صندوق آپشن دیفای(Option DeFi) چیست؟

  • 16:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

صندوق آپشن دیفای(Option DeFi)؛ یکی از اصطلاحات رایج در امور مالی غیرمتمرکز و آموزش ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از صندوق آپشن دیفای چیست؟ صندوق آپشن دیفای چه اهمیتی داره؟ آینده صندوق های آپشن دیفای چجوری میشه؟ بهترین صندوق های آپشن دیفای کدامند؟ نحوه اجرای Defi Option Vault چجوریه؟ این صندوق چه کاربردهایی داره؟

همه پروژه ها و کسب و کارها با گذشت زمان پیشرفت می کنند و به رشد چشمگیری میرسن. در بازار رمزارزها هم ما چنین پیشرفت ها و توسعه هایی رو می بینیم. یکی از تازه ترین تحولات قابل توجه بازار رمزارزها، راه اندازی و اجرای صندوق آپشن دیفای(DeFi) هست که اوضاع معاملات و تراکنش ها رو تغییر داد، جوری که بیشتر افراد این بازار و معامله گران خرد و بزرگ می تونن به بهترین روش ممکن معامله های خودشون رو تکمیل کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صندوق آپشن دیفای چیست؟ اطلاعاتی درباره صندوق آپشن دیفای یا Option Vault به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای صندوق آپشن دیفای بپردازیم و عملکرد صندوق آپشن DeFi رو مورد بررسی قرار بدیم.

صندوق آشپن دیفای چیست؟

صندوق آشپن دیفای چیست؟

آیا می دونین صندوق آپشن دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صندوق آپشن دیفای یا Defi Option Vault اولین محصول از محصولات سرمایه گذاری اتوماتیک هست که به روش های معاملاتی خودکار اشاره می کنه. این سبک های معاملاتی به صورت گسترده در بازارهای سنتی به کار گرفته میشه، ولی استفاده از این استراتژی های معاملاتی معمولا واسه افراد پیچیده و گیج کننده هست. کسایی که در استخرهای استیکینگ رمزارزها سرمایه گذاری کردن، این امکان رو دارن تا از این صندوق ها استفاده کنند.

جالب اینجاست که بدونین صندوق های آپشن دیفای که به اختصار بهشون DOV گفته میشه، مسائل مربوط با فروش رو حل می کنند، وثیقه سرمایه گذاران دیفای رو می گیرن و اون ها رو با بازارسازهایی تطابق میدن که سود مبنای زیادی ارائه میدن. توجه داشته باشین که همه قراردادهای آپشن که به وسیله صندوق های آپشن دیفای معامله میشن، وثیقه کامل در اختیار دارن. این کار نیاز به لیکویید شدن رو کاملا از بین میبره. بعد از اون، قراردادهای آپشن رو میشه توکنیزه کرد و با دفتر سفارشات، به روش مقیاس پذیر و بدون نیاز به مکانیسم لیکویید شدن اون ها رو معامله کرد.

مقاله پیشنهادی: وام آنی Flash Loan دیفای چیست؟

کاربردهای صندوق آپشن دیفای کدامند؟

کاربردهای صندوق آپشن دیفای کدامند؟

همونطور که گفتیم، صندوق آپشن دیفای(DOV) تکنیک سرمایه گذاری و کسب درآمد آسون و در عین حال سودمند واسه سرمایه گذاران و کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال هست. صندوق های آپشن دیفای کاربردهای زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای صندوق آپشن دیفای بپردازیم.

•    ایجاد سود

یکی از کاربردهای صندوق آپشن دیفای که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره، ایجاد سود هست. سود در صندوق آپشن دیفای به پاداش ها بستگی نداره. در واقع سودی که در این صندوق ها به وجود میاد، بر اساس میزان دارایی هست. این سود رو در آخر به عنوان حق امتیاز آپشن وارد امور مالی غیرمتمرکز می کنه. به این ترتیب، مسئله ای به اسم کاهش سود به وجود نمیاد و سرمایه گذاران می تونن با کمک صندوق های آپشن دیفای یا DOV بیشترین سود رو از سرمایه گذاری های خودشون به دست بیارن.

