معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین

  • 10:02 1403-02-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین؛ آیا دوست دارین با این اپلیکیشن ها آشنا بشین؟ آیا می دونین منظور از پیام رسان های بلاک چینی چیست؟ این اپلیکیشن ها چجوری کار می کنند؟ اهمیت آشنا شدن با پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین چیست؟ پیام رسان های متمرکز چه مشکلات فنی دارن؟ برنامه های مبتنی بر بلاک چین چه مزیت هایی دارن؟ در این مقاله قصد داریم یکی دیگراز مباحث مهم آموزش ارز دیجیتال را ارائه دهیم.

اگه به حوزه فناور و تکنولوژی، ارتباطات و بازاریابی اینترنتی نگاه کرده باشین، می فهمین که شبکه های مجازی و اپلیکیشن های پیام رسانی در چند سال گذشته مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفتن. البته انتقاداتی به این پیام رسان ها وارد شده. بعضی از اون ها سطح امنیت بالایی ندارن و حریم خصوصی در اون ها رعایت نمیشه. برنامه های پیام رسان بلاک چین از امنیت بیشتری نسبت به سایر برنامه ها برخودار هستن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پیام رسان بلاک چینی بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین بپردازیم و مشکلات پیام رسان های متمرکز رو مورد بررسی قرار بدیم.

پیام رسان بلاک چینی چیست؟

پیام رسان بلاک چینی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پیام رسان بلاک چینی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پیام رسان بلاک چینی به اپلیکیشن هایی گفته میشه که ساختار و عملکرد شبکه اون ها بر اساس شبکه های بلاک چینی به وجود اومده. در پیام رسان های بلاک چینی به جای اینکه یه مکانیسم متمرکز و مرکزی وظیفه پردازش داده ها و اطلاعات رو بر عهده داشته باشه، تعدادی از کامپیوترها و دستگاه های مخصوص به شکل داوطلب این کار رو انجام میدن. استفاده از این ساختار غیرمتمرکز باعث میشه تا پیام رسان های غیرمتمرکز پایداری زیادی داشته باشن.

جالب اینجاست که بدونین از اونجایی که در پیام رسان های بلاک چینی گره های مختلف اطلاعات کاربران رو پردازش و ثبت می کنند، شبکه دچار شلوغی نمیشه. همچنین از اونجایی که پیام رسان های غیرمتمرکز از سرورهای مرکزی استفاده نمی کنند، سطح امنیت بالایی نسبت به سایر اپلیکیشن ها دارن. در این اپلیکیشن های غیرمتمرکز به دلیل ماهیت شبکه های بلاک چینی، اگه چند گره از سیستم هم با مشکلات بزرگی روبرو بشن، شبکه به صورت کلی آسیبی نمی بینه. یکی دیگه از مزایای پیام رسان های بلاک چینی، تمرکز بیشتر اون ها روی حریم خصوصی کاربران هست.

مقاله پیشنهادی: فناوری ارز دیجیتال چیست؟(بررسی فناوری رمز ارزها)

پیام رسان های متمرکز چه مشکلاتی دارند؟

پیام رسان های متمرکز چه مشکلاتی دارند؟

توجه داشته باشین که ماهیت پیام رسان های متمرکز، این امکان رو میده تا مسائل و مشکلات فنی مختلفی ایجاد بشه. داده ها نشون میده که پلتفرم هایی مثل واتساپ و فیسبوک مستعد خرابکاری ها و مشکلات شبکه هستن. مهم ترین دلیل این خرابی ها، مکانیزم عملیاتی بزرگ و کنترل شده مرکزی اون هاست. حفظ یه اپلیکیشن متمرکز با کاربران زیاد که همواره کار می کنند، خیلی سخته. مثلا یه آپدیت جزئی برنامه باعث هرج و مرج در اپلیکیشن های متمرکز میشه. این به این دلیل هست که کل شبکه باید مکانیزم خودش رو به شکل همزمان آپدیت کنه.

