الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 22:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی جهش گربه مرده یا Dead Cat Bounce به شما ارائه کنیم، به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده بپردازیم و مشخصات الگوی جهش گربه مرده رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین این الگو رو در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال تشخیص بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی کسب کنین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

ارزهای دیجیتال همانند سایر دارایی های مالی نوسانات قیمتی زیادی دارن که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو به معامله گران و تریدرهای بازار فراهم می کنند. شما هم می تونین از این نوسانات قیمتی استفاده کرده و سود کسب کنین. البته به شرطی که بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزهای رو شناسایی کنین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین. تحلیل تکنیکال شامل الگوهای قیمتی زیادی هست که هر کدوم از اون معانی مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی جهش گربه مرده به شما ارائه کنیم، به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده بپردازیم و مشخصات الگوی جهش گربه مرده رو مورد بررسی قرار بدیم.

توصیه می کنیم برای تسلط به مباحث تحلیل، دوره آموزش تحلیل تکنیکال ما را حتما مشاهده نمایید.

الگوی جهش گربه مرده چیست؟

الگوی جهش گربه مرده

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی جهش گربه مرده یا Dead Cat Bounce رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی جهش گربه مرده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که جهش گربه مرده به موقعیتی گفته میشه که قیمت ارز دیجیتال با ریزش شدیدی همراه باشه و به دنبال اون صعود قیمت جزئی در کوتاه مدت اتفاق بیفته و دوباره روند نزولی خودش رو ادامه بده. به عبارت دیگه، ریزش قیمتی رو در نظر بگیرین که کمی نشونه های بهبود در اون دیده میشه، ولی دوباره به همون مسیر نزولی قبلی خودش بر می گرده.

مقاله پیشنهادی:  الگوی مثلث در بازار ارز دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین جهش گربه مرده یا Dead Cat Bounce بهبود قیمت کوتاه مدت ارز دیجیتال در دوره طولانی مدت نزولی یا بازار خرسی هست. این بهبود قیمت موقتی بوده و دوباره روند نزولی خودش رو ادامه میده، چون بسیاری از معامله گران فکر می کنند قیمت به کف خودش رسیده. همچنین جهش گربه مرده نوعی الگوی ادامه دهنده در نظر گرفته میشه، جایی که در ابتدا جهش ممکنه معکوس کننده روند به نظر برسه، ولی به سرعت با ادامه حرکت نزولی قیمت دنبال میشه. بعد از اینکه قیمت به پایین تر از پایین ترین سطح قبلی خودش رسید، تبدیل به یه الگوی جهش گربه مرده میشه.

نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده

نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده

همونطور که گفتیم، جهش گربه مرده به موقعیتی گفته میشه که قیمت ارز دیجیتال با ریزش شدیدی همراه باشه و به دنبال اون صعود قیمت جزئی در کوتاه مدت اتفاق بیفته و دوباره روند نزولی خودش رو ادامه بده. در زمان استفاده از الگوی Dead Cat Bounce شما باید به نکات زیادی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال

•    یکی از نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده این هست که جهش گربه مرده تغییر جهت کوتاه مدت یه روند نزولی هست که به معنی صعودی شدن روند کلی نیست.
•    خارج شدن از پوزیشن های شورت سرمایه گذارانی که باور دارن قیمت به کف رسیده، یا افرادی که اقدام به خرید ارزهای دیجیتال اشباع فروش می کنند از دلیل هایی می تونه باشه که این الگوی قیمتی تشکیل بشه.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده این هست که مشخص کردن اینکه جهش ایجاد شده در بازار یه جهش گربه مرده هست یا تغییر روند کلی بازار رخ داده، سخته چون پیش بینی کردن کف قیمت بازار کار آسونی نیست.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده این هست که با توجه به نوع سرمایه گذار، جهش گربه مرده می تونه فرصت سرمایه گذاری خوبی باشه.
•    داشتن سبد سرمایه گذاری متنوع و افق سرمایه گذاری بلند مدت می تونه از سرمایه افراد در برابر سقوط بازار محافظت کنه.

مشخصات الگوی جهش گربه مرده

مشخصات الگوی جهش گربه مرده

ممکنه شما در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال با الگوهای قیمتی زیادی روبرو بشین. بنابراین، شما باید انواع این الگوها رو بشناسین و بتونین با استفاده از اون ها تحلیل های خودتون رو انجام داده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. همچنین باید بتونین این الگوهای قیمتی رو تشخیص بدین. در ادامه نحوه تشخیص الگوی جهش گربه مرده رو به شما یاد می دیم تا بتونین از این الگو بهره ببرین.

•    شکاف پایین(Gap Down)

یکی از مشخصات الگوی جهش گربه مرده، داشتن شکاف پایین یا Gap Down هست. برای اینکه این الگو رخ بده، کندل قیمت باید شکاف پایین داشته باشه. شکاف پایین زمانی اتفاق می افته که قیمت از جایی پایین تر از کف قیمت کندل قبلی باز میشه و این شکاف باید درصد قابل توجهی باشه. توجه داشته باشین که 5 درصد اختلاف قیمت در شکاف پایین قابل قبول هست.

•    نزول مداوم قیمت

یکی دیگه از مشخصات الگوی جهش گربه مرده، نزول مداوم قیمت ارزهای دیجیتال هست که حداقل باید 5 دقیقه ادامه داشته باشه. این 5 دقیقه دقیقا همون 5 درصد هست. قیمت بعد از باز شدن باید در نزول خودش ادامه پیدا کنه. اگه بعد از شکاف قیمت نزول قیمت در کار نباشه، دیگه الگوی جهش گربه مرده ای در کار نیست و لزومی نداره از استراتژی معاملاتی جهش گربه مرده استفاده کنین.

•    جهش گربه مرده

یکی دیگه از مشخصات الگوی جهش گربه مرده این هست که باید این الگو تشکیل بشه. ممکنه این جهش تا نزدیکی شکاف ابتدایی قیمت بالا بره. برای مثال اگه قیمت ارز دیجیتالی با شکافی 5 درصدی، در 5.2 باز بشه و نزول قیمت هم تا 5 ادامه داشته باشه، معامله گر یا تریدر باید انتظار داشته باشه که قیمت دوباره به 5.2 برگرده که به این افزایش قیمت، جهش قیمتی گفته میشه. بنابراین، برای اینکه الگوی Dead Cat Bounce رو تشخیص بدین، باید جهش قیمت ارز دیجیتال رو مشاهده کنین.

•    تداوم مجدد نزول قیمت

یکی دیگه از مشخصات الگوی جهش گربه مرده این هست که قیمت ارز دیجیتال باید مجددا نزول کنه. بعد از اینکه جهش در قیمت ارز دیجیتال اتفاق افتاد، باید قیمت ارز دیجیتال دوباره در سراشیبی قرار بگیره و نزول کنه. در این صورت الگوی جهش گربه مرده تکمیل میشه و معامله گران باید از پوزیشن ها و معامله های خودشون خارج بشن تا از ریزش بازار ضرر نکنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی جهش گربه مرده یا Dead Cat Bounce به شما ارائه کنیم، به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از الگوی جهش گربه مرده بپردازیم و مشخصات الگوی جهش گربه مرده رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، جهش گربه مرده به موقعیتی گفته میشه که قیمت ارز دیجیتال با ریزش شدیدی همراه باشه و به دنبال اون صعود قیمت جزئی در کوتاه مدت اتفاق بیفته و دوباره روند نزولی خودش رو ادامه بده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+84 = ?