قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟

  • 10:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

قانون 2 درصد در معامله گری؛ آیا می خواهین تا اطلاعات درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟ قانون 2 درصد در بازار ارزهای دیجیتال چجوری محاسبه میشه؟ چجوری در هر معامله ریسک خودمون رو فقط به 2 درصد محدود کنیم؟ به نظر شما قانون 2 درصد چجوری به رشد سرمایه شما کمک می کنه؟ 2 درصد از کل دارایی یعنی دقیقا چقدر؟

یکی از پر ریسک ترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، معامله گری در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال هست که هرگونه اشتباهی در اون ضررهای بزرگ و جبران نشدنی رو به دنبال داره. مخصوصا اگر دوره آموزش ارز دیجیتال مناسبی را نگذرانده باشید. با این وجود، تعداد افرادی که هر روز وارد این بازار میشن، هر روز بیشتر و بیشتر میشه و دیگه افراد کمی وجود دارن که اسم بازارهایی مثل بازار رمز ارزها رو نشنیده باشن. به این ترتیب، تریدرهای حرفه ای، روش ها و استراتژی های خاصی رو تهیه کردن که یکی از این استراتژی ها قانون 2 درصدی هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون 2 درصد در معامله گری بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه محاسبه قانون 2 درصد در بازار رمز ارزها بپردازیم و محدود کردن ریسک معامله به 2 درصد رو مورد بررسی قرار بدیم.

قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟

قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟

آیا می دونین قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که قانون 2 درصد یکی از استراتژی های معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال هست که در وهله اول روی مدیریت ریسک تمرکز داره و شما می تونین با استفاده از این استراتژی، معاملات پرسودی انجام بدین. ترید یا معامله گری که از قانون دو درصدی پیروی می کنه، در هر معامله خودش فقط از دو درصد از دارایی ها یا سرمایه خودش استفاده می کنه. اگه معامله برخلاف تحلیل ها پیش بره، در بدترینن حالت فقط 2 درصد از سرمایه تریدر از بین میره.

جالب اینجاست که بدونین اگه معامله در جهت پیش بینی ها و تحلیل های شخص تریدر پیش بره، میزان سود این فرد محدود میشه، چون فقط دو درصد از دارایی های خودش رو وارد پوزیشن معاملاتی کرده. واسه برطرف کردن این مشکل، معمولا معامله های مختلفی رو همزمان باز می کنه که در هر کدوم 2 درصد از سرمایه تریدر درگیر میشه. اگه یکی از این معامله ها ضرر کنه، موفقیت در معامله های بعدی این ضرر رو جبران می کنه. از طرف دیگه، اگه همه معامله هم ضرر کنند، حداکثر تا دو درصد از دارایی های تریددر از بین میره.

مقاله پیشنهادی: آموزش 5 استراتژی کاهش ریسک معاملات ارز دیجیتال

چگونه قانون درصد را محاسبه کنیم؟

چگونه قانون درصد را محاسبه کنیم؟

همونطور که گفته شد، بر اساس قانون 2 درصد در معامله گری ارزهای دیجیتال، نباید در هر معامله بیشتر از دو درصد از کل دارایی های خودمون رو وارد کنیم. واسه اینکه قانون 2 درصد رو در معاملات رمز ارزها محاسبه کنیم، باید عوامل جانبی مثل میزان کارمزد معاملات هم باید در نظر گرفته بشن. قبل از اینکه بخواهین معاملات ارزهای دیجیتال خودتون رو با استفاده از استراتژی قانون دو درصد جلو ببرین، باید مطمئن بتونین دو درصد از دارایی های خودتون رو تشخیص بدین باید درک کنین که وقتی میگیم دو درصد از کل دارایی ها برای هر ترید، منظورمون دقیقا چی می تونه باشه. احتمالا در نگاه اول این محاسبه خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسه، ولی اگه با دقت به این مسئله نگاه کنین، یکم سخت به نظر میرسه.

اگه شخصی 20 هزار دلار سرمایه در اختیار داشته باشه، دو درصد 400 دلار میشه و این تریدر در هر معامله خودش 400 دلار رو وارد می کنه. در حالی که واقعیت غیر از این هست و به این راحتی هم نیست. البته در این شرایط هیچ تضمینی وجود نداره که شما در هر معامله خودتون فقط دو درصد از سرمایه خودتون رو درگیر کرده باشین. در صورتی که در چند معامله ضرر کنین و بخواهین معامله بعدی رو انجام بدین، دوباره باید دو درصد دارایی های باقی مونده خودتون رو محاسبه کرده و با اون معاملات خودتون رو انجام بدین.

قانون 2% برای چه بازارهایی قابل اجرا است؟

توجه داشته باشین که استراتژی قانون 2% یکی از بهترین استراتژی های مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال هست که قصد داره دارایی های شما رو از ضررهای قابل توجه دور نگه داره و از طرفی سود زیادی رو به سمت شما روانه می کنه. با این حساب سرانگشتی، فرقی نمی کنه که شما در کدوم بازار معامله یا خرید و فروش انجام میدین، چون این استراتژی از بازار بورس گرفته تا بازار ارزهای دیجیتال در همه بازارها قابل اجرا و استفاده هست و می تونه از سرمایه و دارایی های شما محافظت کنه.

محدود کردن ریسک معاملات به دو درصد

محدود کردن ریسک معاملات به دو درصد

نکته قابل توجه این هست که با در نظر گرفتن میزان کارمزد معاملات ارز دیجیتال یا سایر دارایی های مالی، ممکنه شرایط ناخواسته ای پیش بیاد که مقدار سرمایه در معرض خطر از 2 درصد هم بیشتر بشه. مثلا تریدر سفارشی رو در بازار ثبت می کنه که با پرداخت دو درصد از دارایی های خودش و با در نظر گرفتن کارمزد معاملات، تعداد 10 واحد از یه ارز دیجیتال رو می خره. ممکنه در حد فاصل ثبت سفارش و نهایی شدن تراکنش، ارزش اون دارایی بیشتر بشه. در این صورت تریدر متوجه میشه که بیشتر از چیزی که فکرش رو می کرده هزینه کرده.

به منظور برطرف کردن این مسئله، راهکارهایی در صرافی های ارز دیجیتال ایجاد شده که از جمله از اون ها می تونیم به خرید ارزهای دیجیتال با قیمت مشخص اشاره کنیم. علاوه بر این، واسه جلوگیری از ضرر و از دست رفتن سرمایه بیشتر از دو درصد میشه از قابلیت حد ضرر صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنیم. شما می تونین با استفاده از استراتژی قانون دو درصد سرمایه و دارایی های خودتون رو رشد بدین.

بیشتر بدانید: حد سود و حد ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون 2 درصد در معامله گری بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه محاسبه قانون 2 درصد در بازار رمز ارزها بپردازیم و محدود کردن ریسک معامله به 2 درصد رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، قانون 2 درصد یکی از استراتژی های معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال هست که در وهله اول روی مدیریت ریسک تمرکز داره و شما می تونین با استفاده از این استراتژی، معاملات پرسودی انجام بدین. با استفاده از قانون دو درصد شما فقط 2 درصد از دارایی های خودتون رو وارد معامله می کنین و در صورت حرکت بازار در خلاف جهت پیش بینی های شماف فقط 2 درصد از دارایی های خودتون رو از دست میدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟

در مورد قانون 2 درصد در معامله گری چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+84 = ?