ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی 4 ربات تریدر برتر ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی 4 ربات تریدر برتر ارز دیجیتال)"


  • 07:01 1403-01-25
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ربات تریدر ارز دیجیتال یکی از بهترین ابزار های کمکی برای فعالان کریپتوکارنسی است. همونطور که میدونین ترید رمز ارزها به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کسب سود از نوسانات قیمتی اون هاست. در صورتی که با این نوع معاملات آشنا باشین، میدونین که گاهی اوقات پیدا کردن یک پوزیشن مناسب برای کسب سود بسیار سخت و زمانگیره و نیاز به آموزش تحلیل تکنیکال داره. در حالی که ربات تریدر ارز دیجیتال اتوماتیک و در کسری از ثانیه یک موقعیت خرید یا فروش رو براتون پیدا میکنه. 
با توجه به همه گیری ترید و جذابیتی که ارزهای دیجیتال دارن، تصمیم گرفتیم شما رو با برترین ربات معامله گر ارز دیجیتال آشنا کنیم؛ مخصوصا که بیشتر فعالین این حوزه در مشاغل دیگری هم فعالیت دارند و نمیتونن زمان زیادی رو به ترید اختصاص بدن. سود ربات تریدر ارز دیجیتال میتونه به عنوان یک درآمد جانبی زندگی شما رو متحول کنه؛ به همین دلیل پیشنهاد میدیم که این مقاله رو به دقت مطالعه کنین و از این ابزار هم برای کسب سود در بازار رمز ارزها نهایت استفاده رو ببرید.

ترید چیست و تریدر کیست ؟

تریدر کیست

در اقتصاد، ترید (Trade) به معنای تجارت و معامله هستش و شامل خرید و فروش هر گونه کالا و دارایی میشه. شبکه و بستری که ترید و معامله رو بین افراد تسهیل می کنه هم بازار یا مارکت نامیده میشه. مفهوم ترید و بازار در دنیای ارز های دیجیتال هم صدق می کنه و رمز ارز ها به عنوان یک دارایی بین افراد مختلف در بستری به نام بازار ارز های دیجیتال، معامله و خرید و فروش میشن. بازار ارز های دیجیتال، معمولا در بستر صرافی های ارز دیجیتال شکل می گیره و این صرافی های ارز دیجیتال هستن که پلتفرم هایی رو برای ارتباط بین خریداران و فروشندگان فراهم می کنن. مفهوم کلی ترید و معامله گری رو فهمیدیم. 
الان میخوایم یک مقدار این مفهوم رو با عینک رمز ارزی بررسی کنیم. در بازار ارز های دیجیتال، اشخاصی هستن که در طول روز وقت زیادی رو صرف مطالعه و تحلیل نمودار ها و چارت های ارز های مختلف می کنن و استخراج الگو های قیمتی وارد پوزیشن معاملاتی میشن. این چنین پوزیشن هایی معمولا کوتاه مدت هستش و به تارگت رسیدن از چند ساعت تا چند روز طول می کشه. به عبارتی ترید کردن در ارز های دیجیتال به معنای عام و غیر رسمی این هستش که پوزیشن های کوتاه مدتی با سود های کم ولی به دفعات زیاد داشته باشیم. تریدر هم به کسی گفته میشه که از چنین الگویی پیروی می کنه و در طول روز با تحلیل تکنیکال و بررسی الگو های قیمتی در چارت ها و نمودار ها، قیمت های کوتاه مدتی آینده رو پیش بینی می کنه و اقدام به ورود به یک پوزیشن معاملاتی می کنه. تا اینجا یک شخص این کار ها رو انجام میداد ولی در ادامه قصد داریم که انجام این کار ها به شکل خودکار و توسط سیستم های هوشمند کامپیوتری رو بررسی کنیم.

