معرفی 5 مورد از بهترین API های ارز دیجیتال

  • 15:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی بهترین API در ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این APIها آشنا بشین؟ اصلا می دونین API ارز دیجیتال چیست؟ API چه کاربردی در بازار رمز ارزها داره؟ چجوری میشه از API ارز دیجیتال استفاه کرد؟ به نظر شما استفاده از API ارز دیجیتال رایگان هست؟ آیا API ارز دیجیتلا امن هست؟ بهترین API های موجود در ارزهای دیجیتال کدامند؟ چرا باید از اون ها استفاده کنیم؟

در حال حاضر، میزان توسعه و گسترش بازار رمز ارزها و فناوری بلاک چین در بیشترین حد خودش قرار داره و سازنده ها و توسعه دهنده های زیادی از صنایع مختلف به حوزه رمز ارزها روی آوردن تا از فرصت های موجود در این حوزه استفاده کنند. فرقی نمی کنه که شما یه توسعه دهنده رمز ارز یا تریدر ارزهای دیجیتال هستین، به هر حال APIهایی به وجود اومدن که فعالیت در این بازار رو واسه شما راحت کردن. به همین دلیل ما می خواهیم در این سری از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد API ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین API های ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه استفاده از API موجود در بازار رمز ارزها رو به شما یاد بدیم.

API ارز دیجیتال چیست؟

API ارز دیجیتال چیست؟

آیا می دونین API ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که API ارز دیجیتال به معنی رابط برنامه نویسی هست که به کاربران و افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال کمک می کنه تا به داده های مهم مربوط به رمز ارزها دسترسی پیدا کنند و نیازهای خودشون رو برطرف کنند. این API ها توسط ارتباط با شبکه ها و سرورهای قابل اعتماد و منبع داده ای مرتبط با رمز ارزها، اطلاعاتی مثل قیمت های فعلی، تاریخچه قیمت ها، حجم معاملات و سایر اطلاعات مرتبط رو به کاربران ارائه می کنند. شما می تونین با استفاده از API ارز دیجیتال، به اطلاعات و داده های مورد نیاز خودتون دسترسی داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین با کمک API ارز دیجیتال، سازنده ها و توسعه دهنده ها این امکان رو دارن تا اپلیکیشن ها یا سایت های رسمی خودشون رو با داده ها و اطلاعات دقیق و بروز مربوط به رمز ارزها آپدیت کنند و با استفاده از API امکان محاسبه قیمت ها، چارت ها و تحلیل های مختلف در بازار رمز ارزها رو داشته باشن. علاوه بر این، API ارز دیجیتال می تونه به منظور اجرای اتوماتیک معاملات در پلتفرم های معاملاتی به کار گرفته بشن. API به عنوان بخش جدایی ناپذیر و مهم در تراکنش های رمز ارزها شناخته میشه.

API چه کاربردی در رمز ارزها دارد؟

API چه کاربردی در رمز ارزها دارد؟

با کمک فناوری API در بازار رمز ارزها می تونین به صرافی های ارز دیجیتال مورد نظر خودتون متصل بشین و باهاشون ارتباط خوبی برقرار کنین. همچنین شما با استفاده از این فناوری می تونین حساب معاملاتی خودتون رو مدیریت کنین و معاملات یا تراکنش هایی رو انجام بدین. همچنین API ارز دیجیتال امکان دسترسی به همه اطلاعات و داده های موجود در بازار رمز ارزها رو به طور همزمان واسه شما فراهم می کنه.
توجه داشته باشین که API در بازار رمز ارزها دو نوع مختلف دارن که با اسم های API قیمت و API خریدو فروش ارزهای دیجیتال به کار گرفته میشن. به این ترتیب، پلتفرم های معاملاتی با استفاده از این روش می تونن داده های قیمت قبلی و فعلی رمز ارزها رو به کاربران خودشون ارائه بدن. بیشتر صرافی ها، مستندات API رمز ارزها رو واسه خرید و فروش رو به طور زنده به کاربران خودشون ارائه میدن. یکی دیگه از کاربردهای API در بازار رمز ارزها این هست که تریدرها می تونن با کمک پروتکل های واسطه و API خرید و فروش به معامله ارزهای دیجیتال مشغول بشن.

معرفی بهترین API های ارز دیجیتال

معرفی بهترین API های ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، API ارز دیجیتال به معنی رابط برنامه نویسی هست که به معامله گران و تریدرها این امکان رو میده تا به داده ها و اطلاعات مورد نیاز خودشون دسترسی داشته باشن. API ارز دیجیتال کاربردهای مختلفی مثل نمایش قیمت ها، انجام معاملات، تحلیل بازار و.... داره. API های مختلفی در بازار رمز ارزها وجود دارن. در ادامه بهترین APIهای ارز دیجیتال رو واستون معرفی می کنیم:

•    Binance API

یکی از بهترین API های ارز دیجیتال، Binance API هست. این API پلتفرم رمزنگاری شده ای هست که از بیشتر ارزهای دیجیتال پایه مثل بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ریپل و.... پشتیبانی می کنه. بهتره بدونین Binance API به کاربران این امکان رو میده تا با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون یا سایر زبان ها به سرور متصل بشن تا معاملات ارزهای دیجیتال رو به صورت خودکار انجام بدن.

•    Finage

Finage هم یکی دیگه از بهترین API های موجود در بازار رمز ارزهاست که داده ها و اطلاعات رو واسه بازار کریپتوکارنسی با حجم بالا و نمادهای جهانی ارائه میده. APIهای اون ها جوری به وجود اومدن که جدیدترین اطلاعات ممکن رو در اختیار توسعه دهنده ها و تحلیلگران بازار رمز ارزها قرار میدن. با دسترسی به APIها کاربران می تونن خیلی آسون اطلاعات مهم بازار، داده های قدیمی و سایر فاکتورهای مهم رو واسه انواع رمز ارزها بازیابی کنند.

•    CoinGecko

یکی دیگه از بهترین API های موجود در بازار ارزهای دیجیتالف وبسایت کوین گکو یا CoinGecko هست. این سایت تجزیه و تحلیل دقیقی از نحوه کارکرد بازار رمز ارزها در گذشته رو واسه کاربران و تحلیلگران ارائه میده. کوین گکو نوعی پلتفرم معاملاتی نیست، بلکه فقط اطلاعات و داده های مربوط به ارزهای دیجیتال رو در قالب نمودارها و چارت های همه رمز ارزها ارائه میده.

ویدیوی تکمیلی: آموزش سایت کوین گکو

•    کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ(CoinMarketCap) هم یکی دیگه از APIهای برتر در بازار ارزهای دیجیتال هست که به تریدرها و معامله گران کمک می کنه تا تعداد زیادی از کوین ها رو ردیابی و بررسی کنند. کوین مارکت کپ در سال 2013 میلادی راه اندازی شد و سپس در سال 2020 به وسیله صرافی بایننس خریداری شد. این API داده ها و اطلاعات ارزهای دیجیتال رو در قالب چارت ها، رتبه بندی ها و شاخص های دیگه ارائه میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد API ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین API های ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه استفاده از API موجود در بازار رمز ارزها رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، API ارز دیجیتال به معنی رابط برنامه نویسی هست که به کاربران و افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال کمک می کنه تا به داده های مهم مربوط به رمز ارزها دسترسی پیدا کنند و نیازهای خودشون رو برطرف کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 مورد از بهترین API های ارز دیجیتال

در مورد معرفی 5 مورد از بهترین API های ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :8+69 = ?