راه های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری

  • 16:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 راه های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ آیا می دونین کیف پول سخت افزاری چیست؟ نکات ذخیره ارزهای دیجیتال در کیف پول سخت افزاری کدامند؟ روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری کدامند؟ کدوم راه بکاپ کرفتن از ولت سخت افزاری بهتر هست؟ اهمیت تهیه نسخه پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری چیست؟

تهیه بکاپ یا تهیه نسخه پشتیبانی یکی از مهم ترین کارها در استفاده از سیستم های مختلف به ویژه کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال هست. یه لاستیک زاپاس واسه ماشین، یه باتری اضافی واسه چراغ قوه و..... مثال های زیادی هستن که میشه برای این موضوع زد. شما باید در زمان استفاده از کیف پول سخت افزاری، نسخه پشتیبانی تهیه کنین تا مشکلی واستون پیش نیاد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله راه های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری، اطلاعاتی درباره کیف پول سخت افزاری به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری بپردازیم تا با خیال راحت از ولت سخت افزاری استفاده کنین. توصیه می کنیم این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال را تا انتها مطالعه نمایید.

آشنایی با کیف پول های سخت افزاری

آشنایی با کیف پول های سخت افزاری

شاید این سوال رو از خودتون بپرسین که کیف پول سخت افزاری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول سخت افزری ابزاری واسه ذخیره سازی یا نگهداری انواع رمزارزها در بازار ارزهای دیجیتال هست. این کیف پول ها برخلاف ولت های نرم افزاری به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت فعالیت می کنند و از خطر هک و سرقت ارزهای دیجیتال در امان هستن. ولت های سخت افزاری گزینه خوبی واسه معامله گران و سرمایه گذارانی هستن که سرمایه گذاری بلند مدت انجام میدن.

جالب اینجاست که بدونین بیشتر کیف پول های سخت افزاری رمزنگاری شده، ظاهری شبیه به فلش(USB) دارن و قابلیت ذخیره و نگهداری رمزارزها به صورت آفلاین و فیزیکی روی اون ها وجود داره. توجه داشته باشین که ارسال یا دریافت ارز دیجیتال در کیف پول سخت افزاری فقط با آدرس ولت امکان پذیر هست و شما می تونین بدون هیچ محدودیتی هر میزان ارز دیجیتال رو وارد این ولت کنین. ولی ارسال و برداشت ارزهای دیجیتال از ولت های سخت افزاری کمی فرق داره. امنیت کیف پول های سخت افزاری خیلی بالا هست.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟

نکات ذخیره رمزارزها در کیف پول سخت افزاری

قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون یعنی راه های بکاپ گرفتن از ولت های سخت افزاری بشیم، لازم دونستیم تا نکات ذخیره رمزارزها در کیف پول سخت افزاری رو واستون بررسی کنیم تا بتونین با رعایت کردن این نکات با خیال راحت ارزهای دیجیتال خودتون رو نگه دارین:
•    استفاده از چند کیف پول سخت افزاری
•    محافظت کردن از پسورد یا رمز عبور

روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری

روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری

همونطور که گفتیم، استفاده از ولت های سخت افزاری، مسیری امن واسه ذخیره و نگهداری رمزارزهای شما هست. فقط کافیه مطمئن بشین بهترین روش ها رو به کار می گیرین. به دلیل که در صورت از دست دادن کیف پول ارز دیجیتال دوباره بتونین اون رو بازیابی کنین. در این قسمت از مقاله ما سعی می کنیم به بررسی روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری بپردازیم.

•    بکاپ گرفتن با استفاده از ولت سخت افزاری

یکی از روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال این هست که از ولت سخت افزاری خودتون نسخه پشتیبانی تهیه کنین. در این تکنیک شما دو تا کیف پول سخت افزاری دارین. ولت اولی رو اجرا کردین و یه کلمه بازیابی یا همون رمز عبور هم واسش تعیین کردین. واسه بکاپ گرفتن فقط کافیه که کیف پول سخت افزاری دیگه ای هم داشته باشین. در زمان راه اندازی و اجرای کیف پول دومی به جای اینکه گزینه ساختن یه ولت، گزینه بازیابی کیف پول یا همون Recover Wallet رو انتخاب کنین.

بعد از اینکه این گزینه رو انتخاب کردین، همون کلمه ای رو که واسه کیف پول سخت افزاری اولی تعیین کردین رو در این ولت هم وارد کنین. در این وضعیت شما دو کیف پول سخت افزاری با یه سری اطلاعات و داده های یکسان دارین، یعنی به نوعی کیف پول دومی به عنوان بکاپ واسه کیف پول اولی کار می کنه.

•    بکاپ گرفتن با استفاده از ولت نرم افزاری

یکی دیگه از روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال این هست که از یه ولت نرم افزاری استفاده کنین. در این روش هم فقط کافیه کلمه عبور خودتون رو واسه یه کیف پول نرم افزاری هم انتخاب کنین. در این حالت اطلاعت کیف پول سخت افزاری شما به کیف پول دومی که نرم افزاری هست، منتقل میشه و می تونین نقل و انتقالات خودتون رو در این ولت انجام بدین. البته توجه داشته باشین که کیف پول سخت افزاری شما باید با کیف پول نرم افزاری که انتخاب کردین، سازگار باشه.

مقاله پیشنهادی: 4 کیف پول سخت افزاری معتبر ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله راه های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری، اطلاعاتی درباره کیف پول سخت افزاری به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری بپردازیم تا با خیال راحت از ولت سخت افزاری استفاده کنین. همونطور که گفتیم، کیف پول سخت افزری ابزاری واسه ذخیره سازی یا نگهداری انواع رمزارزها در بازار ارزهای دیجیتال هست. این کیف پول ها برخلاف ولت های نرم افزاری به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت فعالیت می کنند. برای اینکه بتونین با خیال راحت رمزارزهای خودتون رو در کیفپول سخت افزاری ذخیره کنین، باید بتونین از ولت مورد نظر نسخه پشتیبان تهیه کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد راه های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری

در مورد راه های بکاپ گرفتن از کیف پول سخت افزاری نظر دهید
سوال امنیتی :7+84 = ?