شورت اسکوییز(Short Squeeze) چیست؟

  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله شورت اسکوییز چیست؟ اطلاعاتی در مورد شورت اسکوییز یا Short Squeeze به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های شناسایی شورت اسکوییز بپردازیم و نحوه استفاده از شورت اسکوییز رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده. قبل از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ضروری هست که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار اختصاص بدین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار دوطرفه هست که شما می تونین از ریزش یا صعود قیمت ها سود به دست بیارین. معاملات شورت باعث میشه تا تریدرها از کاهش قیمت رمز ارز سود کسب کنند. این یه روش ساده کسب سود در بازار نزولی هست. البته بعضی وقت ها معاملات شورت می تونه معاملات پر ریسکی باشه. یکی از این ریسک ها شورت اسکوییز هست که به معنی افزایش ناگهانی قیمت هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شورت اسکوییز چیست؟ اطلاعاتی در مورد شورت اسکوییز یا Short Squeeze به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های شناسایی شورت اسکوییز بپردازیم و نحوه استفاده از شورت اسکوییز رو مورد بررسی قرار بدیم.

دوره بهترین استراتژی های معاملاتی بازار می تواند بهترین روش های کسب درامد با تحلیل را به شما یاد دهد.

شورت اسکوییز چیست؟

شورت اسکوییز چیست؟

شورت اسکوییز به معنی افزایش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال هست که وقتی این اتفاق می افته، خیلی از فروشنده ها در دام میفتن و خیلی سریع تصمیم می گیرن تا از معاملات خودشون بیرون بیان تا ضرر نکنند. به طور کلی فروشنده و افرادی که معاملات فروش باز کردن، همشون انتظار دارن که قیمت اون ارز دیجیتال قراره کاهش داشته باشه. الان اگه قیمت ناگهانی بالا بره، به دلیل درز یه خبر مثبت یا خرید یه نهنگ، معاملات فروش شروع به انباشت ضرر تحقق نیافته می کنند.

مقاله پیشنهادی: استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

جالب اینجاست که بدونین شورت اسکوییز یا Short Squeeze زمانی اتفاق می افته که در اثر افزایش ناگهانی قیمت ارز دیجیتال، معامله گرانی که در پوزیشن شورت حضور دارن، مجبور بشن معاملات خودشون رو ببندن. فروشنده هایی که موقعیت ترید شورت باز می کنند، احتمال میدن که قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا می کنه. ولی اگه طبق تصور اون ها قیمت افزایش پیدا کنه، تریدرها نسبت به بستن معامله های شورت خودشون اقدام می کنند. این اتفاق امکان داره از طریق قرار دادن استاپ لاس یا لیکویید شدن معامله گران رخ بده.

روش های شناسایی شورت اسکوییز

روش های شناسایی شورت اسکوییز

همونطور که گفتیم، شورت اسکوییز به معنی افزایش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال هست که وقتی این اتفاق می افته، خیلی از فروشنده ها در دام میفتن و خیلی سریع تصمیم می گیرن تا از معاملات خودشون بیرون بیان تا ضرر نکنند. بهتره بدونین شورت اسکوییز یا Short Squeeze به عنوان یه عمل سریع و غیرقابل پیش بینی شناخته میشه، ولی روش هایی وجود دارن که می تونین اون ها رو حدس بزنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی روش های شناسایی شورت اسکوییز بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

•    فشار خرید بالا یکی از روش های شناسایی شورت اسکوییز هست. اگه دیدین تعداد معاملات خرید ارز دیجیتال بیشتر از فروش اون هست، مراقب دارایی های خودتون باشین، چون ممکنه یه شورت اسکوییز اتفاق بیفته و قیمت رمز ارز به طور ناگهانی بالا بره.
•    یکی دیگه از روش های شناسایی شورت اسکوییز این هست که نسبت معاملات خرید و فروش رو بررسی کنین. اگه حجم معاملات شورت بیشتر از معاملات لانگ باشه، تریدرها انتظار کاهش قیمت دارن و نقدینگی زیادی در بازار هدف قرار داره. الان اگه قیمت بالا بره، تریدرها از پوزیشن ها یا معاملات شورت خودشون خارج میشن و شورت اسکوییز اتفاق می افته.
•    نرخ بهره معاملات فروش نیز یکی دیگه از روش های شناسایی شورت اسکوییز هست. نرخ بهره معاملات فروش نسبت تعداد توکن های فروخته شده به کل توکن های موجود رو نشون میده. هرچقدر این میزان بیشتر باشه، احتمال شورت اسکوییز هم وجود داره.
•    یکی دیگه از روش های شناسایی شورت اسکوییز، بررسی اندیکاتور RSI در محدوده زیر 30 هست که به این معنی هست که عرضه و فروش دارایی بیش از حد هست و اگه ادامه پیدا کنه، باعث افزایش قیمت شده در آخر شورت اسکوییز اتفاق می افته.

نحوه استفاده از شورت اسکوییز چگونه است؟

نحوه استفاده از شورت اسکوییز

شورت اسکوییز یا Short Squeeze در بازار ارزهای دیجیتال خیلی کاربرد داره و موضوعی هست که معامله گران زیادی اون رو زیر نظر دارن. در بازار کریپتوکارنسی ها امکان استفاده از لوریج در معاملات وجود داره. لوریج یعنی میزان سود و ضرر معامله در یه عددی که خود معامله گر تعیین می کنه، ضرب بشه. بنابراین، با یه نوسان کوچیک قیمت ممنه معامله گر لیکویید بشه. لانگ و شورت اسکوییز در بازار کریپتوکارنسی ها خیلی زیاد اتفاق می افته. اگه شما قصد دارین از افتادن در این دام و لیکویید شدن جلوگیری کنین، باید مراقب عدد اهرم یا لوریج خودتون باشین. همچنین باید مدیریت ریسک یا سرمایه خوبی داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

همونطور که گفتیم، شورت اسکوییز به معنی افزایش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال هست که وقتی این اتفاق می افته، خیلی از فروشنده ها در دام میفتن و خیلی سریع تصمیم می گیرن تا از معاملات خودشون بیرون بیان تا ضرر نکنند. شما در زمان انجام معاملات شورت باید مراقب شورت اسکوییز باشین و بتونین با استفاده از روش های مختلفی این رویداد رو پیش بینی کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شورت اسکوییز(Short Squeeze) چیست؟

در مورد شورت اسکوییز(Short Squeeze) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+44 = ?