آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop)"


  • 13:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop)؛ همونطور که میدونین فعالیت رد بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی ور داره و به همین دلیل عده ای علاقه ندارن که در ابتدا ریسک کنن؛ به همین هم به دنبال راه هایی برای کسب ارز دیجیتال رایگان هستن. در این مقاله در مورد ایردراپ ها گفتوگو خواهیم کرد که یکی از کم ریسک تری روش های دریافت رایگان ارز دیجیتال است.

مقاله پیشنهادی: 5 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از مواردی که در مقاله آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop) قراره مورد بررسی قرار بدیم، نحوه ثبت نام در ایردراپ ها و پیدا کردن طرح های مختلف مربوط به اون ها هستش. شاید در نگاه اول غیر منطقی باشه که پروزه ای ارزهای خودش رو به شکل رایگان ارائه بده؛ اما ایجاد ایردراپ به عنوان روشی برای بازاریابی و معرفی یک پروژه شناخته میشه. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد بهتون توضیح بدیم.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

ساده ترین تعریفی که میتونیم برای پاسخ دادن به سوال ایردراپ چیست؟ بهتون ارائه بدیم به این شکل است که ایردراپ (Airdrop) به دریافت توکن یا ارز دیجیتال رایگان گفته میشه. عرضه رایگان این ارزها توسط سازمان ها ویا سایت های مختلف انجام صورت میگیره.

شاید براتون سوال باشه که هدف از Airdrop چیست؟ و چرا باید ارز دیجیتالی که با صرف انرژی بوجود میاد رو بهشکل رایگان به کاربرها عرضه کنن؟ ایردراپ ها رو میتونیم به هدیه و اشانتیون هایی تشبیه کنیم که توسط یک کسب و کار برای معرفی برندشون، به کاربرها و مشتریان احتمالی داده میشه. در واقع هدف اصلی از ایردراپ ها رو میتونیم بازاریابی در بازار ارزهای دیجیتال عنوان کنیم.

برای ایجاد ایردراپ ها از هدایایی که از جنس توکن و ارز دیجیتال هستن، استفاده میشه. به عبارت دیگه ایردراپ ها رو میتونیم ICO یا عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان بدونیم که یکی از مرسوم ترین روش های تبلیغی در بازار رمز ارزها محسوب میشه.

در صورتی که کاربرها بعد از عرضه توکن رایگان با نحوه کار اون رمز ارز آشنا بشن، اطلاعاتی در مورد پروژه اون بدست بیارن و یا اینکه استفاده از فناوری های اون رو یاد بگیرن، بخش مهمی از اهداف تیم ایردراپ محقق میشه. البته گاهی اوقات هم برای دریافت ارزهای دیجیتال باید بعد از ثبت نام در ایردراپ، یکسری فعالیت هایی رو انجام بدین. برای مثال موارد زیر تعدادی از این فعالیت ها هستن:

•    عضویت و یا افتتاح حساب در یک صرافی و یا کیف پول خاص
•    انجام یک یا چند تراکنش عمومی
•    دنبال کردن حساب های پروژه در شبکه های اجتماعی مختلف
•    معرفی پروژه به دوستان و دعوت از اون ها برای عضویت

مقاله پیشنهادی: استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

چگونه با ثبت نام در ایردراپ درآمد داشته باشیم؟

در ادامه مقاله آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop)، قصد داریم بهتون یاد بدیم که به چه شکلی متیونین با ثبت نام در ایردراپ ها به درآمد مناسبی برسید. توجه داشته باشین که شرکت در ایردراپ ها برای افرادی مناسبه که قصد دارن بدون ریسک ارز دیجیتال بدست بیارن و یا اینکه اولین قدم های خودتون رو در بازار ارزهای دیجیتال برمیدارن و علاقه ای ندارن که از همون ابتدا پول خودشون رو وارد این بازار کنن.

به طور کلی باید اینطور بگیم که ایردراپ ها پاداش هایی به شکل ارز دیجیتال هستن که به صورت رایگان و در ازای انجام دادن فعالیت های داده میشه. برای مثال فرض کنین که یک شبکه بلاک چینی به تازگی فعالیت خودش رو آغاز کرده و میخواد اسم و رسمی رو تو بازار ارزهای دیجیتال بدست بیاره. این پروژه برای اینکه به اهداف خودش برسه، نیاز به مخاطب، کاربر و سرمایه گذار خواهد داشت.

به همین دلیل هم اقدام به ایجاد ایردراپ میکنه و از کاربرها میخواد که با تبلیغات برای پروژه و یا انجام دادن یکسری فعالیت های کوچک برای معرفی پروژه، شانس دریافت توکن های رایگان رو کسب کنن. در صورتی که پروژه بعد از عرضه عمومی خودش، بتونه به موفقیت برسه و توکن اون قیمت بالایی رو ثبت کنه، دارایی های افرادی که در ایردراپ شرکت کرده بودن هم ارزشمند میشه و میتونه که صد ها و حتی هزاران دلار سود رو بهشون برسونه.

کسب درامد با ثبت نام در ایردراپ

برای شرکت در ایردراپ های مختلف، قبل از هر چیزی به یک پلتفرم معرفی Airdrop احتیاج دارین. در قدم بعدی باید پروژه هایی که قصد عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان دارن رو تو این پلتفرم ها پیدا و در آن ها ثبت نام کنین. معمولا تمامی این پروژه ها ازتون یک چیز رو میخوان و به همین خاطر با شرکت در یکی از آن ها، روند انجام کار دستتون میاد.

