الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 05:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی ابر سیاه پوشاننده  یا Dark Cloud Cover به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه بپردازیم و تشکیل شدن الگوی ابر سیاه پوشاننده رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با گذشت زمان تحلیلگران و معامله گران زیادی با تجربه ای که در بازارهای مختلف و با توجه به بررسی نمودارها به دست آوردن، فهمیدن که بعد از دیدن برخی شکل ها یا الگوها در نمودار، حرکات قیمتی و چارت قیمتی عکس العمل های خاصی رو نشون میدن. بعد از گذشت زمان و تکرار این الگوها در بازار، یه نوع بار روانی هم در تحلیلگران به وجود اومد.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما می تونین از این نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین. تحلیل تکنیکال شامل الگوهای قیمتی زیادی هست که شما باید این الگوهای قیمتی رو بشناسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی ابر سیاه پوشاننده  یا Dark Cloud Cover به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه بپردازیم و تشکیل شدن الگوی ابر سیاه پوشاننده رو مورد بررسی قرار بدیم.

دوره آموزش تحلیل تکنیکال ارزسنج شما را در زمینه مباحث تحلیل به یک فرد حرفه ای در این بازار تبدیل خواهد کرد.

الگوی ابر سیاه پوشاننده چیست؟

الگوی ابر سیاه پوشاننده چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی ابر سیاه پوشاننده یا Dark Cloud Cover رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی ابر سیاه پوشاننده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی ابر سیاه پوشاننده یه الگوی کندل برگشتی نزولی هست. این الکو زمانی به وجود میاد که بعد از یه کندل سبز در انتهای یه روند صعودی یه کندل نزولی در نقطه ای بالاتر از نقطه ای بالاتر از نقطه پایانی کندل قبلی باز بشه و در آخر در نقطه ای حدود میانه کندل قبلی بسته بشه. اهمیت این الگو به این دلیل هست که یه تغییر بزرگ در روند حرکتی اتفاق افتاده و روند از حالت صعودی به روند نزولی در حال تغییر هست.

مقاله پیشنهادی: الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین الگوی قیمتی ابر سیاه پوشاننده یا Dark Cloud Cover نوعی الگوی کاربردی در تحلیل تکنیکال هست. این الگو نوعی الگوی بازگشتی هست که از دو کندل متوالی و مجاور به هم در انتهای روند صعودی تشکیل شده و می تونه باعث نزولی شدن روند بازار بشه. بدنه کندل اول سفید رنگ و نسبتا بزرگ هست، بدنه کندل دوم نیز سیاه رنگ هست و از نقطه بالاتر از سقف کندل اول شروع میشه، یعنی نقطه باز شدن کندل دوم بالاتر از سقف و کلوز کندل اول قرار داره. به عبارت دیگه، یه گپ صعودی بین نقطه بسته شدن کندل اول و نقطه باز شدن کندل دوم وجود داره که این گپ توسط بدنه کندل دوم پر میشه.

نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه

نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه

همونطور که گفتیم، الگوی ابر سیاه پوشاننده یه الگوی کندل برگشتی نزولی هست. این الکو زمانی به وجود میاد که بعد از یه کندل سبز در انتهای یه روند صعودی یه کندل نزولی در نقطه ای بالاتر از نقطه ای بالاتر از نقطه پایانی کندل قبلی باز بشه و در آخر در نقطه ای حدود میانه کندل قبلی بسته بشه. شما باید در زمان استفاده از این الگو به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه بپردازیم تا این نکات رو بدونین.

مقاله پیشنهادی: الگوی جهش گربه مرده در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    یکی از نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه این هست که این الگو نوعی الگوی کندلی هست که نشون دهنده تغییر روند بازار از صعودی به روند نزولی هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه این هست که این الگو شامل کندل نزولی هست که قیمت باز شدنش در سطحی بالاتر از کندل استیک صعودی قبلی بوده، ولی قیمت بسته شدن اون ناحیه ای در میانه کندل قبلی هست.
•    هر دو کندل صعودی و نزولی این الگو باید نسبتا بزرگ باشن تا نشون دهنده فعالیت اعضای بازار طی تشکیل این کندل ها باشن. زمانی که این الگو با کندل های کوچیک ساخته میشه از اعتبار و اهمیت کمتری برخوردار میشه.
•    یکی دیگه از نکات مهم این هست که تریدرها منتظر می مونن تا کندل بعدی نیز ادامه روند نزولی قیمت رو نشون بده. به این کندل استیک، کندل استیک تاییدیه گفته میشه.

تشکیل شدن الگوی ابر سیاه پوشاننده

تشکیل شدن الگوی ابر سیاه پوشاننده

الگوی ابر سیاه پوشاننده یا Dark Cloud Cover شامل یه کندل نزولی بزرگ هست که بعد از یه کندل سبز رنگ و صعودی تشکیل میشه. در این الگوها خریداران ابتدا قیمت رو به سمت بالا حرکت میدن و باعث صعود در بازار میشن، ولی در نهایت خریداران قدرت رو دوباره به دست می گیرن و باعث ریزش شدید قیمت میشن. این تغییر مسیر از حرکت صعودی به حرکت نزولی نشونه ای از بازگشت روند و شروع روند نزولی هست. معامله گران زیادی استفاده از این الگو رو در صورتی مفید می دونن که در انتهای یه روند صعودی دیده بشه. برای  ایجاد یا تشکیل الگوی ابر سیاه پوشاننده مراحل زیر لازم هست:

•    وجود روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال
•    تشکیل کندل صعودی در روند صعودی قیمت
•    ایجاد گپ قیمتی بین این کندل و کندل قبلی
•    پر شدن گپ به یک کندل نزولی قوی
•    بسته شدن کندل نزولی، پایین تر از میانه بدنه کندل صعودی قبلی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی ابر سیاه پوشاننده  یا Dark Cloud Cover به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم الگوی پوشش ابر سیاه بپردازیم و تشکیل شدن الگوی ابر سیاه پوشاننده رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، الگوی قیمتی ابر سیاه پوشاننده نوعی الگوی کاربردی در تحلیل تکنیکال هست. این الگو نوعی الگوی بازگشتی هست که از دو کندل متوالی و مجاور به هم در انتهای روند صعودی تشکیل شده و می تونه باعث نزولی شدن روند بازار بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+58 = ?