اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 14:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag)؛ پرکاربردترین اندیکاتور در تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این اندیکاتور به دست بیارین؟ آیا می دونین اندیکاتور زیگ زاگ چیست؟ مهم ترین کاربرد اندیکاتور زیگ زاگ در ترید و معامله گری ارز دیجیتال و استفاده در سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ معیارهای اندیکاتور زیگ زاگ کدامند؟ اندیکاتور ZigZag چه چیزی رو به معامله گران نشون میده؟ نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ کدامند؟

در حال حاضر تحلیل تکنیکال در بین تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال از محبوبیت زیادی برخوردار هست. به این ترتیب، آموزش ابزارهای تحلیل تکنیکال خیلی مهم و کاربردی هست. اندیکاتورها به عنوان مهم ترین ابزارها در تحلیل تکنیکال شمرده میشن. شما می تونین با استفاده از اندیکاتورها، روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص داده و معاملات خودتون رو بر اساس تحلیل های خودتون انجام بدین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور زیگ زاگ یا ZigZag بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ بپردازیم و کاربردهای اندیکاتور زیگ زاگ در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم.

اندیکاتور زیگ زاگ چیست؟

اندیکاتور زیگ زاگ چیست؟

آیا می دونین اندیکاتور زیگ زاگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور زیگ زاگ یا ZigZag یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که روند قیمتی رو به صورت خط های زیگ زاگ واسه تریدرها و تحلیل گران نشون میده. این اندیکاتور یکی از آسون ترین استراتژی های معاملاتی رو در بازار ارزهای دیجیتال ارائه میده و به تریدرها کمک می کنه تا محدوده های مهمی که پتانسیل تغییر روند رو دارن پیدا کنند. اندیکاتور زیگ زاگ در همه بازارهای مالی و در بازه های زمانی مختلف استفاده میشه. به این ترتیب، تریدرهایی که به دنبال نوسان های کوتاه مدت هستن و هم سرمایه گذارانی که به دنبال سود بلند مدت هستن، می تونن با استفاده از این اندیکاتور قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو پیش بینی کنند.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) در تحلیل تکنیکال نقاطی از قیمت که تغییرات زیادی نسبت به امواج قبلی خودش داشته رو تشخیص و با رسم خطوطی که به شکل امواج زیگ زاگ تعیین می کنه. بعد از تعیین کردن این نقاط به وسیله این اندیکاتور، تریدرها و معامله گران می تونن سطوح حمایت و مقاومت رو خیلی آسون پیدا کنند. هرچقدر تنظیمات این اندیکاتور دقیق تر باشه، پیوت های کوچیک تر رو در نظر می گیره و هرچقدر حساسیت اندیکاتور رو کم کنین، پیوت های اصلی تر رو در نظر می گیره.

اندیکاتور زیگ زاگ چه کاربردهایی دارد؟

اندیکاتور زیگ زاگ چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) یکی از پرکاربردترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که مورد استفاده تحلیلگران زیادی قرار می گیره. اصلی ترین موارد استفاده از اندیکاتور Zig Zag این هست که نقاطی که نوسانات قیمتی بیشتری رو نسبت به محدوده های قبلی دارن رو تشخیص میده و بعد از این کار با رسم نمودارهایی بین این نقاط اکسترمم، تشخیص روند قیمتی و خطوط مقاومت و حمایت رو راحت تر می کنه. اندیکاتور زیگ زاگ به کمک فیلتر کردن حرکت جزئی، تحلیل بازه های زمانی مختلف کوتاه یا طولانی مدت رو امکان پذیر می کنه.

اندیکاتور زیگ زاگ در تحلیل تکنیکال فیلتری با جزئیات کامل به منظور رسم حرکت قیمت روی نمودار ارز دیجیتال هست. با استفاده از این اندیکاتور شما تسلط کافی بر روی جزئیات روند رو دارین. اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) ابزار خوبی واسه ترسیم حرکت اصلی قیمت ارزهای دیجیتال هست. این اندیکاتور می تونه مقاومت ها و حمایت های مهم رو در چارت قیمتی رمز ارزها تعیین کنه. تحلیلگران و معامله گران می تونن از اندیکاتورهای کاربردی مثل RSI و مکدی در زمان تغییر جهت زیگ زاگ واسه گرفتن پوزیشن های خرید یا فروش استفاده کنند.

ویدیوی پیشنهادی: معرفی استراتژی معاملاتی با استفاده از اندیکاتور RSI و EMA

نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ

نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ

شما برای اینکه بتونین بهترین تحلیل ها رو با استفاده از اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) انجام بدین و معاملات پرسودی داشته باشین، اول باید اندیکاتور زیگ زاگ رو در چارت قیمتی فعال کنین و تنظیماتی رو بر روی این اندیکاتور اعمال کنین. برای اعمال تنطیمات در اندیکاتور زیگ زاگ باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. برخی از نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ عبارت هستن از:

•    تقارن قیمتی که در اندیکاتور ZigZag نشون داده میشه حتما باید موج هندسی خوب و یکسانی رو به تریدرها و معاملهگران ارائه بده.
•    برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ در تحلیل تکنیکال باید یه نقطه شروع رو انتخاب کنین تا بتونین تحلیل های مناسبی با این اندیکاتور انجام بدین.
•    نوسان بعدی رو با سرعت بالاتر یا نوسان پایین تر تعیین کنین که با نقطه شروع تغییر قیمت تفاوت داره.
•    یکی دیگه از نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ این هست که خط روند ارز دیجیتال رو از نقطه شروع به نقطه جدید رسم کنین.
•    عمق موج باید جوری باشه که تصویر مناسبی از بلندی ها و پستی های نمودار قیمتی ارز دیجیتال ارائه بده.

مقاله  پیشنهادی: اندیکاتور باند بولینگر(Bollinger Bands) چیست؟

آموزش اندیکاتور زیگ زاگ در تریدینگ ویو

به منظور کار با اندیکاتور زیگ زاگ، اولی باید به سایت تریدینگ ویو مراجعه کنین، بعدا در بخش اندیکاتورها عبارت Zig Zag رو سرچ و با کلیک روی اون، اندیکاتور مورد نظر خودتون رو به نمودار قیمت ارز دیجیتال اضافی کنین. بعدا می تونین با توجه به استراتژی معاملاتی خودتون معیارها رو تغییر بدین و به وسیله اون جفت ارز دیجیتال معاملاتی خودتون رو تحلیل کنین. انتخاب معیارهای اشاره شده تاثیر زیادی در تحلیل شما دارن و در ایجاد استراتژی شخصی شما از اهمیت زیادی برخوردار هستن. واسه اعمال تغییرات در معیارها روی گزینه تنطیمات در کنار اندیکاتور زیگ زاگ کلیک کنین و بر اساس نیازهای خودتون این اندیکاتور رو شخصی سازی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور زیگ زاگ یا ZigZag بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم برای تنظیم اندیکاتور زیگ زاگ بپردازیم و کاربردهای اندیکاتور زیگ زاگ در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور زیگ زاگ یا ZigZag یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که روند قیمتی رو به صورت خط های زیگ زاگ واسه تریدرها و تحلیل گران نشون میده. اندیکاتور زیگ زاگ روند قیمتی ارزهای دیجیتال در آینده رو به تریدرها و معامله گران بازار نشون میده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+86 = ?