اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 02:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور مووینگ اوریج برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور مووینگ اوریج بپردازیم و دریافت سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور میانگین متحرک رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این اندیکاتور سیگنال های خرید و فروش دریافت کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین.

برای اینکه بتونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین، باید بتونین چارت قیمتی ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین. برای بررسی نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال، ابزارهای مختلفی وجود دارن که پیوسته بر تنوع اون ها افزوده میشه. اندیکاتورها فرمول های ریاضی هستن که سعی در تعریف ساده حرکت نمودار یا قیمت دارن. اندیکاتور مووینگ اوریج نمونه ای از این اندیکاتورهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور مووینگ اوریج برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور مووینگ اوریج بپردازیم و دریافت سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور میانگین متحرک رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

توصیه می کنیم برای تسلط به مباحث تحلیل دوره آموزش تحلیل تکنیکال ما را مشاهده نمایید.

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست؟

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اندیکاتور مووینگ اوریج رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این اندیکاتور به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اندیکاتور مووینگ اوریج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور میانگین متحرک یا مووینگ اوریج که با نماد اختصاری MA نشون داده میشه در دسته اندیکاتورهای تعقیب کننده قیمت قرار دارن. همچنین اندیکاتور مووینگ اوریج یکی از مشهورترین اندیکاتورهای تشخیص روند و تعقیب کننده قیمت در تحلیل تکنیکال هست که اصلی ترین وظیفه این اندیکاتور میانگین گرفتن از بازه قیمتی هست و بازه زمانی استفاده از این اندیکاتور قابل تغییر و تنظیم هست.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور RSI چیست؟

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور مووینگ اوریج یا Moving Average یکی از انواع اندیکاتورهای روندی هست که به تحلیلگران در پیدا کردن روند کمک می کنه. این اندیکاتور از قیمت بسته شدن ارز دیجیتال در یه دوره زمانی مشخص، میانگین می گیره. برای مثال میانگین متحرک 26 دوره ای به این معنی هست که قیمت های بسته شدن ارز دیجیتال در 26 روز گذشته رو جمع و سپس عدد به دست اومده رو بر طول دوره 26 تقسیم می کنه. این اندیکاتور به صورت یه نمودار خطی بر روی صفحه و در مجاورت نمودار قیمت ارز دیجیتال نشون داده میشه.

کاربردهای اندیکاتور مووینگ اورج

کاربردهای اندیکاتور مووینگ اورج

همونطور که گفتیم، اندیکاتور میانگین متحرک یا مووینگ اوریج که با نماد اختصاری MA نشون داده میشه در دسته اندیکاتورهای تعقیب کننده قیمت قرار دارن. همچنین اندیکاتور مووینگ اوریج یکی از مشهورترین اندیکاتورهای تشخیص روند و تعقیب کننده قیمت در تحلیل تکنیکال هست. این اندیکاتور کاربردهای زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی کاربردهای اندیکاتور مووینگ اوریج بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور استوکاستیک در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    یکی از کاربردهای اندیکاتور مووینگ اوریج، مشخص کردن نقاط ورود به معامله از برخورد این اندیکاتور هست. برای استفاده از این کاربرد اندیکاتور مووینگ اوریج، حداقل به اندیکاتور میانگین متحرک نیاز داریم. باید یکی از اون ها در بازه زمانی بلند و کند و اون یکی در بازه زمانی کوتاه و سریع تنظیم بشه. هر وقت مووینگ اوریج سریع تر به زیر اندیکاتور کندتر برسه، سیگنال فروش صادر میشه.

•    یکی دیگه از کاربردهای اندیکاتور مووینگ اوریج، مشخص کردن سطوح حمایت و مقاومت پویا هست. در ایجاد سطح حمایت یا مقاومت پویا، وقتی قیمت ها در بالای خط اندیکاتور قرار بگیرن، این اندیکاتور مثل سطح حمایتی عمل می کنه. به همین دلیل در برخوردها از خود واکنش حمایتی نشون میده. ولی اگه برعکس این قضیه اتفاق بیفته و قیمت ها در پایین خط اندیکاتور قرار بگیرن، نقش مقاومتی خواهد داشت.

دریافت سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور میانگین متحرک

دریافت سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور میانگین متحرک

برای دریافت بیشترین سود با استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج یا میانگین متحرک، بهتره از دو اندیکاتور میانگین به صورت همزمان استفاده کنین. یه میانگین متحرک نمایی 12 روزه و یه میانگین نمایی دیگه با دوره 26 روز بر روی نمودار قیمتی ارز دیجیتال قرار می دیم. زمانی که میانگین 12 روزه بالای میانگین 26 روزه باشه، روند صعودی و زمانی که میانگین متحرک نمایی 12 روزه پایین تر از میانگین متحرک نمایی 26 روزه باشه، روند نزولی هست. دریافت سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور میانگین متحرک به شرح زیر هست:

•    سیگنال خرید

زمانی که نمودار قیمت بالای هر 2 میانگین متحرک نمایی هست و میانگین متحرک 12 روزه میانگین متحرک 26 روزه رو به سمت بالا می شکنه، زمان خرید ارز دیجیتال فرا رسیده.

•    سیگنال فروش

زمانی که میانگین متحرک 12 روزه، میانگین متحرک 26 روزه رو به سمت پایین می شکنه، زمان فروش ارز دیجیتال فرا رسیده.
این طول دوره برای معاملات و استراتژی های کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال برای معامله گران مناسب هست. همچنین برای تحلیل میان مدت و بلند مدت نیز می تونین از اندیکاتور مووینگ اوریج یا میانگین متحرک نمایی با دوره های 50 روزه و 80 روزه استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور مووینگ اوریج برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور مووینگ اوریج بپردازیم و دریافت سیگنال خرید و فروش با اندیکاتور میانگین متحرک رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این اندیکاتور سیگنال های خرید و فروش دریافت کنین. همونطور که گفتیم، اندیکاتور میانگین متحرک یا مووینگ اوریج که با نماد اختصاری MA نشون داده میشه در دسته اندیکاتورهای تعقیب کننده قیمت قرار دارن. همچنین اندیکاتور مووینگ اوریج یکی از مشهورترین اندیکاتورهای تشخیص روند و تعقیب کننده قیمت در تحلیل تکنیکال هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+39 = ?