شبکه مولتی چین(Multichain) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 02:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

شبکه مولتی چین(Multichain)؛ زیرساختی برای ارتباطات بین زنجیره ای! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین شبکه مولتی چین چیست؟ هدف از ایجاد مولتی چین چیست؟ اکوسیستم چند بلاک چینی چجوری کار می کنه؟ چرا به مولتی چین نیاز داریم؟ شبکه مولتی چین چه ویژگی هایی داره؟ چرا اکوسیستم مولتی چین منحصر به فرد هست؟

تکنولوژی مولتی چین یا اکوسیستم چند بلاک چینی پلتفرمی هست که به کاربران این امکان رو میده تا موسسه ها، بانک ها و شرکت های بزرگ بانکی رو واسه معاملات مالی، شبکه های خصوصی منحصر به فردی رو به وجود بیارن که می تونه به وسیله کاربران واسه تراکنش های مالی به کار برده بشه. با کمک مولتی چین و ایجاد شبکه های خصوصی شخص می تونه رمز ارزهای مورد نظرش رو ایجاد کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب  از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد شبکه مولتی چین یا Multichain بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های شبکه مولتی چین بپردازیم و دلیل نیاز به شبکه چند زنجیره ای رو مورد بررسی قرار بدیم.

شبکه مولتی چین چیست؟

شبکه مولتی چین چیست؟

آیا می دونین شبکه مولتی چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شبکه مولتی چین یا Multichain نوعی پروتکل و پل ارتباطی واسه ارزهای دیجیتال و توکن های غیرمثلی در شبکه های بلاک چینی هست. این شبکه قبلا با اسم Anyswap هم به کار برده میشد و به کاربران این امکان رو میده تا شبکه بلاک چینی اختصاصی خودشون رو به وجود بیارن. جابجایی نقدینگی بین شبکه های مختلف و یا برقراری تعامل بین اون ها از چالش های تریدرها بازار رمز ارزهاست که بعضی از پروژه ها با کمک پل بلاک چین واسه برطرف کردن اون پیش قدم شدن.

جالب اینجاست که بدونین شبکه مولتی چین(Multichain) نوعی اکوسیستم منبع باز یا اوپن سورس هست که واسه ایجاد و قرارگیری برنامه های کریپتویی شخصی راه اندازی شده. نکته قابل توجه اینجاست که با شروع کار شبکه چند زنجیره ای و فراهم شدن امکان همکاری و تعامل بین بلاک چین های سریع، توسعه دهنده ها به جای انتخاب یه شبکه، از این پروتکل بهره می برن. توجه داشته باشین که مولتی چین رابط API آسونی داره که خط فرمان رو مشخص و به کاربران ارائه می کنه. این پروتکل واسه تراکنش ها و مبادلات مالی مناسب هست و می تونه مفید واقع بشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش بریج سایت مولتی چین

مولتی چین چه ویژگی هایی دارد؟

مولتی چین چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، شبکه مولتی چین(Multichain) نوعی پلتفرم بلاک چینی اوپن سورس هست که واسه ایجاد و راه اندازی برنامه های خصوصی مورد استفاده قرار می گیره. مولتی چین ساختار ساده و کاربردهای زیادی داره. همچنین این پلتفرم به دلیل داشتن ویژگی هایی منحصر به فرد هست. در ادامه برخی از ویژگی های مولتی چین رو بررسی می کنیم تا با این موارد آشنا بشین:

•    یکی از ویژگی های مولتی چین این هست که در این پلتفرم فقط 2 مرحله آسون به منظور ساخت یه شبکه بلاک چینی جدید و 3 مرحله واسه اتصال به یه بلاک چین وجود داره.
•    شبکه مولتی چین(Multichain) قابل تنظیم هست. به عبارت دیگه، مدیریت و کنترل کامل بر هر جنبه از بلاک چین، استفاده از اثبات کار یا PoW اختیاری هست.
•    یکی دیگه از ویژگی های مولتی چین این هست که این پلتفرم از چند امضا، کلیدهای خصوصی، نودهای سرد و ادمین اجماع پشتیبانی می کنه.
•    شبکه مولتی چین یا اکوسیستم چند زنجیره ای به وجود اومده تا به توسعه دهنده ها این امکان رو بده تا شبکه های بلاک چینی و اپلیکیشن های کاربردی رو با حداقل مشکلات ایجاد کنند.
•    یکی دیگه از قابلیت های مولتی چین(Multichain) این هست که شما می تونین به صورت اختیاری تنظیم کنین که چه کسی می تونه تراکنش ها رو متصل، ارسال و به دست بیاره. رمز ارزها، داده ها و بلوک ها رو به وجود بیارین. هر شبکه به اندازه نیاز شما قابل تنظیم هست.

مقاله پیشنهادی: بریج کانکست(Connext Bridge) چیست؟

چرا به فناوری مولتی چین نیاز داریم؟

چرا به فناوری مولتی چین نیاز داریم؟

توجه داشته باشین، با توسعه و پیشرفت فناوری بلاک چین، همواره شبکه های بلاک چینی مختلفی به وجود میان که هر کدوم از اون ها به شکل مجزا کار می کنند و هیچ ارتباطی با با همدیگه ندارن. هر کدوم از این شبکه ها قابلیت ها و ویژگی هایی دارن که کاربران رو تشویق می کنه تا از اون ها استفاده کنند. به عنوان برنامه های غیرمتمرکز(Dapps) که در شبکه های مختلف ایجاد شدن و ارتباط با این برنامه ها کارمزدهای زیادی به همراه داره و کاربران می تونن از امکانات این برنامه ها در شبکه های دیگه با کارمزد پایین تر استفاده کنند. بنابراین، کاربران باید رمز ارزهای خودشون رو از یه بلاک چین به شبکه دیگه انتقال بدن.

نکته قابل توجه این هست که صرافی های متمرکز مثل بایننس، کوکوین و.... می تونن این کار رو واسه مشتریان و کاربران خودشون به عنوان یه واسطه یا شخص ثالث انجام بدن، ولی باید توجه داشته باشین که استفاده از یه موسسه متمرکز با ماهیت غیرمتمرکز و خریم خصوصی کاربر در تضاد هست. واسه کاربران ایرانی هم خطر بلوکه شدن ارزهای دیجیتال به دلیل وجود تحریم ها وجود داره. کار کردن با شبکه های مولتی چین فرایند ارسال ارزهای دیجیتال رو آسون می کنه و با کمک فناوری کراس چین این امکان رو به کاربران فراهم می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه مولتی چین یا Multichain بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های شبکه مولتی چین بپردازیم و دلیل نیاز به شبکه چند زنجیره ای رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، شبکه مولتی چین یا Multichain نوعی پروتکل و پل ارتباطی واسه ارزهای دیجیتال و توکن های غیرمثلی در شبکه های بلاک چینی هست. این اکوسیستم ویژگی ها و قابلیت های زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه و مورد استقبال توسعه دهنده ها و سازنده های برنامه های بلاک چینی زیادی قرار بگیره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شبکه مولتی چین(Multichain) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد شبکه مولتی چین(Multichain) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+44 = ?