شاخص فاندامنتال(FCAS) چیست؟

  • 01:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله شاخص فاندامنتال FCAS چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص فاندامنتال یا FCAS به شما ارائه کنیم و به بررسی اصول اولیه شاخص FCAS بپردازیم و رتبه بندی در شاخص فاندامنتال FCAS رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز قدم های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور میشه.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر دارایی های مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. برای این کار باید وضعیت رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین. یکی از شاخص هایی که می تونه در این زمینه به شما کمک کنه، شاخص FCAS هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شاخص فاندامنتال FCAS چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص فاندامنتال یا FCAS به شما ارائه کنیم و به بررسی اصول اولیه شاخص FCAS بپردازیم و رتبه بندی در شاخص فاندامنتال FCAS رو مورد بررسی قرار بدیم.

توصیه می کنیم برای تسلط کامل دوره آموزش تحلیل فاندامنتال را تهیه نمایید

شاخص FCAS چیست؟

شاخص FACS چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شاخص فاندامنتال یا FCAS رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این شاخص به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شاخص FCAS چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که FCAS مخفف عبارت Fundamental Crypto Asset Score هست که به معنی امتیاز مالی ارز دیجیتال هست که به عنوان واحد سنجش برای امتیاز فاندامنتال ارزهای دیجیتال محسوب میشه. همچنین امتیاز شاخص FCAS عددی بین صفر تا 1000 هست. هرچقدر عددی به صفر نزدیک تر باشه، بدترین عملکرد خودش رو نشون میده و برعکس.

مقاله پیشنهادی: نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا

جالب اینجاست که بدونین شاخص فاندامنتال یا FCAS نوعی شاخص اندازه گیری جدید در سایت کوین مارکت کپ هست که به کاربران کمک می کنه تا سلامت یه پروژه ارز دیجیتال رو با استفاده از معیارهایی مثل فعالیت کاربران، رفتار توسعه دهنده ها و رشد بازار بسنجن. این معیار جدید در واقع به سرمایه گذاران کمک می کنه تا برای سرمایه گذاری فقط به فاکتور تغییرات قیمت تکیه نکنند و معیار یا فاکتور جدیدی رو پیش تغییرات یا نوسانات قیمت برای یه انتخاب درست در دست داشته باشن. شاخص FCAS با استفاده از تعداد زیادی متغیر مختلف پیرامون 3 الگوریتم اصلی به دست میاد که هر کدوم از اون از اهمیت زیادی برخوردار هستن.

بررسی اصول اولیه شاخص FCAS

بررسی اصول اولیه شاخص FACS

همونطور که گفتیم، شاخص فاندامنتال یا FCAS نوعی شاخص اندازه گیری جدید در سایت کوین مارکت کپ هست که به کاربران کمک می کنه تا سلامت یه پروژه ارز دیجیتال رو با استفاده از معیارهایی مثل فعالیت کاربران، رفتار توسعه دهنده ها و رشد بازار ارزیابی کنند. رتبه هایی که به ارزهای دیجیتال اختصاص داده میشه بر اساس الگوریتم های خاصی مشخص میشه که هر کدوم اهمیت زیادی دارن. به همین منظور ما سعی کردیم در این قسمت از مقاله به بررسی اصول اولیه شاخص FCAS بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال 

•    فعالیت کاربران

یکی از اصول اولیه شاخص FCAS فعالیت کاربران هست که با اندازه گیری فعالیت اعضای موجود در شبکه و شرکت کننده های پروژه به دست میاد. این عدد با استفاده از دو فاکتور اصلی فعالیت شبکه و استفاده پروژه به دست میاد و رشد پروژه رو شناسایی و بررسی می کنه. رتبه بندی فعالیت کاربران در شاخص فاندامنتال شامل بررسی برچسب زنی آدرس کیف پول ها و آدرس های صرافی ها، قراردادهای هوشمند، پروژه ها و برنامه های غیرمتمرکز نیز انجام می گیره.

•    رفتار توسعه دهنده

رفتار توسعه دهنده هم یکی دیگه از اصول اولیه شاخص FCAS هست که این اصل با اندازه گیری کارایی و فعالیت توسعه دهنده های پروژه به دست میاد و سه فاکتور تغییرات کد، میزان مشارکت پروژه و بهبودهای کد رو مورد بررسی قرار میده. امتیاز این قسمت با بهره مندی از سرویس های گیت هاب، بیت باکت به دست میاد و 30 متغیر مختلف در اون مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرن.

•    بلوغ بازار

یکی دیگه از اصول اولیه شاخص FCAS هم بلوغ بازار ارزهای دیجیتال هست. عرضه و میزان ریسک دو فاکتور مهم در مشخص شدن این اصل هست. بلوغ بازار ارزهای دیجیتال در اصل میزان درستی و صحت پروژه رو در بازار نشون میده و هر مقدار ری اکشن های نسبت به نوسانات بازار یه ارز منطقی تر باشه اون ارز دارای سلامت بیشتر هست و رتبه بالاتر و بهتری رو به دست میاره.

رتبه بندی در شاخص فاندامنتال FCAS

رتبه بندی در شاخص فاندامنتال FACS

در شاخص فاندامنتال یا FCAS برای هر کدوم از ارزهای دیجیتال یه رتبه مشخص شده که عددی بین صفر تا هزار هست و هر رتبه ای که به ارزهای دیجیتال داده میشه رتبه فاندامنتال اون هاست که می تونه معیاری برای تصمیم برای سرمایه گذاری باشه. هرچقدر این رتبه به عدد 0 نزدیک تر باشه، ارز عملکرد بدتری داره و عکس این موضوع یعنی نزدیکی به 1000 نشون دهنده بهترین عملکرد هست.

•    ارزهای دیجیتالی که رتبه ای بین 900 تا 1000 رو از طریق این شاخص به دست میارن، رتبه فاندامنتال بالا و وضعیت عالی دارن.
•    ارزهای دیجیتالی که رتبه 750 تا 8999 دارن به این معنی هست که وضعیت مطلوبی دارن.
•    رتبه بین 650 تا 749 یعنی اینکه ارز رتبه معمولی از نظر فاندامنتال داره.
•    مرز احتیاط ارزهای دیجیتال در رتبه بندی 500 تا 649 قرار می گیره و ارزهای دیجیتال در این جایگاه در مرز هشدار قرار گرفتن.
•    امتیاز کمتر از 500 برای یه ارز دیجیتال به معنی آسیب پذیری و تزلزل اون هست و کمترین رتبه در این رتبه بندی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شاخص فاندامنتالFCAS چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص فاندامنتال یا FCAS به شما ارائه کنیم و به بررسی اصول اولیه شاخص FCAS بپردازیم و رتبه بندی در شاخص فاندامنتال FCAS رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شاخص فاندامنتال یا ر نوعی شاخص اندازه گیری جدید در سایت کوین مارکت کپ هست که به کاربران کمک می کنه تا سلامت یه پروژه ارز دیجیتال رو با استفاده از معیارهایی مثل فعالیت کاربران، رفتار توسعه دهنده ها و رشد بازار بسنجن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شاخص فاندامنتال(FCAS) چیست؟

در مورد شاخص فاندامنتال(FCAS) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+33 = ?