اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟"


  • 04:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترید ارز دیجیتال بپردازیم و انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این مفاهیم آشنایی داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران فراهم می کنه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین.

برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. به این ترتیب، هرچقدر پیش بینی های شما درست از آب در بیاد، همون اندازه سود زیادی به دست میارین.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که قبل از وارد شدن به بازار باید با این مفاهیم و اصطلاحات آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترید ارز دیجیتال بپردازیم و انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این مفاهیم آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید کردن ارز دیجیتال این روزها به یه روش اصولی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده. یعنی ورود به بازار ارزهای دیجیتال در هر صورت امکان پذیر هست. لازمه ورود به ترید ارزهای دیجیتال نیز بالا بردن سطح دانش در مورد روش های تریدینگ ارزهای دیجیتال یا همون معامله گری هست.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

روش های زیادی از ترید و تریدینگ به کار گرفته میشن که هر کدوم از اونها نتیجه منحصر به فردی به دست خواهند داد. ترید می تونه ساعتی یا روزانه باشه و شما بتونین در تایم فریم های مختلفی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین. بنابراین، اگه قصد ترید ارزهای دیجیتال رو دارین، ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و سعی کنین تا سطح دانش خودتون رو بالا ببرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم مربوط به ارزهای دیجیتال آشنا بشین.

جالب اینجاست که بدونین واژه ترید در زبان انگلیسی به معنی مبادله یا معامله هست. در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی نیز از این واژه برای اشاره به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. بهتره بدونین هدف از ترید و معامله ارزهای دیجیتال کسب سود از این بازار پر نوسان هست. بنابراین، با داشتن استراتژی های مناسب میشه از این روش استفاده کرد و سود زیادی به دست آورد.

از اونجایی که این ارزهای دیجیتال مجازی هستن و بر بستر اینترنت قرار داره، پس برای انجام معاملات ارز دیجیتال به نرم افزارهای ارز دیجیتال نیاز داریم. این نرم افزارها شامل صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول های رمزنگاری شده هست.

ترید یا معامله یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی هست و بیشتر برای معامله های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیره. در طرف دیگه معامله ها با اهداف دریافت سود در بلند مدت به عنوان سرمایه گذاری مطرح میشن. به این ترتیب، هم سرمایه گذاران و هم تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال برای دریافت سود تلاش می کنند. ولی برای رسیدن به این سود از روش های مختلفی استفاده می کنند.

مزایای ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین ترید ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره و همین موضوع باعث شده تا خیلی از افراد به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟ به بررسی مزایای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بگیرین.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

•    نوسانات زیاد و سود کلان

یکی از مزایای ترید ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که شما می تونین سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران به وجود میاره. برای این کار نیز باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین.

•    نبود محدودیت زمانی

یکی دیگه از مزایای ترید ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که محدودیت زمانی نداره. به این ترتیب، شما می تونین به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین. در حالی که سایر بازارهای مالی تعطیلی نیز دارن.

•    بازدهی سریع

یکی دیگه از مزایای ترید ارزهای دیجیتال این هست که بازدهی و رسیدن به سود در اون خیلی سریع هست و شما می تونین خیلی زود به سود برسین. از اونجایی که ترید ارزهای دیجیتال برای بازه های زمانی کوتاه مدت طراحی شده، می تونه این امکان رو به تریدر بده تا از فرصت های زیادی استفاده کنه.

مقاله پیشنهادی: مزایای ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال دارای مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که باید با این مفاهیم آشنایی داشته باشین تا مشکلی برای شما پیش نیاد. بهتره بدونین اگه شما مفاهیم مربوط به ترید ارز دیجیتال رو یاد نگیرین، در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با مشکل روبرو میشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

•    فومو(FOMO)

یکی از انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال، فومو(FOMO) یا ترس از دادن است. بهتره بدونین فومو یکی از اصطلاحاتی هست که در زمان ترید ارز دیجیتال استفاده میشه و احساسی هست که معامله گران هنگام ترس از دست دادن فرصت سود به اون ها دست میده و برای خرید یه دارایی یا ارز دیجیتال هجوم میارن. از اونجایی که احساس زیادی درگیر هست، فومو توسط تعداد زیادی از مردم می تونه باعث حرکات پارابولیک قیمت بشه. در این حالت یه تریدر و سرمایه گذار خوب می دونه که روند کنونی بازار همیشگی نخواهد بود.

•    فاد(FUD)

یکی دیگه از انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال، فاد(FUD) هست. بهتره بدونین اصطلاح فاد یا ترس عدم اطمینان و تردید در حالی که منحصرا یه اصطلاح در ترید ارزهای دیجیتال نیست، اغلب در زمینه بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیره. فاد یه استراتژی هست که هدف اون بی اعتبار کردن یه شرکت، محصول یا پروژه خاص با انتشار اطلاعات غلط در اون هست. هدف از این کار نیز القاء ترس و به دست آوردن شرایط مناسب هست. این موضوع می تونه یه مزیت رقابتی، تاکتیکی یا سودآوری از کاهش قیمت ارز دیجیتال ناشی از اخبار مخرب قوی باشه.

