اسنپ شات(Snapshot) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 17:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اسنپ شات(Snapshot)؛ سیستم رای گیری غیرمتمرکز! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این پلتفرم به دست بیارین؟ آیا می دونین اسنپ شات چیست؟ به نظر شما اسنپ شات چه کاربردی داره؟ هدف اسنپ شات چست؟ اسنپ شات(Snapshot) چجوری کار می کنه؟ چه چیزی اسنپ شات رو خیلی خاص می کنه؟ با استفاده از اسنپ شات چه کاری می تونین انجام بدین؟

اگه در حوزه دیفای فعالیت داشته باشین، احتمالا با مکانیسم رای دهی یا رای گیری آشنایی دارین و می دونین وقتی که تعداد زیادی از افراد درباره مسئله ای رای مثبت میدن، اون موضوع یا پروژه قابل انجام هست. اسنپ شات(Snapshot) این سیستم رو در دنیای رمزارزها به وجود اورده. وقتی که پروژه نوظهوری در حال تشکیل هست، در این پروتکل اعلام حضور می کنه و کاربران بازار رمزارزها با خرج کردن ارزهای خودشون به سود یا ضرر اون پروژه رای میدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این سری از مباحث آموزش ارز دیجیتال ارزسنج، اطلاعاتی درباره اسنپ شات یا Snapshot به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اسنپ شات بپردازیم و هدف اسنپ شات رو مورد بررسی قرار بدیم.

اسنپ شات چیست؟

اسنپ شات چیست؟

احتمالا این سوال رو از خودتون هم پرسیدین که اسنپ شات چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسنپ شات یا Snapshot پروتکلی واسه رای گیری مبتنی بر سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز هست که به وسیله خیلی از پروژه های حوزه ارزهای دیجیتال به منظور نظرسنجی از کاربران خود مورد استفاده قرار می گیره. توجه داشته باشن که این فناوری توسط شرکت های مختلفی در فضای دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز واسه کمک به نظرسنجی کاربران به کار گرفته میشه. این پلتفرم از روش های امضای خارج از زنجیره استفاده می کنه تا هزینه رای گیری کاهش پیدا کنه.

جالب اینجاست که بدونین اسنپ شات یا Snapchot جایی هست که در اون پروژه ها می تونن پیشنهادات و انتقاداتی رو واسه کاربران اعلام کنند تا اون ها با استفاده از رمزارزها رای بدن. در حوزه ارزهای دیجیتال به این کار رای سیگنالی گفته میشه. بر اساس داده های منتشر شده، رای دادن با کمک از ارزهای رمزنگاری شده معمولا با انتقال یه ارز دیجیتال از یه ولت به ولت دیگه همراه هست که این کار هم هزینه های زیادی به دنبال داره. ولی در این پروتکل رای گیری دیسنترالند با بهره گیری هوشمندانه از شبکه غیرمتمرکز این مسئله رخ نمیده.

اسنپ شات چه کاربردهایی دارد؟

اسنپ شات چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفته شد، اسنپ شات به عنوان تکنیک و راهکاری واسه بازنگری داده ها و اطلاعات هست. این ابزار رو میشه یه عکس فوری از وضعیت سیستم کامپیوتری در نقطه زمانی خاصی تعریف کرد. بهتره بدونین اسنپ شات(Snapshot) کاربردهای مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای اسنپ شات بپردازیم تا بدونین این ابزار در کجاها مورد استفاده قرار می گیره.

•    یکی از کاربردهای اسنپ شات این هست که از این پروتکل واسه برگردوندن سیستم به همون وضعیت قبلی استفاده میشه، ولی از بکاپ واسه بازیابی اطلاعات میشه استفاده کرد.
•    یکی دیگه از کاربردهای اسنپ شات این هست که Snapshot جوری تکشیل شده تا بتونه تعداد زیادی از نظرسنجی ها و رای گیری ها رو مدیریت و کنترل کنه. پروژه ها و شبکه های کریپتویی به کمک این ابزار از سرمایه گذاران خودشون درخواست می کنند تا به نقشه راه و ویژگی ها و شرایط اون رای بدن.
•    سیستم Snapshot به پروژه های کریپتویی این امکان رو میده تا بتونن بدون نیاز به واسطه ها، از کاربران خودشون نظرسنجی و راه مشخصی واسه پروژه ها مشخص کنند.
•    یکی دیگه از مهم ترین کاربردهای اسنپ شات این هست که به کاربران کمک می کنه تا بتونن واسه سفارشی سازی مدیریت و کنترل کامیونیتی خودشون از اون استفاده کنند.
•    اسنپ شات به کاربران این امکان رو میده تا به جای استفاده از بازخوردهای دیکسورد یا گوگل، مدیریت رو به راه و روشی سازمان یافته انجام بدن. از اونجایی که داده ها خارج از شبکه مورد نظر نگه داری میشن، رای گیری با هزینه پایین انجام میشه.

هدف از راه اندازی Snapshot چیست؟

هدف از راه اندازی Snapshot چیست؟

به نظر شما هدف از راه اندازی اسنپ شات چی می تونه باشه؟ بهتره بدونین پروتکل هایی که ادعای مدیریت به وسیله اعضای جامعه رو دارن، هرچند وقت یبار با برگزاری رای گیری های کاربران، خودشون رو در تصمیم گیری های حاکمیتی شرکت میدن. برای انجام این کار، باید زیرساخت هایی رو واسه اجرای نظرسنجی های حاکمیتی به وجود آورده و یا از تکنیک های دیگه که غیرمتمرکز نیستن، بهره ببرن. این راه ها و روش ها هم به زمان زیادی نیاز دارن و ممکنه به وسیله کسایی که بهترین سود پروژه رو در نظر نمی گیرن و باعث انحراف نظرسنجی از راه و روش درست و اصولی اون میشن، مورد استفاده قرار بگیره.

رای دادن با اسنپ شات چگونه است؟

نکته قابل توجه این هست که واسه رای دادن با پروتکل اسنپ شات(Snapshot) در هر پروژه کریپتویی، می تونین از یه تکنیک ساده و راحت استفاده کنین تا در سریع ترین زمان ممکنه در نظرسنجی شرکت کنین. روش رای دادن تا حدودی در همه پروتکل ها شبیه هم هست.
سرویس پوش نوتیفیکیشن اتریوم نوعی پلتفرم اطلاع رسانی هست که به کاربران کمک می کنه تا اعلان ها و پیام ها رو دریافت کنند. این ابزار واسه هر اپلیکیشن غیرمتمرکز یا Dapp، سرویس یا اسمارت کانترکت به کار گرفته میشه. با کمک اون سرویس ها و قراردادهای مختلف می تونن اطلاعیه های خودشون رو در پروتکل مورد نظر به کاربران شبکه بلاک چینی ارسال کنند.

ویدیوی پیشنهادی: توکن حاکمیتی چیست ؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اسنپ شات چیست؟ اطلاعاتی درباره اسنپ شات یا Snapshot به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اسنپ شات بپردازیم و هدف اسنپ شات رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اسنپ شات یا Snapshot پروتکلی واسه رای گیری مبتنی بر سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز هست که به وسیله خیلی از پروژه های حوزه ارزهای دیجیتال به منظور نظرسنجی از کاربران خود مورد استفاده قرار می گیره. اسنپ شات مزیت های زیادی به همراه داره که باعث میشه تا در بین کاربران بازار رمزارزها محبوب بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اسنپ شات(Snapshot) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد اسنپ شات(Snapshot) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+91 = ?