اتریوم نیم سرویس(ENS) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 07:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرویس نام اتریوم(ENS)؛ پلتفرم اسم گذاری توزیع شده، اوپن سورس و قابل توسعه بر اساس شبکه اتریوم! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این پلتفرم برای کسب اطلاعات در زمینه آموزش ارز دیجیتال به دست بیارین؟ آیا می دونین سرویس نام اتریوم چیست؟ ENS چجوری کار می کنه؟ توکن ENS چه کاربردی داره؟ توکن ENS رو از چه صرافی هایی بخریم؟ ENS و DNS چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ ساختار سیستم ENS به چه شکلیه؟ چه تاثیری بر قیمت اتریوم داره؟

اگه به جای آدرس های ولت که تعدادی از حروف و اعداد هستن، یه اسم دلخواه داشته باشیم، فعالیت در بازار کریپتو آسون تر میشه. همونطور که در حال حاضر واسه دسترسی به سایت های مختلفی به جای آدرس IP، از اسم دامنه اون وبسایت کمک می گیریم. سرویس نام اتریوم هم نوعی پلتفرم مبتنی بر شبکه بلاک چینی اتریوم هست که بر روی اسمارت کانترکت ها به وجود اومده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سرویس نام اتریوم یا ENS بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای توکن ENS بپردازیم و نحوه کار اتریوم نیم سرویس رو مورد بررسی قرار بدیم.

سرویس نام اتریوم چیست؟

سرویس نام اتریوم چیست؟

آیا می دونین سرویس نام اتریوم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سرویس نام اتریوم(ENS) مخفف عبارت Ethereum Name Service به معنی سرویس اسم گذاری دامنه مبتنی بر شبکه اتریوم هست. همچنین سرویس نام اتریوم نوعی پروژه بلاک چینی هست که در سال 2017 توسط افرادی به اسم های الکس ون د ساند و نیک جانسون روی شبکه اتریوم ساخته شده. این پروژه به کاربران کمک می کنه تا آدرس های عمومی طولانی اتریوم به به صورت اسمی ساده و مبتنی بر متن نشون بدن.

جالب اینجاست که بدونین سرویس نام اتریوم(ENS) پلتفرمی توسعه یافته ای هست که واسه اسم گذاری اوپن سورس بر اساس شبکه های بلاک چینی ایجاد شده. سرویس نام اتریوم تکنیکی امن و غیرمتمرکز واسه تبدیل آدرس ها به اسم هایی قابل فهم واسه کاربران در دنیای بلاک چین هست، حتی در این پروتکل میشه از ایموجی های مختلفی واسم اسم گذاری استفاده کرد. این پلتفرم ارتباط مستقیمی با شبکه بلاک چین اتریوم داره و آدرس های طولانی بلاک چین رو می تونه به اسم هایی تبدیل کنه که توسط کاربران قابل خوندن باشه.

ویدیوی پیشنهادی: چگونه یک دامنه سرویس نام اتریوم یا ENS بخریم؟

توکن ENS چه کاربردهایی دارد؟

توکن ENS چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، سرویس نام اتریوم در حقیقت نوعی دامنه اسم گذاری شده بر اساس شبکه اتریوم و به کمک یه اسمارت کانترکت اجرا میشه. می تونین اتریوم نیم سرویس رو یه نسخه بلاک چینی DNS محسوب کنین. با این تفاوت ها هزینه های کمی به دنبال داره و کاربردی تر از DNS هست. توکن ENS موارد استفاده مختلفی داره. در ادامه برخی از کاربردهای توکن ENS رو بررسی می کنیم:

•    یکی از کاربردهای توکن ENS این هست که آدرس های طولانی رو با دامنه هایی که واسه کاربران قابل فهم هست، جایگزین می کنه که در اصل مهم ترین کاربرد این پلتفرم هست.
•    یکی دیگه از کاربردهای توکن ENS این هست که باعث صرفه جویی در زمان کاربران میشه و به افراد کمک می کنه تا خیلی سریع به شبکه های مورد نظر خودشون دسترسی پیدا کنند.
•    سرویس نام اتریوم یا ENS احتمال اشتباه تایپی در زمان وارد کردن آدرس رو موقع اتصال به برنامه غیرمتمرکز یا ارسال ارز دیجیتال کاهش میده.
•    یکی دیگه از کاربردهای توکن ENS یا اتریوم نیم سرویس این هست که با عملکرد خودش میزان فعالیت های مجرمانه رو واسه سرقت ارزهای دیجیتال کاربران و جعل هویت رو کاهش میده.
•    پلتفرم سرویس نام اتریوم به وسیله در دسترس تر کردن رمز ارزها، باعث افزایش پذیرش اون ها شده. علاوه بر این، باعث افزایش دسترس پذیری ارزهای دیجیتال و کاهش میزان پیچیدگی اون ها میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سرویس نام اتریوم یا ENS بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای توکن ENS بپردازیم و نحوه کار اتریوم نیم سرویس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سرویس نام اتریوم(ENS) پلتفرمی توسعه یافته ای هست که واسه اسم گذاری اوپن سورس بر اساس شبکه های بلاک چینی ایجاد شده. سرویس نام اتریوم تکنیکی امن و غیرمتمرکز واسه تبدیل آدرس ها به اسم هایی قابل فهم واسه کاربران در دنیای بلاک چین هست. توکن ENS می تونه موارد استفاده مختلفی داشته باشه. از جمله از این کاربردها می تونیم به صرفه جویی در زمان کاربران، در دسترس تر کردن رمز ارزها، کاهش احتمال اشتباه تایپی و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اتریوم نیم سرویس(ENS) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد اتریوم نیم سرویس(ENS) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+66 = ?