•    هولد(HODL) 

یکی دیگه از اصطلاحات مربوط به ترید ارزهای دیجیتال، هولد کردن یا HODL هست. بهتره بدونین HODL یکی از اصطلاحات مخصوص ترید ارزهای دیجیتال هست که از غلط املایی کلمه Hold گرفته شده. این اصطلاح در اصل معادل استراتژی خرید و نگهداری ارز دیجیتال هست. هولد برای اولین بار در سال 2013 در یه پست مشهور در انجمن مجازی بیت کوین تالک ظاهر شد. این اصطلاح اشتباه املایی یه کاربر با عنوان I AM HODLING بود. هولدینگ به معنی نگه داشتن سرمایه گذاری ها علی رغم افت قیمت ارزهای دیجیتال هست. بنابراین، شما نیز می تونین ارزهای دیجیتال رو بخرین و اونها رو برای بلند مدت نگهداری کنین.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین اصطلاح هولد در مورد تریدرهایی مورد استفاده قرار می گیره که در ترید کوتاه مدت مهارت ندارن، ولی دوست دارن از تغییرات قیمت سودهای زیادی به دست بیارن. همچنین ممکن هست برای سرمایه گذارانی که اعتقاد زیادی به یه ارز دیجیتال خاص دارن و قصد دارن سرمایه گذاری خودشون رو برای مدت طولانی تر حفظ کنند، استفاده میشه. این استراتژی مشابه استراتژی خرید و نگهداری هست که در بازارهای سنتی انجام میشه و سرمایه گذاران سعی می کنند دارایی های کم ارزش رو پیدا کرده و مدت طولانی اون ها رو نگه دارن.

•    بازگشت سرمایه یا ROI

یکی دیگه از اصطلاحات مربوط به ترید ارزهای دیجیتال، بازگشت سرمایه یا ROI هست. بهتره بدونین ROI یکی از اصطلاحات موجود در بازار و شاخصی برای سنجش عملکرد سرمایه گذاری هست. همچنین ROI بازده سرمایه گذاری رو نسبت به هزینه سرمایه گذاری اولیه اندازه گیری می کنه و استفاده از این شاخص اقدامی مناسب برای مقایسه عملکرد سرمایه گذاری های مختلف هست.

•    سقف تاریخی قیمت یا ATH

یکی دیگه از اصطلاحات مربوط به ترید ارزهای دیجیتال، ATH یا بالاترین قیمت در همه زمان ها یا اصطلاحا سقف تاریخی یا بالاترین قیمت ثبت شده یه دارایی هست. به عنوان مثال، ATH بیت کوین طی بازار صعودی سال 2017 در صرافی بایننس 19.798 دلار بود.

در اصل این بالاترین قیمت بود که بیت کوین تا به الان معامله شده. بهتره بدونین یکی از جنبه های جذاب یه دارایی یا ارز دیجیتال که به بالاترین سطح قیمت خودش رسیده، این نکته هست که تقریبا همه دارنده های اون ارز دیجیتال سود کردن. اگه اون دارایی قبل از اون در روند نزولی بلند مدت بوده باشه، بسیاری از معامله گران احتمالا تمایل دارن که با رسیدن به موقعیت صعودی از بازار خارج بشن.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین با این حال اگه ارز دیجیتال از ATH خودش بالاتر بره، دیگه فروشنده ای باقی نمی مونه که منتظر خروج از بازار باشه. به همین دلیل هست که برخی از موارد شکست ATH رو شکست آسمان آبی می نامند.

چون هیچ منطقه مقاومتی آشکاری در پیش رو نیست. همچنین شکست ATH اغلب با افزایش حجم معاملات همراه هست. چون معامله گران روزانه نیز ممکنه با سفارشات بازار از فرصت استفاده کنند تا سریع تر سود برده و با قیمت بالاتری ارزهای دیجیتال خودشون رو بفروشن. توجه داشته باشین که شکست ATH یا سقف قیمتی ارز دیجیتال به این معنی نیست که قیمت برای همیشه افزایش پیدا می کنه.

•    کمترین قیمت یا ATL

یکی دیگه از اصطلاحات مربوط به ترید ارزهای دیجیتال، کمترین قیمت یا ATL هست که در ترید ارزهای دیجیتال به معنی کمترین قیمت در همه زمان ها و نقطه مقابل ATH هست. به عنوان مثال کمترین قیمت BNB در صرافی بایننس در اولین روز معاملات 0.5 تتر بود. شکستن ATL نیز ممکنه به اثری مشابه هنگام شکستن بالاتری حد خود باعث بشه، ولی در جهت مخالف. شکست محدوده حمایتی ATL می تونه باعث حرکت شدید رو به پایین باشه.

•    مبارزه با پولشویی یا AML

 یکی دیگه از انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارزهای دیجیتال، عبارت آنتی مانی لاندری یا AML هست که به معنی مبارزه با پولشویی هست و به مقررات، قوانین و رویه هایی اشاره داره که هدف اونها جلوگیری از مخفی کردن مجرمان در پول به دست اومده از روش های غیرقانونی به عنوان درآمد شروع هست.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

بهتره بدونین رویه های AML برای مجرمان تمیز کردن پول رو با مخفی کردن از منبع قانونی، بسیار سخت تر می کنه. همچنین مجرمان همیشه به دنبال راه هایی برای پنهون کردن منبع واقعی وجوه خود هستن. به دلیل پیچیدگی بازارهای مالی روش های مختلفی برای انجام این کار وجود داره. ابزارها و مشتقات بازارهای مالی می تونن جستجوی منبع واقعی وجوه رو بسیار سخت تر کنند.

مقاله پیشنهادی: محل انجام معاملات ارزهای دیجیتال کجاست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترید ارز دیجیتال بپردازیم و انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این مفاهیم آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، ترید ارزهای دیجیتال مفاهیم و اصطلاحات زیادی داره که شما برای اینکه بتونین به معامله گر یا تریدر حرفه ای تبدیل بشین، باید این مفاهیم و اصطلاحات رو یاد بگیرین. از جمله از این مفاهیم می تونیم به فومو، فاد و... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

در مورد اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+56 = ?