سوشال تریدینگ Social Trading در ارز دیجیتال چیست؟

  • 14:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله سوشال تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوشال تریدینگ یا Social Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوشال تریدینگ بپردازیم و بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ رو واسه شما معرفی کنیم تا با این پلتفرم ها آشنایی داشته باشین و بتونین با استفاده از اون ها معاملات خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز قدم های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور میشه.

احتمالا واسه شما هم جالب باشه که بدونین روشی برای سرمایه گذاری با اصول تقلید از سایر افراد وجود داره. همه چیز به یه تقلید ساده خلاصه نمیشه و با موضوع مهمی به اسم سوشال ترید روبرو هستیم. اگه دوست دارین درباره سوشال تریدینگ و ویژگی های اون اطلاعات بیشتری داشته باشین، این مقاله رو کامل بخونین. چون می خواهیم در مقاله سوشال تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوشال تریدینگ یا Social Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوشال تریدینگ بپردازیم و بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ رو واسه شما معرفی کنیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوشال تریدینگ یا Social Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سوشال تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوشال تریدینگ یا Social Trading یکی از روش های معاملاتی جدید در بازارهای سرمایه به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال هست که در سال های گذشته مورد استقبال معامله گران و افراد زیادی قرار گرفته. این روش در بیشتر کشورها گسترش پیدا کرده و کاربران ایرانی زیادی هم از این روش معاملاتی استفاده می کنند. سوشال در لغت به معنی اجتماعی و تریدینگ به معنی معامله یا داد و ستد هست که روش معاملاتی محبوبی هست.

مقاله پیشنهادی: کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین سوشال تریدینگ یا Social Trading شبکه اجتماعی هست که به معامله گران و تریدرها این امکان رو میده تا معاملات سایر معامله گران رو ببینن و بر اساس اون تصمیم بگیرن. در سوشال تریدینگ معامله گران حرفه ای استراتژی ها و تحلیل های خودشون رو با سایر افراد به اشتراک می ذارن. بنابراین، سایر تریدرها می تونن از استراتژی های تریدرهای حرفه ای برای کسب سود استفاده کنند. تریدرهای سوشال می تونن بدون اینکه حساب معاملاتی یا کیف پول خودشون رو به دست دیگه ای بسپارن، از سیگنال ها و تحلیل های معامله گران حرفه ای استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارن.

مزایا و معایب سوشال تریدینگ چیست؟

مزایا و معایب سوشال تریدینگ چیست؟

همونطور که گفتیم، سوشال تریدینگ یا Social Trading شبکه اجتماعی هست که به معامله گران و تریدرها این امکان رو میده تا معاملات سایر معامله گران رو ببینن و بر اساس اون تصمیم بگیرن. در سوشال تریدینگ معامله گران حرفه ای استراتژی ها و تحلیل های خودشون رو با سایر افراد به اشتراک می ذارن. این روش از معامله مزایا و معایب زیادی به همراه داره که قبل از استفاده از این روش ابتدا باید با این موارد آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در ادامه به بررسی مزایا و معایب سوشال تریدینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

مزایا

سوشال تریدینگ مثل سایر روش های معاملاتی می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه که باعث بشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. از جمله از مزایای سوشال تریدینگ می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    دسترسی ساده، سریع و آسان به بسیاری از تحلیل ها
•    امکان ارتباط راحت با خیلی از معامله گران حرفه ای
•    امکان تمرین و یادگیری بازارهای سرمایه مختلف
•    یادگیری از تحلیل ها و بررسی های سایر معامله گران

معایب

سوشال تریدینگ یا Social Trading در کنار مزایای خود، معایبی نیز به همراه داره که باید با اون ها نیز آشنا بشین. برخی از معایب سوشال تریدینگ عبارت هستن از:

•    امکان تحت تاثیر قرار گرفتن تریدرهای مبتدی
•    سطح دانش و اطلاعات کاربران در این روش بررسی نمیشه.
•    امکان انتشار نظرات افراد غیرمتخصص وجود داره

بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ کدامند؟

بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ

سوشال تریدینگ این امکان رو به معامله گران و تریدرها میدن تا به بازارهای سرمایه دسترسی سریعی داشته باشن و استراتژی های معاملاتی خودشون رو به اشتراک بذارن و از استراتژی های سایر معامله گران و تریدرها هم استفاده کنند. پلتفرم های زیادی برای سوشال تریدینگ وجود داره که انتخاب بهترین پلتفرم بستگی به این موضوع داره که شما دنبال چی هستین. در ادامه برخی از بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ رو واسه شما معرفی می کنیم.

•    ناگاتریدر(Naga Trader)

یکی از بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ، ناگاتریدر یا Naga Trader هست. این شبکه که برای اندروید و ios موجود هست، با رویکرد شبکه های دوست یابی اجتماعی طراحی و ساخته شده و این امکان رو به کاربران میده تا با سایر معامله گران و تریدرهای بازار ارتباط داشته باشن و بتونین از تجربیات اون ها استفاده کنند. همچنین این پلتفرم آموزش هایی رو برای معامله گران و تریدرهای مبتدی ارائه میده.

•    ای تورو(eToro)

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ، ای تورو یا eToro هست که این شبکه با هدف جذب سرمایه گذاران و معامله گران مبتدی راه اندازی شده. از این رو پلتفرم ای تورو آموزش هایی رو برای معامله گران مبتدی داره. این شبکه رابط کاربری خیلی ساده و کارآمدی داره. پلتفرم سوشال تریدینگ ای تورو علاوه بر یه شبکه مجازی، یه کارگزار نیز هست که کاربران زیادی از اون استفاده می کنند.

•    ترید او(Tradeo)

ترید او یا Tradeo هم یکی دیگه از بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ هست که در سال 2012 راه اندازی و ساخته شد و به تریدرها و معامله گران این قابلیت رو میده تا فعالیت های مالی خودشون رو با سایر معامله گران و کاربران به اشتراک بذارن، با هم ارتباط داشته باشن و از معامله گران دیگه نیز بازخورد بگیرن. در این پلتفرم این امکان وجود داره که سیگنال های معاملات به اشتراک گذاشته بشه.

جمع بندی و نتیجه:

با توجه به توضیحاتی که درباره سوشال تریدینگ یا Social Trading ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که سوشال تریدینگ یکی از روش های معاملاتی جدید در بازارهای سرمایه به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال هست که در سال های گذشته مورد استقبال معامله گران و افراد زیادی قرار گرفته. این روش مزایا و معایب زیادی به همراه داره که در بخش های قبلی به اون ها اشاره کردیم. بنابراین، اگه شما هم دوست دارین تا از سوشال تریدینگ استفاده کنین، سعی کنین ابتدا بهترین پلتفرم های سوشال ترید رو پیدا کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سوشال تریدینگ Social Trading در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد سوشال تریدینگ Social Trading در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+37 = ?