الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) چیست؟

  • 14:02 1403-02-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star)؛ یکی از پرکاربردترین کندل در تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین با این الگوی قیمتی آشنایی داشته باشین؟ آیا می دونین الگوی ستاره ثاقب چیست؟ الگوی ستاره ثاقب چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار میده؟ نحوه معامله با الگوی ستاره ثاقب چجوریه؟ الگوی شمعی ستاره ثاقب چه ویژگی هایی داره؟ محدودیت های الگوی ستاره ثاقب کدامند؟

یکی از رایج ترین روش ها واسه تجزیه و تحلیل قیمت ارز دیجیتال و تحلیل بیت کوین و دیگر ارزهای مهم استفاده از الگوهای کندل استیکی هست. کندل استیک یا نمودار شمعی ژاپنی مدل خاصی از نمایش تغییرات قیمت در بازارهای مالی هست که با یه نگاه به اون میشه داده های مهمی رو استخراج کرد. یکی از کندل استیک های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال، الگوی ستاره ثاقب هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی ستاره ثاقب یا Shooting Star بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های کندل ستاره ثاقب بپردازیم و نحوه معامله با الگوی ستاره ثاقب رو به شما یاد بدیم.

الگوی ستاره ثاقب چیست؟

الگوی ستاره ثاقب چیست؟

آیا می دونین الگوی ستاره ثاقب چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی ستاره ثاقب یا Shooting Star یکی از پرکاربردترین الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال هست که می تونین با استفاده از این کندل، قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. کندل شمعی ستاره ثاقب نوعی الگوی قیمتی در تحلیل تکنیکال هست که بدنه کوچیکی داره الگوی ستاره ثاقب نشون دهنده این هست که خریداران در حال از دست دادن کنترل بازار ارزهای دیجیتال هستن و ممکنه به زودی فروشنده ها بازار رو در اختیار بگیرن.

جالب اینجاست که بدونین الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) نوعی الگوی نزولی محسوب میشه که در انتهای یه روند صعودی در نزدیکی های محدوده مقاومتی ارزهای دیجیتال تشکیل میشه. همچنین این الگوی قیمتی وقتی ایجاد میشه که قیمت یه ارز دیجیتال در تایم فریم خاصی رشد چشمگیری می کنه، ولی این رشد اونقدر دووم نمیاره و قیمت دوباره با نزدیک شدن به همون قیمت شروع معاملات در نزدیکی های اون بسته میشه. واسه اینکه یه کندل شمعی رو الگوی ستاره ثاقب در نظر بگیریم و بتونیم تحلیل های خودمون رو انجام بدیم، باید حتما کندل ظاهر شده در چارت قیمتی رو بعد از یه روند افزایشی به وجود اومده باشه.

مقاله پیشنهادی: الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی ستاره ثاقب چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) نوعی الگوی نزولی هست، یعنی باعث میشه که آلارم تغییر روند صعودی به نزولی رو بده. این الگوی قیمتی ویژگی هایی داره که به کمک اون ها می تونین این الگو رو تشخیص بدین. در ادامه برخی از ویژگی های الگوی ستاره ثاقب رو بررسی می کنیم:
•    الگوی ستاره ثاقب بدنه کوچیکی داره.
•    سایه بالایی الگوی ستاره ثاقب دو برابر بدنه اون هست.
•    رنگ الگو خیلی مهم نیست، یعنی بدنه کندل هم می تونه صعودی باشه و هم می تونه نزولی باشه، ولی اگه خود کندل هم کندلی نزولی باشه، قدرت الگو خیلی زیاد میشه.

نحوه معامله با الگوی ستاره ثاقب چگونه است؟

نحوه معامله با الگوی ستاره ثاقب چگونه است؟

توجه داشته باشین که هر کدوم از الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال، اطلاعات مهمی رو به ما میدن تا نسبت به اون ها معامله خودمون رو انجام بدیم. در الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) قدرت فروشنده ها افزایش پیدا می کنه. به این ترتیب، افرادی که در بالاترین قیمت در الگوی ستاره ثاقب رمز ارزهای خودشون رو می خرن، محتمل ضررهای زیادی میشن. چون این الگو نشون دهنده برگشت نمودار به سمت یه روند نزولی هست و تا زمان پایانی معامله با افزایش قدرت فروشنده ها، قیمت ارزهای دیجیتال ریزش شدیدی می کنه. بنابراین، بهتره در صورت دیدن الگوی ستاره ثاقب، تا تعیین شدن روند بعدی ارز دیجیتال صبر کنین و دست به خرید نزنین.

نکته قابل توجه این هست که این حالت ممکنه قیمت ارز دیجیتال رو تا نزدیکی حمایت نمودار پایین بیاره و هر وقت نشونه ای از برگشت در نزدیکی حمایت دیده بشه، میشه یه خرید مطمئن و با ریسک پایین رو انجام داد. مشخص کردن حد ضرر بعد از مشاهده الگوی ستاره ثاقب، مهم هست. چارت درگیر روند نزولی میشه و معلوم نیست تا کجا ریزش ادامه پیدا می کنه. تعیین حد ضرر به ما کمک می کنه تا ناحیه ای رو مشخص کنیم که وقتی قیمت ارز دیجیتال به اون نقطه رسید، حتی با وجود ضرر از معامله خارج بشیم.

محدودیت های الگوی ستاره ثاقب

محدودیت های الگوی ستاره ثاقب

در روند صعودی ارزهای دیجیتال یا نزولی قوی، تشکیل الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) مکنه خیلی قابل توجه نباشه. قیمت هر رمز در هر بازار مالی که باشه، همیشه در حال نوسان هست و خریداران و فروشنده ها در هر لحظه بازار رو به دست می گیرن و اون رو از دست میدن. به همین منظور بعد از تشکیل الگوی شمعی ستاره ثاقب، حتما باید به دنبال تاییدیه باشیم. اگه بعد از شکل گیری کندل ستاره ثابت قصد دارین یه پوزیشن معاملاتی فروش باز کنین یا از معامله فعلی خودتون خارج بشین، حتما باید این کار رو بعد از دریافت تاییده انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

حتی بعد از تایید الگوی ستاره ثاقب هم هیچ تضمینی واسه ریزش قیمت ارزهای دیجیتال وجود نداره و نمیشه فهمید که این ریزش اگه وجود داشته باشه، چقدر میشه. ممکنه قیمت کمی ریزش کنه، ولی دوباره در جهت روند صعودی قبلی به حرکت رو به بالای خودش ادامه بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوی ستاره ثاقب یا Shooting Star بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های کندل ستاره ثاقب بپردازیم و نحوه معامله با الگوی ستاره ثاقب رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی ستاره ثاقب یا Shooting Star یکی از پرکاربردترین الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال هست که می تونین با استفاده از این کندل، قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. الگوی ستاره ثاقب نوعی الگوی نزولی هست که نشون دهنده افزایش قدرت فروشنده هاست. این الگوی بدنه نسبتا کوتاه و سایه های بلند و کوتاهی داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) چیست؟

در مورد الگوی ستاره ثاقب(Shooting Star) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+49 = ?