الگوی سنگ قبر در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 21:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی دوجی سنگ قبر(Gravestone Doji)؛ یکی از الگوهای کندلی نزولی در تحلیل تکنیکال و موثر در دریافت سیگنال ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این کندل به دست بیارین؟ آیا می دونین کندل سنگ قبر چیست؟ کندل دوجی سنگ قبر در روند صعودی و نزولی چجوریه؟ دوجی سنگ قبر چه محدودیت هایی داره؟ کندل دوجی سنگ قبر چه چیزی به تریدرها و معامله گران بازار رمز ارزها میگه؟

ارزهای دیجیتال هم مثل سایر دارایی های مالی، نوسانات قیمتی زیادی دارن و شما واسه اینکه بتونین از این تغییرات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین با شناسایی الگوهای قیمتی در نمودار، قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین. الگوی سنگ قبر هم یکی از کندل هایی هست که در چارت های قیمتی دیده میشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این بخش از مباحث، توضیحاتی در مورد الگوی دوجی سنگ قبر یا Gravestone Doji بهتون ارائه بدیم، به بررسی دوجی سنگ قبر در روند نزولی و روند صعودی بپردازیم و  محدودیت های کندل سنگ قبر رو مورد بررسی قرار بدیم.

کندل دوجی سنگ قبر چیست؟

کندل دوجی سنگ قبر چیست؟

آیا می دونین کندل دوجی سنگ قبر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کندل دوجی سنگ قبر یا Gravestone Doji یکی از کندل های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هست که تحلیلگران و معامله گران زیادی از این کندل واسه پیش بینی روند بازار استفاده می کنند. همچنین دوجی سنگ قبر یکی از الگوهای نزولی در بین کندل های شمعی هست که بدنه خیلی کوتاه و سایه بلندی داره. معمولا در یه الگوی دوجی سنگ قبر، قیمت باز شدن، قیمت پایین و قیمت بسته شدن خیلی به همدیگه نزدیک هست که همین می تونه یکی از مهم ترین نشونه ها واسه تشخیص الگوی سنگ قبر در چارت قیمتی باشه.

جالب اینجاست که بدونین دوجی سنگ قبر(Gravestone Doji) یکی از الگوهای پرتکرار در تحلیل تکنیکال هست که بیشتر در بالا روند صعودی رمز ارزها تشکیل میشه و نشون دهنده بازگشت قیمت به سمت پایین هست. همچنین هرچقدر سایه الگوی سنگ قبر بلندتر باشه، انتظار ریزش زیادی رو می تونیم داشته باشیم. علاوه بر این، دوجی سنگ قبر جایی هست که ناحیه مقاومتی ایجاد شده و می تونه واسه تجزیه و تحلیل های آینده و برگشت قیمت به اون به کار برده بشه. تحلیلگران زیادی از این کندل واسه پیش بینی روند بازار استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع کندل دوجی سنگ قبر کدامند؟

انواع کندل دوجی سنگ قبر کدامند؟

همونطور که گفتیم، کندل دوجی سنگ قبر یکی از کندل های قیمتی معکوس هست و موقعی در چارت ایجاد میشه که قیمت های باز، پایین و بسته شدن با سایه بالایی نزدیک همدیگه باشن. سایه طولانی نشون میده که روند صعودی در ابتدا به کمک خریداران و در پایان روند کمی قبل از روند نزولی غلبه کرده. کندل دوجی سنگ قبر انواع مختلفی داره. در ادامه انواع کندل دوجی سنگ قبر در تحلیل تکنیکال رو بررسی می کنیم:

•    دوجی سنگ قبر روند صعودی

یکی از انواع کندل دوجی سنگ قبر، دوجی سنگ قبر در روند صعمدی هست. اگه در چارت قیمتی دیدین که دوجی سنگ قبر داره تشکیل میشه، باید آماده باشین که قیمت ارز دیجیتال به سمت پایین برگرده. در واقع احتمال دیدن این الگو در بالای روند صعودی خیلی زیادی هست. با این وجود شاید نیاز نباشه فاصله بعد از دیدن این الگو ریزش قابل توجهی اتفاق بیفته و شما هم پوزیشن باز کنین. بعضی وقت ها شکست مقاومتی انجام شده و ممکنه مقاومت جدیدی به وجود بیاد. شما باید وقتی وارد معامله بشین که اولین کندل استیک زیر کف دوجی سنگ قبر ایجاد بشه.

مقاله پیشنهادی: الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    دوجی سنگ قبر در روند نزولی

یکی دیگه از انواع کندل دوجی سنگ قبر، Gravestone Doji در روند نزولی هست. بعضی وقت ها ممکنه این کندل در روند نزولی ارزهای دیجیتال تشکیل بشه، ولی احتمالش خیلی کمه. در این موقعیت شما نباید اون رو به عنوان نشونه ای واسه برگشت بازار و صعودی شدن اون در نظر بگیرین. در بیشتر مواقع الگوی دوجی در روند نزولی نشون دهنده ادامه جریان نزولی ارزهای دیجیتال هست. اگه خریداران در بازاری که منتظر برگشت روند بودن، این الگو رو ببینن که نشون دهنده روند نزولی هست، از باز کردن پوزیشن های خرید جلوگیری می کنند.

دوجی سنگ قبر به شما چه کمکی می کند؟

دوجی سنگ قبر به شما چه کمکی می کند؟

توجه داشته باشین که الگوی دوجی سنگ قبر(Gravestone Doji) نشون دهنده این هست که یه روند نزولی برای ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی در راه هست. در حالی که واسه تایید این الگو نیاز نیست قیمت های باز، پایین و بسته شدن با همدیگه مساوی باشن. باید یه سایه تقریبا کوچیکی وجود داشته باشه. در غیر این صورت میشه این الگو رو به عنوان هامر معکوس، Shooting Star یا Spinning Top دسته بندی کرد.

نکته قابل توجه این هست که خریداران سعی می کنن تا به بالاترین محدوده صعود کنند، ولی فروشنده ها با نزدیک شدن به پایان روند صعودی، قیمت رو به نزدیک ترین قیمت باز شدن می رسونن. به این ترتیب، سایه بلند نشون دهنده شتاب از دست خریداران هست. در حالی که دوجی سنگ قبر رو میشه در آخر روند نزولی رمز ارزها پیدا کرد، ولی معمولا پیدا کردن اون در انتهای روند صعودی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی دوجی سنگ قبر یا Gravestone Doji بهتون ارائه بدیم، به بررسی دوجی سنگ قبر در روند نزولی و روند صعودی بپردازیم و  محدودیت های کندل سنگ قبر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کندل دوجی سنگ قبر یا Gravestone Doji یکی از کندل های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هست که تحلیلگران و معامله گران زیادی از این کندل واسه پیش بینی روند بازار استفاده می کنند کندل دوجی سنگ قبر نشون دهنده شروع روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال هست. هر موقع این کندل رو در چارت دیدین، از گرفتن پوزیشن های لانگ جلوگیری کنین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی سنگ قبر در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی سنگ قبر در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 68 = ?