اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) چیست؟

  • 02:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR)؛ نوعی اندیکاتور برای ترید انواع رمز ارزها! آیا دوست دارین تا با این اندیکاتور آشنا بشین؟ آیا می دونین اندیکاتور پارابولیک سار چیست؟ اندیکاتور پارابولیک سار چه کاربردهایی داره؟ اندیکاتور پارابولیک سار چجوری کار می کنه؟ این اندیکاتور چه چیزی به ما میگه؟ ما چجوری می تونیم از اندیکاتور Parabolic SAR استفاده کنیم؟

بازار رمز ارزها در سال های گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده و تونسته به یکی از بهترین بازارهای مالی برای کسب درآمد تبدیل بشه. شما واسه اینکه بتونین در بازار رمز ارزها موفق بشین، باید علاوه بر دانش و تجربه کافی در این زمینه، با ابزارهای داشتن یه تحلیل درست از یه ارز دیجیتال هم آشنایی داشته باشین. یکی از این ابزارها، اندیکاتور پارابولیک سار هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد اندیکاتور پارابولیک سار یا Parabolic SAR بهتون ارائه بدیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور پارابولیک سار بپردازیم.

اندیکاتور پارابولیک سار چیست؟

اندیکاتور پارابولیک سار چیست؟

آیا می دونین اندیکاتور پارابولیک سار چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور پارابولیک سار یا Parabolic SAR یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای موجود واسه آموزش تحلیل تکنیکال ارزهاست که می تونین ازش استفاده کنین. اندیکاتور پارابولیک سار به معنی توقف و تغییر جهت هست. این اندیکاتور واسه اولین بار به وسیله شخصی به اسم ولز وایلدر ایجاد شده. این شخص در حوزه های مختلفی مثل فعالیت در بازار املاک، مشتغلات و تحلیل تکنیکال دارایی های مالی معروف هست. تریدرها و معامله گرام می تونن با استفاده از اندیکاتور پارابولیک سا، جهت روند احتمالی قیمت ارزهای دیجیتال رو تعیین کنند.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) دقیقا از روش توقف و بازگشت استفاده می کنه و داده های اون به کشل نقطه هایی روی نمودار قیمت رمز ارزها به معامله گران نشون داده میشه. این اندیکاتور یه نشونگر تکنیکالی هست که به منظور مشخص کردن جهت حرکت یه ارز دیجیتال به وجود اومده. از اونجایی که قیمت ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی همواره نوسان دارن ، اندیکاتور پارابولیک سار به شکل تعدادی از نقاط مهم، در بالا یا پایین قیمت ارزهای دیجیتال روی چارت قیمتی دیده میشه.

اندیکاتور پارابولیک سار چه کاربردهایی دارد؟

اندیکاتور پارابولیک سار چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، پارابولیک سار(Parabolic SAR) یکی از اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال هست که واسه مشخص کردن جهت حرکت یه ارز دیجیتال راه اندازی شده. به این اندیکاتور سیستم توقف و معکوس هم گفته میشه که به اختصاری SAR نامیده میشه. اندیکاتور پارابولیک سار کاربردهای زیادی داره. در ادامه برخی از کاربردهای اندیکاتور پارابولیک سار رو بررسی می کنیم:

•    یکی از کاربردهای اندیکاتور پارابولیک سار، تشخیص رمز ارزهاست. به عبارت دیگه، شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور، روند نزولی یا صعودی بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای رونددار رو شناسایی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین.
•    یکی دیگه از کاربردهای اندیکاتور پارابولیک سار، تعیین نقاط ورود و خروج هست. این اندیکاتور به شما کمک می کنه تا با تشخیص نقاط ریورسال، بهترین قیمت ورود و خروج معاملات خودتون رو هم مشخص کنین.
•    از اونجایی که اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) می تونه نقاط ریورسال رو تشخیص بده، ازش میشه به عنوان تکنیکی برای تعیین استاپ لاس و حد ضرر معاملات روی نقاط سار به دست اومده استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارد؟

عملکرد اندیکاتور SRA چگونه است؟

توجه داشته باشین که اندیکاتور SAR از نقطه های کوچیکی به وجود اومده که در چارت قیمتی با توجه به افزایش یا کاهش قیمت ها، بالا یا پایین قیمت رمز ارزهای مورد نظر قرار می گیرن. به صورت کلی، وقتی که این نقاط بالای قیمت قرار گرفتن، یعنی روند نزولی داریم و زمان فروش ارزهای دیجیتال هست. با قرارگیری این نقاط پایین قیمت، یعنی روند صعودی داریم و باید پوزیشن های خرید خودمون رو باز کنیم. این اندیکاتور از سطوح سهمی وار یا همون پارابولیک واسه تشخیص نقاط استاپ و ریورس استفاده می کنه و به محاسبه محل های توقف یا همون حد ضرر متحرک معامله واسه هر دوره آتی می پردازه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور پارابولیک سار یا Parabolic SAR بهتون ارائه بدیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور پارابولیک سار بپردازیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور پارابولیک سار یا Parabolic SAR یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای موجود واسه تجزیه و تحلیل قیمت رمز ارزهاست که می تونین ازش استفاده کنین. اندیکاتور پارابولیک سار به معنی توقف و تغییر جهت هست. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور جهت حرکت قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) چیست؟

در مورد اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+44 = ?