چگونه امنیت کیف پول سخت افزاری را بالا ببریم؟

  • 12:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

امنیت کیف پول سخت افزاری؛ چجوری امنیت کیف پول های سخت افزاری خودمون رو افزایش بدیم؟ آیا می دونین کیف پول سخت افزاری چیست؟ آیا ولت های سخت افزاری غیرقابل هک شدن هستن؟ امنیت کیف پول های سخت افزاری چقدر هست؟ راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری کدامند؟ نکات مهم درباره امنیت ولت سخت افزاری چیست؟ کیف پول سخت افزاری چه ویژگی هایی داره؟

حفظ امنیت ارز های دیجیتال که در آموزش ارز دیجیتال هم بر آن تاکیید میشود، یکی از مهم ترین مسائل در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال هست. شما باید امنیت دارایی های خودتون رو حفظ کنین. یکی از راه های امن واسه نگهداری ارزهای دیجیتال، استفاده از ولت های سخت افزاری هست. با اینکه هک شدن کیف پول های سخت افزاری سخت و غیرممکن هست، ولی کار از محکم کاری عیب نمی کنه و بهتره سایر معیارهای حفاظت از دارایی رو واسه این ولت ها رعایت کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ولت های سخت افزاری بهتون ارائه بدیم، به بررسی راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری بپردازیم و هک شدن کیف پول های سخت افزاری رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ولت سخت افزاری(Hardware Wallet)

آشنایی با ولت سخت افزاری(Hardware Wallet)

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet ابزاری به منظور نگهداری و ذخیره امن و آفلاین از ارزهای رمزنگاری شده هست که معمولا به دلیل سطح امنیت زیادی که نسبت به کیف پول های نرم افزاری داره، مورد استفاده تریدرها و سرمایه گذاران بازار رمز ارزها قرار می گیره. در زمان استفاده از این نوع کیف پول، کاربران و معامله گران وظیفه کنترل کلیدهای عمومی و خصوصی رو بر عهده دارن و در اصل مسئولیت نگهداری ارزهای دیجیتال خودشون رو به صورت کامل قبول می کنند. واسه مقایسه، میشه به ولت های کاربران در یه صرافی ارز دیجیتال متمرکز اشاره کرد که حضانتشون در اختیار شرکت مدیریت کننده اون پلتفرم قرار داره.

آیا کیف پول های سخت افزاری هک می شوند؟

توجه داشته باشین که ولت های سخت افزاری رو میشه به عنوان یه کلید محسوب کرد که واسه انجام تراکنش و معاملات مهم هست. اصلی ترین موردی که هک کردن کیف پول های سخت افزاری(Hardware Wallet) رو سخت و غیرممکن می کنه، این هست که در بیشتر مواقع به صورت آفلاین فعالیت می کنه. به این ترتیب، بیشترین ریسک هک شدن ولت های سخت افزاری مربوط به زمانی هست که هکر به صورت فیزیکی به دستگاه شما دسترسی داشته باشه. هر کیف پول سخت افزاری یه پین کد اختصاصی داره که با وارد کردن اون به کلیدهای خصوصی دسترسی پیدا می کنه. به همین دلیل وقتی که دستگاه شما به سرقت بره، کیفیت ساخت و فناوری تراشه اون دو معیار مشخص کننده در حفاظت ارزهای دیجیتال و دارایی ها میشه.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟

راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری کدامند؟

راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری کدامند؟

همونطور که گفتیم، کیف پول های سخت افزاری(Hardware Wallet) به عنوان یکی از مطمئن ترین روش نگهداری و ذخیره رمز ارزها شناخته میشن. شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو به شکل آفلاین در این ولت ها ذخیره کنین. امنیت کیف پول های سخت افزاری در مقایسه با ولت های نرم افزاری خیلی زیاد هست. در ادامه برخی از راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری رو بررسی می کنیم:

•    بررسی اصالت کیف پول

یکی از راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری این هست که اصالت ولت مورد نظر خودتون رو بررسی کنین. قیمت پایین یا کمیابی ولت مورد نظر ممکنه شما رو به سمت خرید کیف پول های دست دوم هدایت کنه. این اتفاق در ایران به دلیل نبود فروشگاه های معتبر یا نمایندگی، بیشتر رایج هست. نمیشه مطمئن بود که این ولت ها دستکاری شدن یا واقعا اورجینال هستن. خرید کیف پول های سخت افزاری دست دوم امن نیست و نمیشه با خیال راحت ارزهای دیجیتال رو در این ولت ها ذخیره و نگهداری کرد.

•    نگهداری عبارت بازیابی در جای امن

یکی دیگه از راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری، نگهداری عبارت بازیابی در جای امن هست. بهتره بدونین در زمان ایجاد ولت های سخت افزاری، کلیدهای خصوصی رمز ارزها به شکل 12 یا 24 کلمه ای در اختیار کاربران قرار می گیره. هیچ وقت از کلمات بازیابی که قبلا به وسیله شخص دیگه ای در ولت سخت افزاری شما ایجاد شدن، استفاده نکنین. فقط از عبارت بازیابی استفاده کنین که توسط شما ساخته شدن. اگه این عبارت ها در اختیار شخص دیگه ای قرار بگیرن، این احتمال وجود داره که همه دارایی های خودتون رو از دست بدین.

بیشتر بدانید: 4 کیف پول سخت افزاری معتبر ارزهای دیجیتال

•    انتخاب رمز عبور سخت و قوی

انتخاب رمز عبور سخت هم یکی دیگه از روش های بالا بردن امنیت کیف پول های سخت افزاری هست. هر کاربری در زمان ایجاد ولت سخت افزاری، گذرواژه ای واسه کیف پول خودش تعیین می کنه که این رمز عبور در ولت ذخیره میشه. این رمز عبور کلید ورود به کیف پول و امضای تراکنش ها و معاملات شما هست. به این ترتیب، گذرواژه ای انتخاب کنین که به راحتی قابل شناسایی و تشخیص نباشه.

•    استفاده از قابلیت چند امضایی

قابلیت چند امضایی در بیشتر کیف پول های رمزنگاری شده وجود نداره، ولی استفاده از ولت های سخت افزاری چند امضایی امنیت بیشتری به همراه دارن. فناوری چند امضایی به شما کمک می کنه تا موقع ارسال یه تراکنش، باید اون رو از دو یا چند کیف پول امضا کنین و این مسئله باعث میشه تا اگه شخص دیگه ای عبارت بازیابی ولت شما رو داشته باشه، باز هم نتونه رمز ارزهای شما رو انتقال بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ولت های سخت افزاری بهتون ارائه بدیم، به بررسی راهکارهای افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری بپردازیم و هک شدن کیف پول های سخت افزاری رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول سخت افزاری یکی از ابزارهای مناسب برای ذخیره و نگهداری رمز ارزها هست که معامله گران و سرمایه گذاران زیادی از این ولت استفاده می کنند. از اونجایی که کیف پول های سخت افزاری به صورت آفلاین فعالیت می کنند، سطح امنیت بالایی دارن. شما می تونین با استفاده از راهکارهایی، امنیت ولت های سخت افزاری رو افزایش بدین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه امنیت کیف پول سخت افزاری را بالا ببریم؟

در مورد چگونه امنیت کیف پول سخت افزاری را بالا ببریم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+57 = ?