چرخه بازار Market Cycle ارز دیجیتال چیست؟

  • 06:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله چرخه بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چرخه بازار یا Market Cycle برای شما ارائه کنیم و به بررسی فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کارکرد چرخه بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. بنابراین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

شاید این اصطلاح رو شنیدین که بازار چرخه های خاصی داره. هر چرخه به یه الگو یا روند خاص گفته میشه که در زمان های مختلف نمایان میشه. معمولا چرخه هایی که بازه زمانی طولانی تری داشته باشن، نسبت به چرخه هایی با بازه کوتاه تر قابلیت اطمینان بیشتری دارن. با این حال ممکنه در نمودارهای ساعتی، چرخه های کوچیکی رو ببینین که با نگاه به داده های یه دهه قابل مشاهده هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرخه بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چرخه بازار یا Market Cycle برای شما ارائه کنیم و به بررسی فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کارکرد چرخه بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

چرخه بازار ارز دیجیتال چیست؟

چرخه بازار ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم چرخه ارز دیجیتال یا Market cycle رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که چرخه بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چرخه بازار اصطلاحی هست که به روند یا الگوهایی اشاره می کنه که در بازارهای مختلف یا محیط تجاری دیده میشن. در طول یه چرخه بازار بعضی از ارزهای دیجیتال نسبت به سایر رمز ارزها عملکرد بهترین دارن که می تونه به این دلیل باشه که شرایط حاکم بر بازار بر اساس مدل تجاری اون ارز دیجیتال برای رشد قیمت اون ها مناسب باشه.

مقاله پیشنهادی: اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟

جالب اینجاست که بدونین سیکل بازار بازه زمانی بین دو نقطه اوج یا کف یه معیار مثل S&P 500 هست که نشون دهنده عملکرد ارز دیجیتال در بازار صعودی و نزولی هست. چرخه بازار ارزهای دیجیتال عامل بسیار مهمی هست و به روندها و الگوهایی اشاره می کنه که در بازار ارزهای دیجیتال به وجود میان و در اصل چرخه های بازار به دوره ای بین دو حد بالاترین یا پایین ترین سطح یه شاخص مشترک اشاره داره و عملکرد مالی رو در بازارهای صعودی و نزولی نشون میده. همه بازارها چرخه یکسانی رو تجربه می کنند و به صورت دوره ای تکرار میشن. مشکل اینجاست که اکثر معامله گران نمی تونن به درستی چرخه بازار ارز دیجیتال رو تشخیص بدن.

فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، از تغییر فصل ها تا مراحل مختلف زندگی، انواعی از چرخه ها در اطراف ما وجود دارن. چرخه بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر چرخه بر حرکات قیمت در بازار تاثیر می ذاره. اصلا مهم نیست که در مورد چه بازاری صحبت می کنین. همه بازارها چرخه یکسانی رو تجربه می کنند. بازار ارزهای دیجیتال چهار فاز اصلی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چیست؟

•    فاز تجمع یا انباشت

یکی از فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال، فاز تجمع یا انباشت هست که این مرحله از چرخه بازار می تونه برای یه ارز دیجیتال یا کل بازار اعمال بشه. این فاز روند مشخصی نداره و یه دوره تجمع یا انباشتگی قیمت در نمودار هست. فاز انباشت در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان دوره پایه گذاری قیمت شناخته میشه. برای اینکه بعد از یه روند نزولی و قبل از صعود قرار می گیره. با توجه به اینکه در این فاز بازار روند خاصی رو دنبال نمی کنه، میانگین های متحرک در این دوره سیگنال معتبری رو نشون نمیدن.

•    فاز صعودی

یکی دیگه از فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال، فاز صعودی هست. در این فاز که برای مدتی ثابت داشته، روند صعودی به خودش می گیره. خروج از فاز انباشت باعث میشه تا حجم بالایی از سرمایه به بازار وارد بشه، چون تریدرهایی که در فاز انباشت بیرون از بازار بودن، در این مرحله شروع به خرید می کنند. با شروع خریدهای جدید، حرکات قیمت افراد زیادی رو به بازار جلب می کنه و در آخر زمانی که قیمت وارد فاز بعدی یعنی فاز نزولی بشه، این عوامل باعث شکل گیری یه روند صعودی در قیمت میشه.

•    فاز نزولی

یکی دیگه از فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال، فاز نزولی هست و برای بیشتر معامله گران زمان خوبی نیست. اون دسته از معامله گران ارز دیجیتال که دارایی های خودشون رو در مرحله توزیع خریداری کردن، با عجله سعی دارن تا اون ها رو بفروشن تا بتونن جلوی ضرر زیاد رو بگیرن. با این وجود خریداران کمی در بازار ارز دیجیتال وجود داره. این کمبود تقاضا باعث میشه تا قیمت ها پایین بیاد. اگه برای مدت طولانی بازار در همین حالت قرار بگیره، به معنی حرکت بازار ارز دیجیتال به سمت مرحله انباشت و در واقع ورود به چرخه جدید هست.

•    فاز توزیع

یکی دیگه از فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال، فاز توزیع هست که به عنوان مرحله بازگشت قیمت شناخته میشه و زمانی هست که معامله گرانی که ارزهای دیجیتال خودشون رو در فاز انباشت خریدن، شروع به خروج از بازار می کنند. از ویژگی های به خصوص این مرحله افزایش حجم ارز دیجیتال ولی نه قیمت اون. در این فاز بازار معمولا روند صعودی رو به دنبال داره، ولی تقاضا از عرضه بیشتر نمیشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرخه بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چرخه بازار یا Market Cycle برای شما ارائه کنیم و به بررسی فازهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کارکرد چرخه بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، چرخه بازار ارزهای دیجیتال عامل بسیار مهمی هست و به روندها و الگوهایی اشاره می کنه که در بازار ارزهای دیجیتال به وجود میان و در اصل چرخه های بازار به دوره ای بین دو حد بالاترین یا پایین ترین سطح یه شاخص مشترک اشاره داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرخه بازار Market Cycle ارز دیجیتال چیست؟

در مورد چرخه بازار Market Cycle ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+53 = ?