ربات تریدر چیست ؟

ربات تریدر چیست

احتمالا مفهومی که از ربات ها در ذهنتون باشه اینه که یک ماشین در شکل و شمایل انسان یا روی چرخ هستش که کارای هوشمندانه و خارق العاده انجام میده. این عامیانه ترین مفهوم از ربات های در ذهن افکار عمومی هستش. به طور کلی به هر چیز که بتونه یک سری کار ها رو هوشمندانه و خودکار انجام بده، میشه لفظ ربات رو اطلاق کرد و لزومی هم نداره که موجودیتی که کار های هوشمند و خودکار انجام میده حتما ماهیت فیزیکی داشته باشه. یعنی یک نرم افزار هم می تونه در جای خودش ربات باشه. احتمالا تا اینجا متوجه شده باشین که ربات معامله گر در ارز های دیجیتال یا ربات تریدر چیست. ربات تریدر یا معامله گر (Trader Bot) نرم ‌افزاری هستش که تریدر یا معامله‌گر می تونه تنظیمش کنه تا به‌ شکل خودکار به خرید و فروش و معامله دارایی ‌های مختلف بپردازه، بدون این ‌که به حضور فرد معامله ‌گر یا تریدر نیازی باشه.
 به طور کلی همه ربات ها اعم از نرم افزاری و فیزیکی و ... برای تصمیم گیری در مورد انجام یک کار، از یک سری الگوریتم ها استفاده می کنن. اینکه این الگوریتم ها چی هستن و چطور عمل می کنن یک بحث کاملا تخصصی در حوزه مهندسی نرم افزار هستش و از بحث ما خارجه. قبل تر از بازار ارز های دیجیتال، ربات تریدر ها در فارکس و بازار بورس فعال بودن و مهندسان نرم افزار، یک سری الگوریتم ها طراحی می کردن که اقدام به تحلیل بازار و خرید و فروش می کرد. پلتفرم های رباتیک تریدینگ به بازار ارز های دیجیتال هم قدم گذاشتن و در این حوزه هم استفاده میشن.
تصور کنید که یک ربات تریدر دارید و بدون اینکه وقتی بذارید و زحمتی متحمل بشید، یک ربات براتون روزانه و حتی در نصف شب ترید انجام بده و شما فقط شاهد واریز سود هاش به حسابتون باشید. قطعا چنین چیزی بسیار خوشایند و لذت بخش خواهد بود. همین الان اگر در گوگل نام ربات تریدر در ارز دیجیتال چیست؟ رو سرچ کنید با ده ها ربات تریدر مواجه میشید که بعضیاشون رایگان و بعضیاشون پولی هستن. ربات تریدر های رایگان معمولا زیاد قابل اعتماد نیستن و خیلی کم بینشون پلتفرم با کارایی خوب پیدا میشه. طبیعی هم هست این مسئله، شخص یا شرکتی که تونسته یک ربات قدرتمند در زمینه تریدنگ ارز های دیجیتال طراحی کنه، نباید هم رایگان و مجانی اون رو در اختیار عموم قرار بده.

معرفی بهترین ربات معامله گر ارز دیجیتال

البته نمی تونیم به طور کامل هم نفی کنیم که ربات تریدر های رایگان اصلا خوب نیستن و کارایی ندارن. شاید کارایی هاشون به اندازه ربات های پیشرفته و قدرتمند پولی نباشه؛ اما بعضی هاشون با توجه به رایگان بون کارایی هایی هم دارن که در ادامه چند مورد از معروف هاشون رو بررسی می کنیم.

ربات تریدر پایونیکس (Pionex)

ربات تریدر پایونیکس

یکی از بهترین ربات تریدر ارز دیجیتال رایگان، ربات تریدر پایونیکس هستش. این پلتفرم بین کاربران محبوبیت زیادی داره و می تونه در سه صرافی بایننس، هیوبی گلوبال و پایونیکس فعالیت کنه. این پلتفرم چند تا ربات مجزا داره که در زیر چند تا شو بررسی می کنیم.
1.    GRID Bot : ربات ترید اصلی صرافی پایونیکس مستقر در سنگاپور هستش که  از نوسانات عادی بازار سود گیره. کاربران محدوده هایی رو برای ربات تعیین می‌کنن تعیین می کنن که در محدوده مشخص، کم بخره و بالا بفروشه.
2.    Spot Futures Arbitrage Bot  : به لطف بازار همیشگی فیوچرز در ارز های دیجیتال، غالبا این امکان وجود داره که از معاملات آربیتراژی سود ببریم که در تفاوت بین قیمت در بازار فیوچرز و قیمت نقدی کریپتو سرمایه گذاری می کنه. Spot Futures Arbitrage Bot درآمدی بین 15 تا 50 درصد در ماه های اخیر  با استراتژی آربیتراژ بسیار کم ریسک محقق کرده.
3.    Infinity Grids Bot : از اونجایی که ربات GRID برای بازار های جانبی مناسب هستش، ممکنه در صورت شروع روند بازار، سود از دست بره. اینجاست که ربات Infinity GRIDS به کار میاد. روش مشابه با ربات GRIDS هستش اما محدودیت گرید رو نداره.
4.    Margin Bot : ربات مارجین گرید به شما این امکان رو میده که بیت کوین یا تتر خودتون رو قرض بدید و بازدهی بیشتری کسب کنین و در عین حال از استراتژی ربات GRID هم سود ببرید.

ربات تریدر کریپتوهاپر (Cryptohopper)

Cryptohopper

از دیگر ربات تریدر ارز دیجیتال رایگان معروف هستش و امکانات متعددی داره و می تونه تو صرافی های بایننس، کراکن، هیوبی، کوکوین، بیت فینیکس و اوکی ایکس فعالیت کنه. این ربات می تونه روی موبایل هم نصب بشه و برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS توسعه  پیدا کرده. 

