که می تونه اون ها رو پولدار کنه. عملکرد و سوددهی ربات های تریدر تا حد زیادی به میزان آگاهی و اطلاعات افرادی که مسئولیت برنامه نویسی ربات های معامله گر رو بر عهده دارن از بازار بستگی داره. بنابراین، ممکنه ربات ها هم اشتباه کنند!

بیشتر بدانید: ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

عملکرد ربات های تریدر چگونه است؟

توجه داشته باشین که ربات های معامله گر در بازار رمز ارز قبل از هر چیزی به تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال می پردازن و بر اساس الگوریتم های از قبل از مشخص شده خرید و فروش ها رو انجام میدن. بعضی از ربات های تریدر فقط معامله رو انجام میدن و بعضی از اون ها به پیش بینی بازار و تجزیه و تحلیل داده ها مشغول میشن. همچنین ربات های تریدر با توجه به داده ها و اطلاعات منطقی موجود کار می کنند و این امکان رو دارن تا به اتفاقات و رویدادهای روز واکنش نشون بدن و باعث سودآوری بشن.

4 واقعیت مهم درباره ربات های تریدر

4 واقعیت مهم درباره ربات های تریدر

شما به عنوان تریدر یا کاربر فعال در بازار ارزهای دیجیتال هیچ وقت نمی خواهین گمراه بشین و تصور کنین برنامه ای که واسه اون پول پرداخت کردین تا به شما کمک می کنه سود به دست بیارین جوری پیش میره که در حال از دست دادن مستمر سرمایتون هستین. به همین دلیل ما سعی کردیم تا در ادامه 4 واقعیت مهم درباره ربات های تریدر رو واستون بررسی کنیم که توسعه دهنده های ربات های معامله گر نمی خوان اون ها رو بدونین:

•    طراحی ربات های تریدر مطابق با نیازهای شما به ندرت است!

خیلی از ربات های معاملاتی به وسیله همون افرادی ایجاد شدن که ربات های مورد استفاده بانک های بزرگ رو واسه معاملات ارزهای دیجیتال به وجود آوردن. تصور کنین توسعه دهنده ها ربات های تریدر دوست دارن تا یه ربات رو با نیازهای خاص همون تریدر طراحی کنند و بعد از تولید اون ربات شما هم اون رو سفارش داده و می خرین در حالی که نیاز شما فقط بازگشت سرمایه هست!

مقاله پیشنهادی: چه زمانی از ربات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

•    ربات های به طور مداوم سودآور نیستند!

اگه یه ربات تریدر جوری برنامه ریزی شده که اول خودش سیگنال هایی به بازار بده و بعدا بر اساس این سیگنال ها معامله انجام بده. به این ترتیب، شما نباید انتظار داشته باشین که این ربات ها به صورت مداوم سودآور باشن. ربات های تریدر واسه استفاده به عنوان روشی واسه کسب سود ایجاد شدن. بنابراین، اون ها می تونن درآمد کسب کنند. ولی اگه انتظار دارین همیشه سود کنند این اتفاق نمی افته.

•    ممکن است ربات ها مناسب سایز حساب معاملاتی شما نباشند!

ممکنه ربات تریدری که خریدین، مناسب سایز حساب معاملاتی شما نباشه. یعنی شما صدها دلار پول در ازای خرید رباتی پرداخت کردین که واسه شما روزی فقط چند دلار سود میده. و برعکس اون، اگه یه ربات معامله گر ساده واسه معامله در یه حساب صدها هزار دلاری استفاده می کنین، ممکنه نتایجی رو که انتظارش رو داشتین، به دست نیارین و از کار کردن با ربات های معاملاتی دلسرد بشین.

•    امکان دسترسی به سرویس خاص سیگنال دهی

شما هزینه نسخه پریمیوم واسه یه ربات تریدر رو پرداخت کردین، ولی فقط به شما قابلیت دسترسی به یه سرویس خاص سیگنال دهی داده میشه. تعداد زیادی طراح ربات معاملاتی اون هم به شکل قانونی وجود دارن. با این حال، شما می تونین یه ربات تریدر بخرین که واسه تولید سیگنال هایی که ربات ارائه میده استفاده میشه. تفاوت هزینه بین این دو نسخه از یه ربات تریدر می تونه زیاد باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات های معامله گر بهتون ارائه بدیم، به بررسی واقعیت هایی درباره ربات های تریدر بپردازیم و عملکرد معاملات خودکار رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ربات های معامله گر ابزارهایی هستن که با تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی ها و با استفاده از اختلاف های قیمتی، معاملاتی رو انجام میدن و باعث سوددهی میشن. واقعیت هایی در مورد ربات های معاملاتی وجود داره که توسعه دهنده ربات های تریدر نمی خوان شما از این واقعیت ها مطلع باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد واقعیت هایی درباره ربات های تریدر و معاملات خودکار

در مورد واقعیت هایی درباره ربات های تریدر و معاملات خودکار نظر دهید
سوال امنیتی :2+84 = ?