اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 22:02 1403-02-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور کندل تایم(Candle Time)؛ ابزاری قدرتمند برای تشخیص زمان باقی مونده در آخرین کندل نمودار شما! آیا تا الان چیزی در مورد این اندیکاتور شنیدین؟ آیا می دونین اندیکاتور کندل تایم چیست؟ کندل تایم چه اهمیتی داره؟ چرا باید از اندیکاتورکندل تایم استفاده کرد؟ کندل تایم چه کاربردهایی داره؟ اندیکاتور کندل تایم رو چجوری در تریدینگ ویو ظاهر کنیم؟

اندیکاتورها به عنوان قدرتمندترین ابزارها در تحلیل تکنیکال شناخته میشه که میشه با استفاده از اون ها معاملات رمز ارزها رو به شکل اصولی انجام داد. با اینکه اندیکاتورها معمولا در تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کاربردهای زیادی دارن، ولی از برخی از اون ها هم واسه تحلیل تکنیکال و هم واسه آموزش تحلیل فاندامنتال و تحلیل بیت کوین استفاده میشه. یکی از اندیکاتورهای مهم در تریدینگ ویو، اندیکاتور کندل تایم هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور کندل تایم یا Cnadle Time بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای اندیکاتور کندل تایم بپردازیم و اهمیت استفاده از کندل تایم رو مورد بررسی قرار بدیم.

اندیکاتور کندل تایم چیست؟

اندیکاتور کندل تایم چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور کندل تایم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور کندل تایم یا Candle Time یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال هست که زمان باقی مونده در آخرین کندل نمودار قیمتی شما رو تشخیص میده. این ابزار به معامله گران نشون میده که دقیقا چه مدت واسه بسته شدن کندل فعلی و باز شدن کندل جدید در چارت قیمتی ارز دیجیتال وقت باقی مونده. با کمک این اندیکاتور شما می تونین بدون اینکه تایم فریم باقی مونده تا بسته شدن کندل جاری رو به صورت دستی اندازه گیری کنین. با یه نگاه به گوشه نمودار زمان باقی مونده تا بسته شده کندل فعلی واستون نشون داده میشه.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور کندل تایم(Candle Time) اسم های دیگه ای مثل تایمر کندل، تایمر نوار یا ساعات کندل استیک داره. نسبت به تایم فریمی که واسه نمودار قیمت ارز دیجیتال انتخاب کردین، کندل تایم می تونه از عدد بزرگ تر یا کوچیک تری شروع بشه. تریدرها در بازار رمز ارزها، همه نمودارها رو در تایم فریم یا همون بازه زمانی زیر نظر می گیرن و تحلیل های خودشون رو با توجه به این بازه های زمانی انجام میدن. جدا از انتخاب بازه زمانی، بهتره همیشه زمان باقی مونده واسه بسته شدن کندل رو زیر نظر بگیرین.

مقاله پیشنهادی: کندل استیک هارامی(Harami) چیست؟

اندیکاتور کندل تایم چه کاربردهایی دارد؟

اندیکاتور کندل تایم چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور کندل تایم(Cnadle Time) یکی از اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که تحلیلگران و معامله گران زیادی با استفاده از اون، زمان باقی مونده واسه بسته شدن کندل فعلی و ایجاد کندل جدید رو تشخیص میدن. بهتره بدونین اندیکاتور کندل تایم هم در تحلیل تکنیکال و هم در تحلیل بنیادی موارد استفاده زیادی داره. کاربرد اندیکاتور کندل تایم در تحلیل تکنیکال در بعضی از استراتژی ها زیاد و در برخی از اون ها کمتر هست. فرض کنین شما استراتژی معاملاتی واسه خودتون دارین که بر پایه کندل استیک یا استراتژی فارکس طبق تایم فریم هست. منتظر هستین تا کندل فعلی مثلا یک ساعته بسته بشه و بعدا وارد یه معامله جدید بشین.

توجه داشته باشین که اگه بخواهین همواره ساعت نمودار قیمتی رو بررسی کنین، کار واستون سخت میشه، چون تمرکز اصلی شما روی قیمت و چارت هست. بنابراین، با استفاده از اندیکاتور کندل تایم کار رو راحت تر می کنین. با اجرا کردن اندیکاتور Candle Time روی نمودار قیمتی ارز دیجیتال شما خیلی آسون با فعال کردن آلارم می تونین از بسته شدن کندل باخبر بشین. علاوه بر این، با نگاه کردن به نمودار قیمتی خودتون دقیقا می فهمین که چه میزان زمان به تموم شدن زمان بسته شدن کندل فعلی باقی مونده.

اندیکاتور کندل تایم کاربردهای زیادی در تحلیل فاندامنتال یا بنیادی داره. یکی از قدیمی ترین استراتژی های معاملاتی ترید روی اخبار ارز دیجیتال هست. در این روش معاملاتی چیزی که واسمون مهمه، زمان اعلام اخبار اقتصادی هست. شما با داشتن اندیکاتور بازه زمانی می تونین روی نمودار قیمت ارز دیجیتال خودتون تایم باقی مونده به تموم شدن کندل فعلی و اعلام اخبار رو مشاهده می کنین.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور حجم تعادلی(OBV) در تحلیل تکنیکال چیست؟

مزایای استفاده از اندیکاتور Cnadle Time چیست؟

مزایای استفاده از اندیکاتور Cnadle Time چیست؟

نکته قابل توجه ای هست که اندیکاتور Candle Time یکی از آسون ترین اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال هست، ولی همین اندیکاتور هم در تحلیل تکنیکال و در تحلیل بنیادی کاربردهای زیادی داره و بیشتر معامله گران حرفه ای، همیشه این اندیکاتور رو فعال نگه می دارن. در نقطه مقابل، اندیکاتورهای زیادی مثل ایچیموکو وجود دارن که خیلی پیچیده تر بوده و می تونن با بیان مومنتوم بازار به معامله گر، از بسته شدن معاملات در جهت اشتباه بازار بشن. کار کردن با اندیکاتور Candle Time مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای استفاده از اندیکاتور کندل تایم رو بررسی می کنیم:

•    یکی از مزایای کندل تایم این هست که زمان صررف شده در هر معامله رو کاهش میده. به این ترتیب، شما می تونین معاملات خودتون رو در کمترین زمان ممکن انجام بدین.
•    شما با استفاده از اندیکاتور Cnadle Time می تونین تمرکز زیادی قبل از انجام معامله داشته باشین و از اشتباهات پیش رو جلوگیری کنین.
•    کار کردن با اندیکاتور کندل تایم باعث میشه تا محاسبات دقیق تری انجام بدین و با هیچ خطا یا اشتباهی روبرو نشین.
•    یکی دیگه از مزایای کندل تایم این هست که شما می تونین در صدم ثانیه تحلیل های پیچیده رو انجام بدین.
•    جلوگیری از معاملات اشتباه و جلوگیری از خستگی به دلیل رصد مداوم بازار هم از سایر مزیت های فوق العاده استفاده از اندیکاتور کندل تایم هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور کندل تایم یا Cnadle Time بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای اندیکاتور کندل تایم بپردازیم و اهمیت استفاده از کندل تایم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور کندل تایم یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال هست که زمان باقی مونده در آخرین کندل نمودار قیمتی شما رو تشخیص میده. این ابزار به معامله گران نشون میده که دقیقا چه مدت واسه بسته شدن کندل فعلی و باز شدن کندل جدید در چارت قیمتی ارز دیجیتال وقت باقی مونده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+64 = ?