کیف پول وب 3 چیست و انواع آن کدامند؟

  • 12:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی بهترین کیف پول های وب 3؛ آیا دوست دارین با این ولت ها آشنا بشین؟ آیا می دونین کیف پول Web3 چیست؟ استفاده از کیف پول وب 3 چه مزایایی داره؟ کیف پول های برتر وب 3 کدامند؟ چرا باید بهترین ولت های وب 3 رو بشناسیم؟ نحوه عملکرد کیف پول های Web3 چجوریه؟ به نظر شما کیف پول Web3 بهتر هست یا کیف پول ارز دیجیتال؟ استفاده از کیف پول وب 3 ضروری هست؟

امروزه ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از این دارایی ها مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران قرار گرفته و انتخاب یه کیف پول رمزنگاری شده امن که بتونه از رمز ارزها به خوبی مراقبت کنه، ضروری هست. چون اگه ارزهای دیجیتال ما به وسیله هکرها هک بشن و یا به درستی ازشون محافظت نشه، همه تلاش ها ما واسه انجام معاملات پرسود بی نتیجه می مونه. کیف پول های وب 3 یکی از امن ترین ولت های موجود هستن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب یکی دیگر از مباحث مرتبط با آموزش ارز دیجیتال یعنی کیف پول وب 3 توضیحاتی ارائه بدیم، به معرفی بهترین کیف پول های Web3 بپردازیم و مزایای استفاده از کیف پول وب 3 رو مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول وب 3 چیست؟

کیف پول وب 3 چیست؟

آیا می دونین کیف پول وب 3 چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که Web3.0 نسل بعدی اینترنت هست. این فناوری قصد داره به سمت غیرمتمرکزسازی همه چیز پیش بره. تا همین الان هم پروژه های دیفای، اپلیکیشن های غیرمتمرکز، صرافی های ارز دیجیتال و پلتفرم های وامی دهی هم کاربران زیادی رو به سمت خودشون جذب کردن و سرمایه های زیادی جذب این پلتفرم ها شده. در این میان نباید کیف پول های وب 3 رو نادیده گرفت. کیف پول ها مهم ترین فضای ذخیره، نگهداری، ارسال و دریافت رمز ارزها هستن.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول Web3 پلتفرم رمزنگاری شده هست که به کاربران کمک می کنه تا به نسل سوم اینترنت دسترسی داشته باشن. این کیف پول ها در حقیقت ولت هایی هستن که شما می تونین رمز ارزهای خودتون رو در اون ها ذخیره و نگهداری کنین. علاوه بر این، کاربران با استفاده از کیف پول های وب 3 می تونن با اسمارت کانترکت ها ارتباط داشته باشن، توکن های غیرمثلی رو خرید و فروش کنند و در فرایندهای توسعه شبکه های بلاک چینی شرکت کنند. معمولا این ولت ها مرورگری داخل خودشون دارن و به نرم افزارها و پروتکل های مختلفی دسترسی دارن.

استفاده از کیف پول وب 3 چه مزایایی دارد؟

استفاده از کیف پول وب 3 چه مزایایی دارد؟

توجه داشته باشین که استفاده از کیف پول های مبتنی بر وب 3 یا نسل سوم اینترنت، مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. یکی از اصلی ترین مزایای این ولت ها می تونیم به کاربرپسند بودن کیف پول های وب 3 اشاره کنیم. استفاده از این کیف پول ها معمولا راحته. رابط کاربری جذاب و قابل فهم این ولت ها به کاربران این امکان رو میده تا خیلی ساده ارزهای دیجیتال خودشون رو مدیریت و کنترل کنند. 

از سایر مزایای استفاده از کیف پول Web3 میشه به حریم خصوصی و ناشناس بودن اون ها اشاره کرد. در فضای وب 3 فقط آدرس و کلیدهای عمومی به اشتراک گذاشته میشن و اطلاعات شخصی در جایی درج پیدا نمی کنه. علاوه بر این، سطح امنیت بالا هم یکی دیگه از مزایای استفاده از کیف پول های Web3 هست. همه اطلاعات و دادها های حساس در این ولت ها رمزنگاری میشن. بنابراین، امنیت دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران تضمین میشن.

معرفی بهترین کیف پول های Web3

معرفی بهترین کیف پول های Web3

همونطور که گفتیم، کیف پول های وب 3 ابزاری به منظور دسترسی به نسل سوم اینترنت هستن. Web3 به عنوان جدیدترین نوع وب محسوب میشن که در اون کاربران از کنترل زیادی روی اطلاعات و حریم خصوصی خودشون برخوردار هستن. کیف پول های زیادی مبتنی بر وب 3 فعالیت می کنند که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. در ادامه بهترین کیف پول های Web3 رو معرفی می کنیم:

•    متامسک(MetaMask)

یکی از بهترین کیف پول های وب 3، ولت نرم افزاری متامسک هست. کیف پول Metamask نوعی افزونه مرورگر غیرقانونی و نوعی اپلیکیشن موبایلی هست که مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست. با اینکه میشه از این ولت به منظور دسترسی به سایر شبکه های بلاک چینی هم استفاده کرد. کیف پول متامسک به کاربران کمک می کنه تا از هویت خودشون محافظت کنند و با برنامه های مبتنی بر اتریوم ارتباط داشته باشن.

•    کوین بیس(Coinbase)

یکی دیگه از بهترین کیف پول های وب 3، کیف پول کوین بیس یا Coinbase هست که از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می کنه. همچنین امکان ذخیره توکن های غیرمثلی مبتنی بر استاندارد ERC-721 هم در این ولت وجود داره. شما می تونین با استفاده از کیف پول کوین بیس در استخرهای نقدینگی واسه وام دادن سرمایه گذاری کنین. این ولت از رویدادهای عرضه اولیه سکه هم پشتیبانی می کنه.

•    آرجنت(Argent)

آرجنت یا Argent هم یکی دیگه از کیف پول های برتر Web3 هست. پایین اوردن کارمزدهای شبکه اتریوم و امکان کسب درآمد، دو ویژگی اصلی کیف پول آرجنت هست. این کیف پول از فناوری Bulletproof Security پشتیبانی می کنه. بنابراین، کاربران می تونن بدون استفاده از عبارت کلمات بازیابی حساب و دارایی های خودشون رو بازیابی کنند. پشتیبانی از ولت کانکت و ترکیب پلتفرم های کامپوند و کایبر هم از سایر مزایای این ولت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول وب 3 بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین کیف پول های Web3 بپردازیم و مزایای استفاده از کیف پول وب 3 رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول Web3 پلتفرم رمزنگاری شده هست که به کاربران کمک می کنه تا به نسل سوم اینترنت دسترسی داشته باشن. این کیف پول ها در حقیقت ولت هایی هستن که شما می تونین رمز ارزهای خودتون رو در اون ها ذخیره و نگهداری کنین. از جمله از بهترین کیف پول های وب 3 میشه به کیف پول متامسک، آرجنت، کوین بیس و... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول وب 3 چیست و انواع آن کدامند؟

در مورد کیف پول وب 3 چیست و انواع آن کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+77 = ?