ربات تریدر تری کاماس (3 Commas)

3 Commas

یکی دیگه از ربات تریدر ارز دیجیتال رایگان معروف، ربات تریدر تری کاماس هستش. این ربات برای فعالیت در محیط کاربری صرافی های بایننس، بیت مکس، بیت رکس، کراکن و هیوبی توسعه پیدا کرده. درسته این ربات به طور پیش فرض رایگان هستش و خیلی از خدماتش مجانی هستش؛ ولی یک سری خدمات پیشرفته هم داره که برای فعال سازی نیاز به پرداخت هزینه داره. برای بهره مندی از خدمات پیشرفته تری کاماس باید سالانه 594 دلار هزینه پرداخت کنید.

همیار تریدر ارزسنج ربات معامله گر ارز دیجیتال ایرانی

همیار تریدر

در پلتفرم آموزشی _ تحلیلی ارزسنج امکانات مشابهی رو در اختیار شما قرار خواهیم داد. همیار تریدر ارزسنج به شما در معامله و فعالیت در بازار ارز های دیجیتال، کمک شایانی خواهد کرد. با همیار تریدر شما قادر خواهید بود تا بهترین سیگنال ارز دیجیتال برای خرید یا فروش رو دریافت کنید و متناسب با این سیگنال ها در بازار خرید و فروش کنید. این گزینه برای کسانی مناسب هستش که دانش تحلیلی کافی ندارن یا وقت کافی برای صرف تحلیل نمودار ها و چارت ها رو ندارن. با استفاده از امکانات همیار تریدر آکادمی ارزسنج، به راحتی می تونید از پوزیشن های مناسب معاملاتی آگاه بشید و اون پوزیشن رو به یک صرافی منتقل کنید. با مراجعه به قسمت همیار تریدر در سایت ارزسنج، ویدیو معرفی این پلتفرم خاص و مفید رو ببینید و به این طریق با امکانات همیار تریدر بیشتر آشنا خواهید شد.
ربات تریدر ارز سنج به شما نقاط LONG و SHORT خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو در بهترین تایم ها نشون داده و می تونید با استفاده از همیار تریدر ارزسنج در بلند مدت میزان سود دهی خودتون رو در این بازار چند برابر کنین.

آیا ربات معامله گر ارز دیجیتال قابل اعتماد است؟

اگه بخوایم در یک کلمه به این سوال پاسخ بدیم، باید بگیم که خیر؛ امکان اعتماد صد درصدی به ربات تریدر ارز دیجیتال وجود نداره. این ابزار ها میتونن خسارت های مالی رو بهتون وارد کنن. چرا که در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از دانش تکنیکال و تحلیل فاندامنتال باید به بررسی روانشناسی بازار پرداخت.
البته الان برخی از ربات های معامله گر از دانش و تکنولوژی های روز برای عبور از مشکلاتی که قبلا وجود داشت، استفاده کردن. این تکنولوژی های جدید شامل هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی و. . . است. به این ترتیب درصد خطای این ابزارها کاهش یافته و قابل اعتماد تر هستند. همیار تریدر ارزسنج یکی از همین ابزارهاست که با گذشت زمان خودش رو اتوماتیک بهبود میده.
در کل پیشنهاد میدیم که برای امتحان این نوع ابزار ها و بهره مندی از سود ربات تریدر ارز دیجیتال، با سرمایه ای کم آن ها را امتحان کنید. همچنین در این حوزه پروژه های اسکم و کلاهبرداری زیادی هم وجود دارن. برای اینکه گرفتار یکی از این پروژه ها نشید پیشنهاد میدیم که حتما از پروژه های معتبر و شرکت های معروف این حوزه استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد ربات های تریدر صحبت کردیم. ربات تریدر در ارز های دیجیتال به شکل 24 ساعته و به طور هوشمند اقدام به تحلیل بازار و خرید و فروش رمز ارز ها می کنه. این ربات ها در واقع نرم افزار هایی هستن که جوری برنامه نویسی شدن تا هوشمندانه و خودکار بازار رو تحلیل کنن و معامله و ترید انجام بدن. شما اگر خودتون دانش برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار داشته باشین می تونین ربات تریدر طراحی کنین یا اینکه از ربات های تریدر آماده استفاده کنید. این ربات های آماده هم دو دسته ان. یا رایگان هستن و یا باید بابتشون هزینه پرداخت بشه. از ربات های رایگان نسبتا خوب سه نمونه رو هم در متن مقاله معرفی کردیم ولی در نظر داشته باشید که ربات تریدر های قوی تر عمدتا پولی و غیر رایگان هستن. در ادامه همیار تریدر ارزسنج هم بهتون معرفی شد که پلتفرم اختصاصی سیگنال دهی آکادمی ارزسنج هستش. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و استفاده لازم رو برده باشید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی 4 ربات تریدر برتر ارز دیجیتال)

در مورد ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی 4 ربات تریدر برتر ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :6+57 = ?