استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

  • 07:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات رنج یا Range Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ بپردازیم و تشخیص بازار رنج رو به شما یاد بدیم تا بتونین این بازار رو تشخیص بدین و با انجام معاملات در این بازار سود به دست بیارین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده. ولی به طور همزمان مشکلات خطرناک زیادی در مسیر سرمایه گذاری وجود داره.

اگه در بازارهای مالی به خصوص بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا روزهای صعودی یا نزولی بازار رو مشاهده کردین. بعضی وقت ها اتفاق می افته که بازار از روند صعودی یا نزولی خودش خارج میشه و حرکات نوسانی در نمودار قیمت به وجود میاد. در نتیجه شما به عنوان سرمایه گذاران ضرر می کنین. این همون شرایط رنج بازار هست که معامله گران در اون بیشترین ضرر رو می بینن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات رنج یا Range Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ بپردازیم و تشخیص بازار رنج رو به شما یاد بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

معاملات رنج چیست؟

معاملات رنج چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات رنج یا Range Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که معاملات رنج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که منظور از معاملات رنج یا رنج تریدینگ معامله هایی هست که در اون تریدر نقطه اشباع فروش و اشباع خرید رو شناسایی می کنه. تریدرهای بازار رنج در نواحی مقاومت یا حمایت خرید و فروش می کنند. این معاملات در هر بازه زمانی امکان پذیر هست، ولی بهترین موقعیت برای انجام معاملات رنج زمانی هست که بازار روند مشخصی نداشته باشه. به این ترتیب، زمانی که بازار شرایط رنج داشته باشه و قیمت ارز دیجیتال نوسانات کمی داشته باشه استفاده از استراتژی در بازار رنج نمی تونه مناسب باشه.

مقاله پیشنهادی: سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال همیشه بازاری پرنوسان دارن. بعضی وقت ها صعود می کنند و بعضی وقت ها نزول. در بعضی موقعیت ها هم وضعیت خنثی دارن. ثابت یا خنثی بودن وضعیت بازار ارزهای دیجیتال همون رنج هست. بعد از تشخیص بازار رنج باید بتونین در این ناحیه معامله انجام بدین و سود زیادی به دست بیارین. رنج تریدینگ همون نحوه معامله در رنج هست. در تریدینگ رنج باید در کف خریده و سقف کانال بفروشین و این عمل تا زمانی ادامه پیدا می کنه تا روند رنج شکسته بشه.

استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ

استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ

همونطور که گفتیم، معاملات رنج یا رنج تریدینگ معامله هایی هست که در اون تریدر نقطه اشباع فروش و اشباع خرید رو شناسایی می کنه. تریدرهای بازار رنج در نواحی مقاومت یا حمایت خرید و فروش می کنند. برای اینکه بتونین در معاملات رنج سود زیادی به دست بیارین، باید استراتژی های مختلفی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

•    مشخص کردن محدوده رنج بازار

یکی از انواع استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ، مشخص کردن محدوده بازار هست. بازارهای رنج ممکنه بعد از برگشت قیمت از محدوده حمایت یا مقاومت در حالت کلی بعد از حداقل دو برخورد حمایتی یا مقاومتی به وجود بیان. توجه داشته باشین که نقاط قیمتی بالا و پایین ممکنه در یه خط و موارد مشابه شکل نگیره، ولی حداقل اون ها باید نزدیک هم باشن. بعضی معامله گران تا زمانی که دو سقف و دو کف ایجاد نشده، وارد بازار نمیشن. بنابراین، شما برای انجام معاملات در بازار رنج باید نواحی حمایت و مقاومت رو شناسایی کنین.

•    انتخاب کردن نقطه ورود

انتخاب نقطه ورود نیز یکی از انواع استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ هست. تریدرهای معاملات رنج بیشتر با حمایت وارد بازار میشن و با مقاومت می فروشن. برای این کار بعضی از تریدرها از تعداد زیادی ابزار تحلیل تکنیکال مثل شاخص قدرت نسبی و اندیکاتور استوکاستیک برای شناسایی محدوده های اشباع خرید و فروش کمک می گیرن. با استفاده از اندیکاتورها می تونین شرایط بازار رو بهتر آنالیز کنین.

•    مدیریت ریسک

یکی دیگه از انواع استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ، مدیریت ریسک هست که بعد از تعیین رنج و تعیین نقطه ورود نباید اون رو از یاد برد. سنگ بنای هر تلاش معاملاتی موفق در بازار ارزهای دیجیتال مدیریت ریسک هایی هست که ممکنه به وجود بیاد. این موضوع در بازارهای رنج اهمیت زیادی داره. چون در این صورت شکست سطح حمایت یا مقاومت معامله گر باید بتونه با کمترین ریسک از موقعیتی که در بازار رنج قرار گرفته خارج بشه.

تشخیص بازار رنج چگونه است؟

تشخیص بازار رنج چگونه است؟

اولین نکته ای که برای تشخیص بازار رنج باید در نظر داشته باشین این هست که میزان عرضه و تقاضا در این نوع روند یکسان هست و به همین دلیل بازار در یه محدوده در حال نوسان هست. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عرضه و تقاضا قرار دارن. بنابراین، اگه عرضه با تقاضا برابر باشه، قیمت ارزهای دیجیتال ثابت می مونه و رنج میزنن. دومین مورد اینکه در روند رنج این هست که میشه با ترسیم دو خط افقی کف ها و سقف ها رو به هم متصل کرد تا بازار رنج رو تشخیص داد. سومین موردی که می تونه در تشخیص بازار رنج به شما کمک کنه این هست که بازار هیچ سمت و سوی خاصی نداره و فقط در بازه بین دو خط افقی و در محدوده نوسان های مشخصی حرکت می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات رنج یا Range Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی استراتژی های لازم درباره رنج تریدینگ بپردازیم و تشخیص بازار رنج رو به شما یاد بدیم تا بتونین این بازار رو تشخیص بدین و با انجام معاملات در این بازار سود به دست بیارین. همونطور که گفتیم، معاملات رنج یا رنج تریدینگ معامله هایی هست که در اون تریدر نقطه اشباع فروش و اشباع خرید رو شناسایی می کنه. تریدرهای بازار رنج در نواحی مقاومت یا حمایت خرید و فروش می کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

در مورد استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+63 = ?