•    ارائه ابزارهای غیرخطی در DOV

ارائه ابزارهای غیرخطی در DOV هم یکی دیگه از کاربردهای صندوق آپشن دیفای هست. امور مالی غیرمتمرکز(DeFi) تونسته ابزارهای خطی مثل معاملات اسپات، وام گیری و وام دهی و غیره رو خیلی خوب کنترل کنه. ولی درباره ابزارهای غیرخطی مثل آپشن ها مثل لیکویید شدن های غیرخطی با مشکلاتی مواجه شده. صندوق های آپشن دیفای با روشی دوگانه تونستن این مشکل رو حل کنند. در این روش سرمایه گذاری، مدیریت وثیقه، شناسایی قیمت، پرداخت و تسویه به صورت تک زنجیره ای انجام میشه.

•    ایجاد نقدینگی برای بازار Option

یکی دیگه از کاربردهای صندوق آپشن دیفای، ایجاد نقدینگی برای بازار آپشن هست. توجه داشته باشین که بازار آپشن ارزهای دیجیتال تحت تسلط بیت کوین و اتریوم هست، چون این دو رمزارز فقط در صرافی Deribit وجود دارن. دفترهای سفارش صرافی دریبیت به عنوان جای اصلی نقدینگی واسه بیت کوین و اتریوم فعالیت می کنند و این امر در بازارهای OTC هم منعکس میشه.

آینده صندوق های آپشن دیفای

آینده صندوق های آپشن دیفای

حائز اهمیت هست که بدونین جذابیت های صندوق آپشن دیفای در عین سادگی، خیلی خیره کننده هست، ولی این مسئله تازه شروع ماجرا هست. واسه شروع روند استفاده از استراتژی های فعلی ارائه شده، خزانه های زیادی در دسترس هستن، ولی این فرایند کاربردی می تونه به طور چشمگیری پیچیده بشه. مثال هایی از این صندوق ها ساختارهای پیچیده تری دارن که از وثیقه استفاده و بازدهی پایه رو هم قوی تر می کنند. با گذشت زمان این قابلیت وجود داره که با گزینه های عجیب و غریب و موانع مختلفی روبرو بشین.

مقاله پیشنهادی: بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023

معرفی بهترین پروتکل های ارائه دهنده صندوق آپشن دیفای

صندق های آپشن امور مالی غیرمتمرکز تحت تاثیر پلتفرم هایی عمل می کنند که به صورت چشمگیری امکان فعالیت دارن. هرچقدر پلتفرم های بیشتری بتونن با این صندوق ها همکاری داشته باشن، صندوق DOV هم به طور موثری به عنوان یه مبادله در حوزه DeFi عمل می کنه. برخی از پروتکل های ارائه دهنده صندوق آپشن دیفای عبارت هستن از:

•    رابین فایننس(Robin Finance)
•    استیک دائو(StakeDAO)
•    ثتاناتس فایننس(Thetanuts Finance)

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صندوق آپشن دیفای چیست؟ اطلاعاتی درباره صندوق آپشن دیفای یا Option Vault به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای صندوق آپشن دیفای بپردازیم و عملکرد صندوق آپشن DeFi رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صندوق آپشن دیفای یا Defi Option Vault اولین محصول از محصولات سرمایه گذاری اتوماتیک هست که به روش های معاملاتی خودکار اشاره می کنه. صندوق های آپشن دیفای کاربردهای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز دارن که همین موضوع باعث میشه تا از اهمیت زیادی برخوردار بشن. پروتکل های زیادی صندوق آپشن دیفای رو ارائه میدن که از جمله از اون ها می تونیم به رابین فایننس، استیک دائو و..... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد صندوق آپشن دیفای(Option DeFi) چیست؟

در مورد صندوق آپشن دیفای(Option DeFi) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+53 = ?