چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 13:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چاقوی در حال سقوط برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه استفاده از الگوی چاقوی در حال سقوط در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با یکی از مفاهیم موجود در تحلیل تکنیکال آشنا بشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که شما می تونین از این نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین. همچنین باید با الگوها و مفاهیم موجود در تحلیل تکنیکال آشنا بشین. یکی از اصطلاحات موجود در تحلیل تکنیکال، چاقوی در حال افتادن هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چاقوی در حال سقوط برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه استفاده از الگوی چاقوی در حال سقوط در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم.

پیشنهاد می کنیم برای تسلط کامل بر مباحث تحلیل، دوره آموزش تحلیل تکنیکال ما را مشاهده نمایید.

چاقوی در حال سقوط چیست؟

چاقوی در حال سقوط چیست؟

چاقوی در حال سقوط یا Falling Knife یه اصطلاح محاوره ای هست که برای سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال در بازار مورد استفاده قرار می گیره. این مفهوم معمولا در عبارت هایی مثل تلاشی برای گرفتن چاقوی در حال سقوط نکن، بکار گرفته میشه که می تونه به معنی تا رسیدن قیمت به کف خودش صبر کن و سپس وارد معامله خرید شو، باشه. بنابراین، می تونه به عنوان توصیه مالی در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال شناخته بشه.

نقاله پیشنهادی: حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست

جالب اینجاست که بدونین یه چاقوی در حال سقوط یا Falling Knife می تونه به سرعت به حالت قبلی خودش برگرده که در این حالت اصطلاحا به اون اره گفته میشه و یا قیمت ارز دیجیتال می تونه همه ارزش و قیمت خودش رو از دست بده که در این حالت به اون ورشکستگی گفته میشه. همچنین گرفتن چاقویی که با سرعت زیادی در حال سقوط یا پایین اومدن هست، شجاعت می خواد و کسی که بتونه چنین کاری انجام بده ریسک پذیری بالایی داره. در بازار ارز دیجیتال ممکنه چنین شرایطی بارها و بارها به وجود بیاد.

روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال

روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، چاقوی در حال سقوط یا Falling Knife می تونه به سرعت به حالت قبلی خودش برگرده که در این حالت اصطلاحا به اون اره گفته میشه و یا قیمت ارز دیجیتال می تونه همه ارزش و قیمت خودش رو از دست بده که در این حالت به اون ورشکستگی گفته میشه. گرفتن چاقوی در حال سقوط می تونه خطرناک باشه و روش های زیادی برای این کار وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟

•    بررسی دلیل افت قیمت ارز دیجیتال

یکی از روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط، بررسی دلیل افت قیمت ارز دیجیتال هست. باید مشخص بشه که افت قیمت به دلیل روندهای هیجانی و موقتی هست یا به دلیل مشکلات ساختاری به وجود اومده. برای مثال افت قیمت و افزایش حجم فروش ارز دیجیتال بیت کوین در ماه می 2021 به دلیل ممنوعیت ماینینگ در کشور چین بود. این اتفاق یه هیجان موقتی و روند معکوس کاذب محسوب میشه.

•    نوسان بیشتر یعنی شانس بیشتر

یکی دیگه از روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط این هست که معمولا در تایم فریم های کوتاه مدت و در حالی که واکنش های هیجانی مختلفی در بازار وجود داره، شانس بیشتری برای کسب سود از معاملات به وجود میاد. ریچارد تالر اقتصاددان برجسته و برنده جایزه نوبل ثابت کرد که اگه ریسک های بیشتری رو قبول کنیم، در بازه های زمانی طولانی مدت سود زیادی به دست میاریم.

•    بازه های زمانی را کوچک کنید

یکی دیگه از روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط این هست که که بازه های زمانی رو کوچیک کنین تا بتونین بهترین زمان برای معکوس شدن قیمت رو پیدا کنین. یه راه آسون برای تعیین زمان تغییر روند نمودار، انتظار برای پایان روند نزولی قیمت ارزهای دیجیتال هست. این اتفاق معمولا همراه با یه کندل خسته بزرگ به همراه سایه یا دم بزرگ و سپس یه کندل تایید هست.

نحوه استفاده از الگوی چاقوی در حال سقوط چگونه است؟

نحوه استفاده از الگوی چاقوی در حال سقوط

راه هایی که برای کسب سود از الگوی چاقوی در حال سقوط در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره. خیلی از تلاش های معامله گری در این حالت به فاکتور زمان حساس بوده و نیازمند ابزارهای بیشتری نسبت به شناسایی یه افت شدید ساده در بازار هست. هرچند دلایل بنیادی نیز می تونه در پس این افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال وجود داشته باشه. دلایل احتمالی زیادی برای رخ دادن حالت چاقوی در حال سقوط وجود داره که از جمله از این دلایل می تونیم به گزارش درآمدها، گزارشات اقتصاد، شکست های تکنیکالی و زوال بنیادی اشاره کنیم.

اگه حالت هایی که باعث ورود نمودار ارز دیجیتال به چاقوی در حال سقوط شدن، موقتی باشن و یا میزان استفاده سرمایه گذاران و معامله گران از استراتژی خرید و نگهداری رو برای سرمایه گذاری تغییری ندن، می تونیم به این حالت چاقوی در حال سقوط به عنوان یه فرصت کسب سود نگاه کنیم. برای معامله گران و افرادی که در بازه های زمانی پایین تر کار می کنند، زمان بندی برای پیدا کردن معاملات سعودی به شیوه درست و صحیح کاری سخت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چاقوی در حال سقوط برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های گرفتن چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه استفاده از الگوی چاقوی در حال سقوط در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، چاقوی در حال سقوط یا Falling Knife می تونه به سرعت به حالت قبلی خودش برگرده که در این حالت اصطلاحا به اون اره گفته میشه و یا قیمت ارز دیجیتال می تونه همه ارزش و قیمت خودش رو از دست بده که در این حالت به اون ورشکستگی گفته میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد چاقوی در حال سقوط در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+56 = ?