شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 17:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد ناحیه مقاومتی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل شکست مقاومتی بپردازیم و نحوه ترید در شکست مقاومتی رو به شما یاد بدیم تا بتونین بعد از شناسایی این ناحیه معاملات سوددهی انجام بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی قیمت زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین. برای این کار نیز باید آموزش ها لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج و پرکاربرد بازار آشنا بشین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو به معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کنین و سود زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. برای این کار هم باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت رمز ارزها رو آنالیز کنین. همچنین باید ناحیه های مقاومت و شکست مقاومتی رو تشخیص بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد ناحیه مقاومتی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل شکست مقاومتی بپردازیم و نحوه ترید در شکست مقاومتی رو به شما یاد بدیم.

دوره آموزش تحلیل پرایس اکشن صفر تا صد تحلیل را به شما یاد خواهد داد.

ناحیه مقاومت قیمت چیست؟

تحلیل تکنیکال راهی برای پیش بینی روند بازار بر اساس نمودارهای قیمت در تایم فریم مشخص هست. حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال هم دو مورد از اطلاعاتی هستن که از بررسی نمودارها به دست میان. مقاومت ناحیه ای هست که قیمت نمی تونه به راحتی از اون عبور کنه و سقف جدید بزنه. قیمت ارز دیجیتال در این ناحیه تا جایی بالا رفته که معامله گران علاقه مند به فروش رمز ارزهای خودشون هستن که عرضه افزایش پیدا می کنه. در چنین شرایطی سطحی در نمودار قیمت به وجود میاد که به اون سطح مقاومت گفته میشه. انتظار میره که قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل عرضه زیاد ارز دیجیتال با عبور از این سطح کاهش پیدا کنند.

شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شکست مقاومتی یا Breakout رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شکست مقاومتی زمانی رخ میده که تغییر قیمت یه ارز دیجیتال بالاتر از سطح مقاومت یا پایین تر از سطح حمایتی باشه. این شکست ها این احتمال رو میدن که قیمت در جهت اون ها تبدیل به روند بشه. مثلا شکست قیمتی که بالاتر از یه الگو در چارت قیمتی اتفاق بیفته، نشون میده که قیمت ارز دیجیتال روند بالاتری رو شروع می کنه. شکست هایی که در حجم معاملات بالا رخ میدن، توافق عمومی در مورد تغییرات قیمت ارز دیجیتال رو نشون میدن.

مقاله پیشنهادی: تقاطع مرگ و تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال

جالب اینجاست که بدونین شکست مقاومتی فرصت معامله خیلی خوبی رو می تونه برای معامله گران و تریدرها فراهم کنه. معامله گران حرفه ای که عملکرد بازار رو زیر نظر دارن تا الگوهای مختلف رو در سطوح مختلف مقاومتی شناسایی کنند، بیشتر ارز دیجیتال مورد نظر خودشون رو بالای سطوح مقاومتی یا زیر خطوط حمایتی می خرن. همچنین شکست مقاومتی معمولا با عبور از سطوح مقاومتی و افزایش بی سابقه قیمت شناخته میشه. زمانی که سطح مقاومتی شکسته میشه، حداکثر قیمت قبلی نقش حمایت رو هنگام اصلاح قیمت ایفا می کنه.

دلایل شکست مقاومتی

دلایل شکست مقاومتی

همونطور که گفتیم، شکست مقاومتی زمانی رخ میده که تغییر قیمت یه ارز دیجیتال بالاتر از سطح مقاومت یا پایین تر از سطح حمایتی باشه. این شکست ها این احتمال رو میدن که قیمت در جهت اون ها تبدیل به روند بشه. شکست مقاومتی می تونه به دلایل مختلفی اتفاق بیفته. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل شکست مقاومتی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش الگوی مثلث در بازار ارز دیجیتال

•    یکی از دلایل شکست مقاومتی این هست که تقاضا زیادی توسط بازار جذب بشه. همین موضوع نیز باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال خیلی سریع رشد کنه.
•    یکی دیگه از دلایل شکست مقاومتی این هست که انتظار برای شکست وجود داشته باشه. مثلا وقتی قیمت در محدوده خاصی نوسان می کنه و قیمت به حداکثر سطح مقاومتی نزدیک میشه، معامله گران حرفه ای برای شکست مقاومتی حاضر میشن.
•    یکی دیگه از دلایل شکست مقاومتی این هست که اخبار و رویدادهای مهمی اتفاق بیفته. پیش بینی این نوع شکست ها نسبت به اون یکی ها سخت و پیچیده هست.
•    یکی دیگه از دلایل شکست مقاومتی این هست که قیمت ارز دیجیتال بالاتر از سطح مقاومت یا پایین از سطح حمایتی قرار گرفته باشه.

نحوه ترید در شکست مقاومتی چگونه است؟

نحوه ترید در شکست مقاومتی

ترید کردن بعد از شکست های مقاومتی زمانی که بازار ارزهای دیجیتال تمایل به روند صعودی بلند مدت نشون میده، از بهترین نوع معاملات و خرید و فروش هاست. معامله گران و تریدرهایی که از این استراتژی برای معاملات خودشون استفاده می کنند، وظیفه شناسایی و پیدا کردن سطوح مقاومتی و دنبال کردن قیمت ارزهای دیجیتال و حجم معاملات رو در ناحیه های نزدیک به این سطوح رو به عهده دارن.

زمانی که قیمت ارز دیجیتال در صورت همراه بودن با حجم بالای معاملات به این سطوح نزدیک میشه، شکست مقاومتی تایید شده و موقعیت خرید یا Buy باز میشه و معامله گران می تونن وارد این پوزیشن شده و از افزایش قیمت رمز ارزها سود زیادی به دست بیارن. بعد از اینکه سطح مقاومتی شکسته شد و قیمت رشد زیادی کرد، معمولا اصلاح قیمت کوتاه مدتی شاهد هستیم که برای به تعادل رسوندن عرضه و تقاضای ارز دیجیتال انجام میشه. معامله گران حرفه ای معمولا در اصلاح قیمت وارد موقعیت خرید میشن و قیمت توقف ضرر خودشون رو کمی پایین تر از سطح مقاومتی قرار میدن تا سود زیادی کسب کنند.

جمع بندی و نتیجه:

همونطور که گفتیم، شکست مقاومتی زمانی رخ میده که تغییر قیمت یه ارز دیجیتال بالاتر از سطح مقاومت یا پایین تر از سطح حمایتی باشه. این شکست ها این احتمال رو میدن که قیمت در جهت اون ها تبدیل به روند بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد شکست مقاومتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+92 = ?