شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 11:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمایت در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم و معامله در شکست حمایتی رو به شما یاد بدیم تا بتونین با ترید در این موقعیت سودهای زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که شما می تونین از این نوسانات سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار باید تحلیل تکنیکال بلد باشین تا با تجزیه و تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین. البته توجه داشته باشین عوامل زیادی در قیمت رمز ارزها تاثیر می ذارن که باید اون ها رو هم زیر نظر بگیرین.

تحلیل تکنیکال راهی برای پیش بینی روند بازار بر اساس چارت های قیمتی در بازه زمانی مشخص هست. نمودارهای قیمتی اطلاعات زیادی رو در مورد بازار به معامله گران و تریدرها میدن و با استخراج آمار و ارقام مختلف میشه نتیجه گیری های کارآمدی داشت. حمایت در تحلیل تکنیکال یکی از مفاهیم پرکاربردی هست که شما می تونین با شناسایی این ناحیه در چارت قیمت معاملات خودتون رو انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمایت در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم و معامله در شکست حمایتی رو به شما یاد بدیم.

دوره آموزش تحلیل تکنیکال ارزسنج شما را در این بازار در حوزه تکنیکال و پرایس اکشن به یک فرد حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

ناحیه حمایتی چیست؟

ناحیه حمایتی چیست؟

ناحیه حمایتی در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال محدوده ای هست که قیمت ارز دیجیتال بعد از برخورد با اون به سمت بالا حرکت می کنه. همچنین حمایت خطی هست که چند نقطه کف قیمتی در بازه زمانی مشخص رو قطع کرده و همه این خطوط در یه راستا و یه خط هستن. این خط از نظر تکنیکالی جوری هست که در ناحیه اون قیمت ارز دیجیتال نسبت به این خط واکنش مثبت نشون میده و روند نزولی به صعودی تغییر پیدا می کنه. به همین دلیل تحلیلگران و معامله گران حرفه ای باور دارن که نماد به این خط حمایتی همین واکنش مثبت در رو آینده هم نشون میده. بنابراین، شما می تونین با شناسایی ناحیه حمایتی در چارت قیمتی ارز دیجیتال معامله های خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. در مقابل ناحیه حمایتی، مقاومت قیمت ارز دیجیتال وجود داره.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟

زمانی که قیمت ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها به ناحیه یا محدوده ای برسه که قدرت خریداران ارز دیجیتال بیشتر شده و تمایل به خرید زیاد هست، یا به عبارت بهتر تقاضا زیاد میشه، انتظار داریم که قیمت ارز دیجیتال نیز افزایش پیدا کنه و بالا بره. در چنین حالتی سطحی در نمودار قیمتی ارز دیجیتال به وجود میاد که به اون سطح حمایتی گفته میشه. یعنی بازار با افزایش تقاضا برای رشد قیمت حمایت شده. بنابراین، زمانی که قیمت ارز دیجیتال به ناحیه حمایتی نزدیک میشه، از گرفتن پوزیشن های شورت جلوگیری کنین.

شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال

شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال یا Breakdown رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال یه حرکت نزولی در قیمت ارز دیجیتال هست که معمولا از یه سطح حمایتی شناسایی شده عبور می کنه و از کاهش بیشتر قیمت ارز دیجیتال برای معامله گران هشدار میده. شکست حمایتی یا Breakdown اکثرا در حجم معاملات سنگین اتفاق می افته و حرکت اون که پایین تر میره، به سریع بودن از نظر زمانی و شدید بودن از نظر میزان یا حجم معاملات متمایل میشه.

مقاله پیشنهادی: بررسی ارتباط احساسات بازار با فاندینگ ریت

جالب اینجاست که بدونین تریدرهایی که از ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل اندیکاتورها و الگوهای قیمتی ارز دیجیتال استفاده می کنند، می تونن شکست حمایتی یا Breakdown رو تشخیص بدن. همچنین تریدرها می تونن با ترسیم خطوط روند روی یه نمودار که چندین نقطه افت رو به هم وصل می کنه، نقاطی رو که قیمت در اون ها مشکوک به شکست هست، پیدا کنند. زمانی که یه ارز دیجیتال ابتدا وارد این نوع شکست میشه، معامله گران باید به دنبال تایید گرفتن از طریق چندین اندیکاتور دیگه باشن تا مطمئن بشن حرکت قیمت الکی نیست.

معامله در شکست حمایتی

معامله در شکست حمایتی

معامله گران وقتی که قیمت رمز ارز شروع به شکست و ریزش از سطح حمایتی می کنه، باید رمز ارزهای خودشون رو بفروشن. برای انجام این کار باید یه سفارش استاپ لیمیت رو درست کمی پایین تر از ناحیه حمایتی قرار بدن. همین که قیمت شکسته شد، به احتمال زیاد ریزش قیمت ادامه داشته باشه، چون سفارش های حد ضرر شروع به هشدار می کنند و فشار فروش زیادی از طرف تریدرها و معامله گران به وجود میاد. همچنین تریدرها می تونن منتظر یه برگشت برای ورود به بازار باشن. اون ها می تونن سفارشی در همون جایی به وجود بیارن که قیمت شروع به شکست و کاهش کرد. یعنی محدوده ای که الان تبدیل به سطح مقاومتی شده.

وارد شدن به معامله ارز دیجیتال در یه برگشت قیمت به احتمال زیادی باعث میشه تا نتایج خوبی از تلاش برای کسب سود از شکست حمایتی اولیه بشه. فقط مشکلی که وجود داره این هست که قیمت رمز ارز احتمال داره هیچ وقت به قیمت محدوده سفارش تریدر برنگرده. در موقعیت فروش تریدرها می تونن از یه اندیکاتور پیرو روند مثل مووینگ اوریج برای شناسایی نقطه قطع استفاده کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمایت در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم و معامله در شکست حمایتی رو به شما یاد بدیم تا بتونین با ترید در این موقعیت سودهای زیادی به دست بیارین همونطور که گفتیم، که شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال یه حرکت نزولی در قیمت ارز دیجیتال هست که معمولا از یه سطح حمایتی شناسایی شده عبور می کنه و از کاهش بیشتر قیمت ارز دیجیتال برای معامله گران هشدار میده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+74 = ?