الگوریتم اثبات حضور(POAP) چیست؟

  • 21:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوریتم اثبات حضور(POAP)؛ جزء فناوری هایی هست که به سرعت در حال توسعه هست! آیا تا الان چیزی درباره این الگوریتم اجماع در بلاکچین شنیدین؟ آیا می دونین الگوریتم اثبات حضور چیست؟ توکن های POAP چه کاربردهایی دارن؟ الگوریتم اثبات حضور چجوری کار می کنه؟ چرا توکن های الگوریتم اثبات حضور رو هولد کنیم؟ پروتکل اثبات حضور چه اهمیتی داره؟ ارزش POAPها چقدر هست؟

بلاک چین به عنوان یکی از فناوری هایی محسوب میشه که به سرعت در حال رشد هست. تا جایی که خیلی از توسعه دهنده ها، پیشرفتی رو که در این تکنولوژی صورت گرفته، در نوع خودش بی سابقه می دونن. فناوری بلاک چین توانایی هایی رو در اختیار افراد قرار داده تا سال ها قبل فکر کردن به اون ها هم سخت به نظر میرسید. الگوریتم اثبات حضور هم یکی از این قابلیت هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال ارزسنج اطلاعاتی درباره الگوریتم اثبات حضور یا POAP به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای توکن های POAP بپردازیم و عملکرد پروتکل اثبات حضور رو مورد بررسی قرار بدیم.

الگوریتم اثبات حضور چیست؟

الگوریتم اثبات حضور چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم اثبات حضور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم اثبات حضور یا POAP سازوکاری محسوب میشه که با استفاده از اون میشه حضور کاربران در پروتکل های مختلف رو اثبات کرد. این پلتفرم این قابلیت رو واسه کاربران فراهم کرده تا کاربران هم بتونن حضور خودشون رو در پروتکل های مختلف اثبات کنند و با اثبات این موضوع از مزایای زیادی بهره مند بشن. توجه داشته باشین که POAPها در حال حاضر معمولا در رویدادهای آنلاین استفاده میشن، ولی میشه از اون ها در دنیای واقعی هم استفاده کرد و با قابلیتی که دارن، به ثبت تجربه های مختلف بپردازن.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم اثبات حضور یا POAP نوعی توکن غیرمثلی هست که ثابت می کنه در یه رویداد چه مجازی یا واقعی مشارکت داشتین. رویدادها می تونن یه مراسم، ماموریت ویژه شخصی، بازی، کنسرت یا موارد شبیه به این ها باشن. شما می تونین این ها رو به عنوان نشان دیجیتال یا استیکر واسه ولت های رمزنگاری خود به عنوان پاداشی واسه حضور در این رویدادها در نظر بگیرین. نکته قابل توجه این هست که روش کار الگوریتم اثبات حضور آسون تر از چیزی هست که فکرش رو هم می کنین.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات اعتبار(POA) چیست؟

توکن های POAP چه کاربردهایی دارند؟

توکن های POAP چه کاربردهایی دارند؟

همونطور که گفتیم، الگوریتم اثبات حضور یا POAP یکی از قابلیت های فناوری بلاک چین هست که واسه اثبات کردن مشارکت یه کاربر در رویدادهای آنلاین و یا آفلاین کاربرد داره. توکن های POAP موارد استفاده مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای توکن های POAP بپردازیم تا بدونین این توکن ها در کجا استفاده میشن.

•    یکی از کاربردهای توکن های POAP، ارزش اون به عنوان دارایی قابل معامله هست. بهتره بدونین بعضی از این توکن ها قابل فروش نیستن و برخی دیگه هم هیچ ارزش مالی ندارن. بنابراین، قبل از خرید باید به این نکات توجه داشته باشین.
•    یکی دیگه از کاربردهای توکن های POAP این هست که پروتکل ها امکانی رو به وجود میارن تا فقط افرادی که در رویدادها شرکت کردن، در مسائل مختلف حق رای داشته باشن. بنابراین افرادی که توکن های POAP رو نگه داشتن، می تونن در مدیریت پلتفرم ها سهم داشته باشن.
•    توکن های POAP می تونن واسه هر نوع رویداد فیزیکی یا دیجیتالی به وجود بیان. شما می تونین از POAPها به هر شکلی که دوست دارین، استفاده کنین. می تونین از اون واسه راه اندازی توکن استفاده کنین، میتونین به عنوان نشان وفاداری واسه مشارکت کننده هایی که هر سال به رویداد شما میان استفاده کنین.
•    یکی دیگه از کاربردهای الگوریتم اثبات حضور این هست که میشه حضور فیزیکی یا آواتار یه شخص در یه رویداد خاص رو بررسی کرد و در آخر یه مدرک یا گواهی دیجیتال واسه اون صادر کرد.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات ظرفیت(POC) چیست؟

عملکرد پروتکل اثبات حضور چگونه است؟

عملکرد پروتکل اثبات حضور چگونه است؟

عملکرد الگوریتم اثبات حضور(POAP) آسون تر از چیزی هست که فکرش رو هم می کنین. الگوریتم اثبات حضور واسه ایجاد توکن های غیرمثلی طراحی شده. این پروتکل از تعداد از قراردادهای هوشمند به وجود اومده که برنامه هایی هستن که روی یه بلاک چین به وجود میان. سازمان دهنده های رویداد می تونن با استفاده از الگوریتم اثبات حضور، POAP NFTهای خودشون رو ایجاد کنند.

برگزارکننده های رویدادها می تونن از پروتکلPOAP.xyz واسه ایجاد رویدادهای خود و استفاده از پروتکل اثبات حضور استفاده کنند. شرکت کننده ها هم می تونن با استفاده از نرم افزار گسترش پیدا کرده، تحت سیستم عامل های اندروید و یا ios به نرم افزار اجازه عملیات اعتبارسنجی حضور کاربران رو میدن. عملیات اعتبارسنجی حضور فیزیکی کاربران به وسیله این نرم افزار بعد از اسکن کد کیو آر مخصوص هر رویداد توسط شرکت کننده شروع میشه.

چرا توکن های POAP را هولد کنیم؟

هدف اصلی توکن های غیرمثلی POAP ثبت تجربیات زندگی شما هست. اون ها رو به عنوان نوعی یادگاری دیجیتال در نظر بگیرین. اون ها راهی واسه نگار کردن با علاقه به رویدادهای مهمی هستن که قسمتی از اون ها بودین و کارهایی انجام دادین. با اینکه این تنها دلیل محبوبیت توکن های POAP یا اثبات حضور نیست، خیلی از کاربران روش هایی واسه تشویق، جمع آوری و هولد توکن های غیرمثلی POAP پیدا کردن. از اونجایی که حجم معاملات توکن های NFT در سال 2021 به حدود 25 میلیارد دلار رسیده، به نظر میرسه POAP NSFs گزینه خوبی واسه سرمایه گذاری هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم اثبات حضور چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوریتم اثبات حضور یا POAP به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای توکن های POAP بپردازیم و عملکرد پروتکل اثبات حضور رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم اثبات حضور یا POAP سازوکاری محسوب میشه که با استفاده از اون میشه حضور کاربران در پروتکل های مختلف رو اثبات کرد. این پلتفرم این قابلیت رو واسه کاربران فراهم کرده تا کاربران هم بتونن حضور خودشون رو در پروتکل های مختلف اثبات کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوریتم اثبات حضور(POAP) چیست؟

در مورد الگوریتم اثبات حضور(POAP) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+44 = ?