ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) چیست؟

  • 14:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال لایت کوین(LTC)؛ یکی از قدیمی ترین رمز ارزهای موجود در بازار! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین؟ آیا می دونین ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟ لایت کوین چه ویژگی هایی داره؟ ریسک معاملات لایت کوین چیست؟ Litecoin چجوری کار می کنه؟ لایت کوین رو در کجا میشه ذخیره و نگهداری کرد؟ چه نهادی از ارز لایت کوین پشتیبانی می کنه؟ قیمت لایت کوین به کجا خواهد رسید؟ چه تاثیری از قیمت بیت کوین خواهد گرفت؟

رمز ارزها یا کریپتوکارنسی ها به دلیل شفافیت، امنیت، فرایند انتقال آسون، غیرمتمرکز بودن و غیرقابل دستکاری شدن در بین سرمایه گذاران و معامله گران از محبوبیت و جایگاه بالایی برخوردار هستن. از جمله موضوعات و چالش های اصلی در بازار ارزهای دیجیتال، تصمیم گیری درباره انتخاب رمز ارزها و سرمایه گذاری روی اون هاست. لایت کوین هم یکی از انواع رمز ارزهای موجود در بازار هست. در ادامه همراه ما باشین، چون ما می خواهیم تا ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) رو واستون معرفی کنیم و برخی از ویژگی های لایت کوین رو بررسی کنیم.

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال لایت کوین با نماد اختصاری LTC یکی از رمز ارزهای تقریبا نوظهور و جدید هست و از طرف دیگه سرعت بالاتر و کارمزد پایین تر هم در تراکنش ها داره. به این ترتیب، سرمایه گذاران و افراد زیادی به سمت خرید لایت کوین جذب شدن. همچنین لایت کوین(Litecoin) نوعی دارایی رمزنگاری شده هست که از یه فورک در شبکه بلاک چینی بیت کوین در سال 2011 میلادی راه اندازی و عرضه بازار شد. این رمز ارز در ابتدا واسه برطرف کردن نگرانی های توسعه دهنده مبنی بر اینکه بیت کوین در حال مدیریت مرکزی بیش از حد هست، به وجود اومده بود.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) مبتنی بر بلاک چین و به شکل اوپن سورس فعالیت می کنه که طراحی اون با مکانیسم همتا به همتا انجام شده. علاوه بر این، یکی از مهم ترین وظایف ارز دیجیتال لایت کوین این بود که با کمک روش رمزنگاری شده متفاوت، ماینرهای بزرگ سازمانی رو از دریافت کنترل فرایند ماینینگ منصرف کنه. با این وجود، ماینرها با سرعت زیادی ماشین های تخصصی خودشون رو ارتقا و به افزایش ظرفیت ماینینگ ارزهای دیجیتال خودشون ادامه دادن.

مقاله پیشنهادی: معرفی چارلی لی(Charlie Lee)؛ بنیانگذار لایت کوین

لایت کوین چه ویژگی هایی دارد؟

لایت کوین چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) پتانسیل زیادی واسه رشد و توسعه داره. با اینکه ممکنه بیت کوین و لایت کوین، طلا و نقره بازار رمز ارزها باشن، ولی سابقه اینجور معاملات نشون داده که روند صعودی این ارزهای دیجیتال می تونه در عرض چند ماه تغییر کنه. لایت کوین ویژگی های مختلفی داره که باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. در ادامه برخی از ویژگی های لایت کوین رو بررسی می کنیم:

•    الگوریتم استخراج

یکی از ویژگی های لایت کوین(LTC) این هست که این رمز ارز بر اساس الگوریتم اثبات کار یا PoW فعالیت می کنه. بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کنه، در حالی که ارز دیجیتال لایت کوین از الگوریتم Skyrypt.Skrypt از نظر محاسباتی فشرده تر هست، ولی از حافظه قابل توجهی استفاده می کنه. شما می تونین لایت کوین رو با استفاده از سخت افزارهایی، ماین کنین.

•    سرعت انجام تراکنش

یکی دیگه از ویژگی های لایت کوین، بالا بودن سرعت انجام تراکنش هست. جالب اینجاست که بدونین هر تراکنش لایت کوین تقریبا در هر دو و نیم دقیقه تایید و پردازش میشه. در شبکه بیت کوین، این میانگین هر 10 دقیقه یبار هست. بنابراین، لایت کوین 4 برابر سریع تر از بیت کوین پردازش تراکنش ها رو انجام میده که در حقیقت می تونه معاملات و تراکنش های زیادی رو تایید کنه.

•    میزان سرمایه بازار

یکی دیگه از ویژگی های لایت کوین این هست که میزان سرمایه بازار اون زیاد هست و در بین رمز ارزهای برتر بازار قرار گرفته. با اینکه سرمایه بازار لایت کوین(LTC) در مقایسه با بیت کوین عدد کمی هست، ولی این رمز ارز هنوز هم در بین 5 ارز دیجیتال برتر قرار داره. این رتبه بندی می تونه با توجه به قیمت و تعداد کوین های موجود در گردش بازار ارزهای دیجیتال تغییر کنه.

•    حداکثر عرضه

محدود بودن عرضه لایت کوین هم یکی دیگه از ویژگی های منحصر به فرد این رمز ارز هست. بیشتر ارزهای دیجیتال عرضه محدودی در بازار دارن. با وجود 54 میلیون لایت کوین، عرضه اون 4 برابر بیشتر از ارز دیجیتال بیت کوین هست. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال لایت کوین(Litecoin) در آینده می تونه به چیزی حدود یک چهارم ارزش بیت کوین برسه و باهاش هم قیمت بشه.

عملکرد لایت کوین چگونه است؟

عملکرد لایت کوین چگونه است؟

توجه داشته باشین که مثل بیت کوین، ماینرها با قرار دادن توان محاسباتی رایانه های خودشون واسه شبکه بلاک چینی، با انجام محاسبات و حل کردن مسئله های پیچیده ریاضی، امنیت شبکه لایت کوین رو تضمین می کنند. در واقع با این کار ماینرها تراکنش ها رو بررسی و پردازش می کنند که باعث میشه تا اطلاعات مشتریان و کاربران محفوظ نگه داشته بشه. همه رمز ارزها از الگوریتم خاصی واسه فعالیت استفاده می کنند. لایت کوین هم از الگوریتم اثبات کاری به اسم Scrypt استفاده می کنه که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال لایت کوین یا LTC بهتون ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های لایت کوین بپردازیم و عملکرد ارز دیجیتال Litecoin رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این رمز ارز آشنا بشین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال لایت کوین با نماد اختصاری LTC یکی از رمز ارزهای تقریبا نوظهور و جدید هست و از طرف دیگه سرعت بالاتر و کارمزد پایین تر هم در تراکنش ها داره. به این ترتیب، سرمایه گذاران و افراد زیادی به سمت خرید لایت کوین جذب شدن. این رمز ارز ویژگی ها و قابلیت هایی داره که باعث میشه تا محبوبیت چشمگیری به دست بیاره و به یکی از برترین ارزهای موجود در بازار تبدیل بشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) چیست؟

در مورد ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+48 = ?