آپدیت های اپلیکیشن های متمرکز در بیشتر مواقع باعث از کار افتادن کل سیستم میشن و پیام رسان ها رو تا زمان بهبودی شبکه بی استفاده می کنه. برطرف کردن این مشکلات ممکنه مدت زمان زیادی طول بکشه و به طور چشمگیری توجه کسب و کارهایی رو که واسه ارتباط به اپلیکیشن های متمرکز بستگی دارن، مختل می کنه. زمانی که شبکه درخواست های زیادی از سمت کاربران دریافت می کنه، توانایی لازم واسه توزیع حجم کاری رو نداره.

مقاله پیشنهادی: بلاک چین لایه 1 چیست؟

معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین

معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین

همونطور که گفتیم، در حال حاضر پیام رسان های مختلفی وجود دارن که در دسترس افراد قرار گرفتن و هر کسی با توجه به نیازمندی ها و انتظاراتی که داره، بعضی از این برنامه ها رو مورد استفاده قرار میده. شما می تونین از پیام رسان های بلاک چینی هم استفاده کنین. در ادامه برخی از بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین رو واستون معرفی می کنیم تا بتونین با این اپلیکیشن ها کار کنین:

•    داست(Dust)

یکی از بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین، پلتفرم داست یا Dust هست که چند قابلیت منحصر به فرد رو واسه کاربران خودش ارائه میده. پیام ها به صورت خودکار بعد از 24 ساعت از تلفن فرستنده و گیرنده حذف میشن. همچنین شما می تونین در این پیام رسان ها انتخاب کنین که پیام های فرستاده شده بعد از خوندن حذف بشن. فروش ارز دیجیتال در این برنامه ها با امنیت بالایی انجام میشه.

•    کریپت ویزر(Cryptviser)

یکی دیگه از بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین، برنامه کریپت ویزر یا Cryptviser هست که نگرانی هک شدن به وسیله افراد دیگه رو از بین میبره. برنامه های متمرکز معمولا خیلی آسون توسط کسایی که به اطلاعات دسترسی دارن سانسور، مسدود یا مدیریت میشن. ولی پیام رسان کریپت ویزر با حذف کامل سرورهای متمرکز و اطلاعات کاربر از معادلهف این خطرات و مشکلات رو از بین میبره.

مقاله پیشنهادی: نتایج تصادفی(Randomness) در بلاک چین چیست؟

•    اکو(Echo)

اپلیکیشن اکو یا Echo هم یکی دیگه از بهترین پیام رسان های بلاک چینی هست که استفاده از اون تجربه خوبی از پیام رسانی خصوصی و ایمن رو واسه شما فراهم می کنه. این اپلیکیشن می تونه پیام های چند رسانه ای رو با کمک رمزگذاری همه جریان های صوتی و تصویری بفرسته. این پلتفرم غیرمتمرکز هست و به کاربران این امکان رو میده تا پرداخت های رمزنگاری شده رو به صورت مستقیم در داخل برنامه انجام بدن.

•    ای چت(e-Chat)

یکی دیگه از بهترینن پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین، اپلیکیشن ای چت یا e-Chat هست که تکنولوژی IPFS رو همراه با یه سرویس پیام رسانی همتا به همتا واسه کاربران ارائه میده. برخلاف سایر اپلیکیشن های سنتی، هیچ نقظه ذخیره سازی مرکزی واسه داده ها و اطلاعات شما وجود نداره. این عدم تمرکز، نگرانی ها و دغدغه های ناشی از حمله های MITM رو حذف می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پیام رسان بلاک چینی بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین بپردازیم و مشکلات پیام رسان های متمرکز رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پیام رسان بلاک چینی به اپلیکیشن هایی گفته میشه که ساختار و عملکرد شبکه اون ها بر اساس شبکه های بلاک چینی به وجود اومده. پیام رسان های بلاک چینی زیادی وجود دارن. از جمله از بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین میشه به اپلیکیشن های داست، کریپت ویزر، اکو، ای چت و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین

در مورد معرفی بهترین پیام رسان های مبتنی بر بلاک چین نظر دهید
سوال امنیتی :3+66 = ?