اندیکاتور Envelope چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 08:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور Envelope؛ یکی از پرکاربردترین ابزارها در تحلیل تکنیکال! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این اندیکاتور به دست بیارین؟ آیا می دونین اندیکاتور Envelope چیست؟ این اندیکاتور چه کاربردهایی داره؟ نحوه استفاده از اندیکاتور Envelope در ترید چجوریه؟ چجوری با استفاده از اندیکاتور Envelope سیگنال دریافت کنیم؟ این ابزار چه کمکی به تحلیلگران می کنه؟

تحلیل تکنیکال یکی از پرطرفدارترین روش های تجزیه و تحلیل بازار رمز ارزهاست. تنوع ابزارهای تحلیل تکنیکال خیلی گسترده هست و هر شخص با توجه به استراتژی های معاملاتی پولساز خودش از ابزارهای مختلفی استفاده می کنه. اندیکاتورهای کاربردی در تحلیل تکنیکال یکی از مهم ترین ابزارها پیش تحلیلگران تکنیکال هستن. یکی از این ابزارها، اندیکاتور Envelope هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور Envelope بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای اندیکاتور Envelope بپردازیم و نحوه استفاده از این اندیکاتور در ترید ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور Envelope چیست؟

اندیکاتور Envelope چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین اندیکاتور Envelope یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که روند بازار رو مشخص می کنه. تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از این اندیکاتور به بررسی جهت حرکت بازار رمز ارزها بپردازن. اندیکاتور Envelope شباهت زیادی به اندیکاتور باند بولینگر داره و از 3 نوار در اطراف چارت قیمتی واسه نشون دادن روند استفاده می کنه. یکی از نوارهای این شاخص که به نوار مرکزی یا نوار میانی شناخته میشه، در اطراف چارت قیمتی حرکت می کنه. توجه داشته باشین که این نوار یه میانگین متحرک ساده هست که از طریق تنظیمات دوره و نوع میانگین اون قابل تغییر هست.

اندیکاتور Envelope از دو خط میانگین حرکتی ساده ایجاد شده که با همدیگه کانال انعطاف پذیری ایجاد می کنند که در اون قیمت ارز دیجیتال تکمیل میشه. همچنین این دو خط میانگین حرکتی با فاصله ثابتی در اطراف یه خط میانگین حرکتی قرار دادن که ممکنه با فراریت فعلی بازار ارزهای دیجیتال مطابقت پیدا کنند. هر کدوم از این خطوط در حکم یه حاشیه دامنه نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال هست. انتخاب تعداد تقریبی بهینه تغیرر حاشیه های باند با توجه به تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال مشخص میشه. هرچقدر نوسانات بیشتر باشه، تغییر هم افزایش پیدا می کنه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش استفاد از اندیکاتور پیوت پوینت

اندیکاتور Envelope چه کاربردهایی دارد؟

اندیکاتور Envelope چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور Envelope یکی از پر استفاده ترین ابزارهای موجود در تجزیه و تحلیل فنی ارزهای دیجیتال هست که به عنوان ابزاری واسه شناسایی و تایید روند در دوره های اشباع خرید و فروش مورد استفاده تریدرها قرار می گیره. این اندیکاتور کاربردهای زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. در ادامه برخی از کاربردهای اندیکاتور Envelope رو بررسی می کنیم:

•    شناسایی نواحی اشباع خرید و فروش

یکی از کاربردهای اندیکاتور Envelope در تحلیل تکنیکال، شناسایی کردن نواحی اشباع خرید و فروش در وضعیت حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال واسه معامله گران و تریدرهاست. شما هم می تونین با استفاده از این اندیکاتور روند قیمتی رمز ارزها رو تشخیص بدین و معاملات پرسودی در جهت روند بازار انجام بدین. تریدرها و معامله گران زیادی از این ابزار واسه تشخیص روند استفاده می کنند.

•    تعیین کردن محدوده قیمتی بالا و پایین

یکی دیگه از کاربردهای اندیکاتور Envelope، تعیین کردن رنج قیمتی بالا و پایین در چارت های قیمتی هست. به عبارت دیگه، شما می تونین با استفاده از این شاخص سطوح حمایت و مقاومت رو تشخیص بدین و سفارش های خرید و فروش خودتون رو در مکان مناسب قرار بدین. با این کار شما ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو در کف قیمتی می خرین و در سقف قیمتی می فروشین.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور میانگین متحرک ساده (SMA) چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از این اندیکاتور در ترید ارزهای دیجیتال

نحوه استفاده از این اندیکاتور در ترید ارزهای دیجیتال

توجه داشته باشین که استفاده از اندیکاتور Envelope در ترید ارزهای دیجیتال به شرایط و موقعیت شما بستگی داره. معمولا معامله گران بازار رمز ارزها تنظیمات این اندیکاتور رو شخصی سازی کرده و میانگین های متحرک کوتاه تری رو با مقادیر انحراف باریک مشخص می کنند که به بازه زمانی مورد استفاده اون ها که در اون نوسانات و تغییرات کوتاه مدت رخ میده هم مرتبط هست. این در حالی هست که معامله گران و تریدرهای بلند مدت تعداد دوره های بالاتری رو واسه میانگین های متحرک با فاصله زیاد انتخاب می کنند.

با اینکه تریدرهای مختلف روش ویژه خودشون رو در تعیین فاصله و شناسایی الگوهای قیمتی به کار می برن، ولی کاربرد رایج اندیکاتور Envelope ارائه هشدارهای خاصی مثل ورود قیمت به ناحیه اشباع خرید و فروش، سیگنال های معاملاتی به عنوان تایید روند هست. وقتی که قیمت ارز دیجیتال از نوار بالایی اندیکاتور Envelope عبور کنه، میشه از اون به عنوان سیگنال فروش ارز دیجیتال استفاده کرد. در این حالت تریدرها می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو به قیمت بالاتری از باند بالا بفروشن و وقتی که قیمت شکسته شده دوباره در موقعیت معاملاتی یعنی بین دو باند بالا و پایین در حالت نوسان قرار بگیرن.

سیگنال خرید وقتی صادر میشه که قیمت ارز دیجیتال از نوار پایین عبور کنه. تریدرها می تونن با خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر خودشون با قیمت خارج شده از باند پایین، وارد یه پوزیشن معاملاتی خرید بشن و وقتی که دوباره قیمت به محدوده نوارها برگشت، پوزیشن خودشون رو ببندن. البته توجه داشته باشین که این روش معاملاتی خیلی آسون و نوپا هست و شما نباید بدون دریافت تاییدیه های لازم از وضعیت بازار وارد این معاملات بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور Envelope بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای اندیکاتور Envelope بپردازیم و نحوه استفاده از این اندیکاتور در ترید ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور Envelope یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که روند بازار رو مشخص می کنه. تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از این اندیکاتور به بررسی جهت حرکت بازار رمز ارزها بپردازن. این اندیکاتور کاربرد زیادی در تحلیل تکنیکال داره. از جمله از این کاربردها میشه به شناسایی نواحی اشباع فروش و خرید و مشخص کردن رنج قیمتی بالا و پایین اشاره کرد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور Envelope چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد اندیکاتور Envelope چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+38 = ?