آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی

  • 22:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی، اطلاعاتی در مورد الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی رو به شما یاد بدیم تا با این الگوها آشنایی داشته باشین و بتونین با استفاده از این الگوهای قیمتی اقدام به ترید یا معامله ارز دیجیتال کنین و سود به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم کرده. به این ترتیب، شما می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و انواع الگوهای اون رو بشناسین. یکی از این الگوها نیز الگوی مثل هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی، اطلاعاتی در مورد الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی رو به شما یاد بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل

الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسم گذاری الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال عمدتا مبتنی بر شکل اون ها روی نمودار صورت می گیره. در شکل گیری الگوی مثلث هم دو خط همگرا به وجود میان که در یه نقطه به هم میرسن و اصطلاحا یه کنج یا راس رو تشکیل میدن. تصور کنین که یه ارز دیجیتال بعد از طی کردن یه مسیر صعودی یا نزولی وارد یه محدوده نوسانی میشه.

مقاله پیشنهادی: اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین در یه محدوده نوسانی قیمت هم چند قله و دره قیمتی در یه بازه زمانی تشکیل میشه. دو خط روند در اینجا باید ترسیم بشه. یکی از این خطوط قله های قیمتی رو به هم متصل می کنه و خط دیگه دره های قیمتی رو به هم وصل می کنه. زمانی که این دو خط رو به سمت راست ادامه می دیم، کاملا با هم همگرا میشن. در آخر نیز نقطه ای تشکیل میشه که این خطوط همگرا با هم تلاقی می کنند و راس مثلث رو به صورت یه کنج به وجود میارن. بنابراین، الگوی شکل گرفته در چارت قیمتی ارز دیجیتال به اسم الگوی مثلث شناخته میشه. دو خط روند در یه محدوده نوسانی که در آخر همگرا میشن و در یه نقطه به هم میرسن.

انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال

انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال الگوهای قیمتی زیادی به وجود میان که هر کدوم از اون ها نشونه های مختلفی رو به معامله گران و تریدرها میدن. یکی از این الگوهای قیمتی نیز الگوی مثلث هست که انواع مختلفی داره که باید با اون ها آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: معاملات آپشن در بازار ارز دیجیتال چیست؟

•    الگوی مثلث صعودی

یکی از انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال، الگوی مثلث صعودی هست. این الگو در جریان یه روند صعودی در نمودار قیمتی ارز دیجیتال شکل می گیره. بنابراین در انتهای یه روند صعودی، ارز دیجیتال با فروش شدید روبرو میشه و این موضوع باعث میشه تا قیمت ریزش کنه. در ادامه نیز ارز دیجیتال وارد یه روند نوسانی  میشه که دو خط روند بالای محدوده نوسانی و پایین محدوده نوسانی به وجود میان که در نهایت در یه نقطه به هم میرسن. معمولا قبل از رسیدن ارز دیجیتال به نقطه تقاطع خطوط روند، حرکت صعودی ارز دیجیتال دوباره شروع میشه.

•    الگوی مثلث نزولی

یکی دیگه از انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال هم الگوی مثلث نزولی هست. این الگو در جریان یه روند نزولی در چارت قیمتی ارز دیجیتال به وجود میاد. به این ترتیب در انتهای یه روند نزولی ارز دیجیتال با خرید شدید روبرو میشه و این موضوع باعث میشه تا قیمت وارد روند نزولی بشه. در ادامه نیز قیمت وارد روند نوسانی میشه و در آخر قیمت دوباره روند نزولی خودش رو ادامه میده.

•    الگوی مثلث متقارن

یکی دیگه از انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال، الگوی مثلث متقارن هست. در چنین حالتی دو خط روند نزولی و صعودی در نمودار به وجود میان که به همدیگه همگرا میشن. در آخر این دو خط در یه نقطه با هم تقاطع می کنند. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال در محدوده نوسانی بین این دو خط روند حرکت می کنه، ولی در نهایت قبل از رسیدن به راس مثلث از محدوده مشخص شده خارج میشه.

نحوه ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی چگونه است؟

نحوه ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که شما می تونین از این نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و با انواع الگوهای قیمتی آشنا بشین و بتونین با استفاده از اون ها قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. مهم ترین و اصلی ترین نکته برای شروع ترید با الگوهای مثلثی توجه به حرکت چندباره نمودار بین دو خط روند هست. نباید فضای خالی زیادی در الگوی مثلث وجود داشته باشه. توجه داشته باشین که شکست های کاذب زیادی در این الگوها وجود داره و باید بتونین تفاوت های بین الگوهای مثلث و الگوهایی مثل Wedge یا Flag رو تشخیص بدین.

معمولا شکل گیری الگوهای مثلثی صعودی دو ماه، مثلثی نزولی در بازار گاوی 55 روز، مثلثی نزولی در بازار خرسی 62 روز و مثلثی متقارن 50 روز ادامه دارن. نکته قابل توجه این هست که بدونین قبل از انجام معاملات مطمئن بشین که الگو حداقل دوبار قبل از شکست با خطوط مرزی برخورد داشته باشه. قبل از شکست روند، حجم کندل ها بسیار کم میشه و بررسی میزان حجم جزو آزمایش های مهم الگوی مثلث هست. بنابراین، شما می تونین با در نظر گرفتن همه این موارد روند بازار رو پیش بینی کرده و تریدهای خودتون رو انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی، اطلاعاتی در مورد الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوهای مثلثی در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی رو به شما یاد بدیم تا با این الگوها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، الگوی مثلث یکی از الگوهای رایج در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با شناسایی این الگوی قیمتی، روند بازار رو پیش بینی کرده و با انجام خرید و فروش ها سود زیادی به دست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی

در مورد آموزش ترید ارز دیجیتال با الگوهای مثلثی نظر دهید
سوال امنیتی :3+61 = ?