این فعالیت ها معمولا شامل کارهایی مثل دنبال کردن شبکه های اجتماعی مربوط به پروژه ایردراپ، به اشتراک گذاشتن یک پست، وارد کردن آدرس کیف پول، مشاهده تبلیغات، ثبت نام در یک پلتفرم یا سایت و. . . هستن. در صورتی که تمامی این فعالیت ها رو با موفقیت انجام بدین، در ایردراپ شرکت داده میشین و شانس گرفتن ارز دیجیتال رایگان رو دارین.

بعد از تموم شدن تاریخ ایردراپ و انجام بررسی های لازم، نفرات برنده ایردراپ معرفی میشن و ارزهای دیجیتال به آدرس ولتی که دادن واریز میشه. در صورتی که این ارز دیجیتال رایگان در تراست ولت وجود داره و ازش پشتیبانی میشه، پیشنهاد میدیم که از این کیف پول برای دریافت Airdrop ها استفاده کنین.

معرفی سایت های دریافت ایردراپ

حالا که میدونین ایردراپ چیست؟ و چطور بابد در ایردراپ ها ثبت نام کرد؟، آماده هستین تا اولین قدم را برای پیدا کردن ایردراپ های معتبر بردارین. به همین منظور در این بخش از مقاله آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ، شما رو با تعدادی از بهترین سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارن، آشنا میکینم.

پلتفرم ها و سایت های مختلفی برای اطلاع از جدیدترین ایردراپ های ارز دیجیتال وجود داره که میتونین از اون ها برای شرکت در پرسودترین Airdrop ها شرکت کنین. به کمک این سایت ها دیگه از هیچ ایردراپی جا نمیمونین و میتونین که پروژه

های پر سود مختلفی رو پیدا کنین.

1.    سایت کوین ایردراپ (Coin Airdrop)

سایت کوین ایردراپ، یه پلتفرم کاملا تخصصی تو حوزه ایردراپ ها است. در این پلتفرم میتونین اعلان هایی رو در مورد برترین و جدیدترین ایردراپ های ارز دیجیتال پیدا کنین. رابط کاربری ساده و بسیار آسان سایت کوین ایردراپ به شکلی طراحی شده که حتی افرادی که اطلاعات چندانی رو در این زمینه ندارن، هم میتونن به راحتی از این سایت استفاده کنن.

البته تو این سایت امکانات متنوعی برای کاربرهای تازه وارد به دنیای کریپتوکارنسی ها وجود داره. برای مثال این افراد میتونن با به اشتراک گذاشتن فرصت های ایردراپی، شانس خودشون رو برای کسب ارز دیجیتال رایگان بیشتر کنن.

همچنین کاربرهای جدید متیونن از امکانات آموزشی این سایت برای افزایش دانش و اطلاعات خودشون استفاده کنن. به این ترتیب علاوه بر اینکه شانس بدست آوردن ارز دیجیتال به شکل رایگان رو دارید، میتونین آخرین مفاهیم بازار کریپتوکارنسی ها رو هم یاد بگیرین.

2.    سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap)

معرفی سایت های دریافت ایردراپ

احتمالا شما هم با سایت کوین مارکت کپ آشنا هستی و یا اینکه حداقل اسم اون رو یک بار شنیدین. این سایت بیشتر به عنوان پلتفرمی برای بررسی کلی بازار ارزهای دیجیتال و پیدا کردن ارزهای دیجیتال مختلف و قیمت اون ها کاربرد داره، ولی امکان شرکت در ایردراپ ها با کمک این سایت فراهم شده است.

سایت Coin market cap در سال 2013 فعالیت خودش رو آغاز کرده و بنیانگذار اون فردی به نام برندون چز (Brandon Chez) بوده. این سایت خیلی زود تونستن که به یه مرجع معتبر برای بررسی ارزهای دیجیتال، قیمت اون ها، اعتبار سنجی پروژه های مختلف و مقایسه دارایی های دیجیتالی تبدیل بشه.

به عبارت ساده تر این سایت هر آنچه که باید در مورد یک ارز دیجیتال بدونین رو در اختیار شما قرار میده؛ اما به مرور زمان و با توسعه بیشتر این پلتفرم، قابلیت های جدیدی مثل ایردراپ ها هم به کوین مارکت کپ اضافه شدن که تمامی کاربرهای این سایت میتونن از اون ها استفاده کنن.

به طور کلی این سایت، در این سایت ایردراپ ها به سه دسته مختلف تقسیم شدن: ایردراپ های پایان یافته، ایردراپ های فعال و ایردراپ هایی که در آینده انجام میشوند. شما فقط میتونین که در ایردراپ های جاری شرکت کنین.

 اما این امکان هم براتون فراهم شده که با بررسی پروژه هایی که قراره در آینده عرضه بشن، بهترین اون ها رو برای شرکت کردن انتخاب کنین. به این ترتیب میتونین با اضافه کردن اون ها به لیست سفید خودتون، قبل از اینکه فعال بشن، از اون ها اطلاع پیدا کنین.

3.    سایت ایردراپ پدیکت (Airdrop Paddict)

در ادامه مقاله آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ ها، قصد داریم که یکی از کاربردی ترین سایت ها رو در این حوزه بهتون معرفی کنیم. سایت ایردراپ پدیک هم یکی از پلتفرم هایی است که میتوانید برای پیدا کردن ایردراپ ها و شرکت در اونها، بهش مراجعه کنین.

در این سایت فهرستی از پلتفرم های قابل اعتماد در حوزه Airdrop ها وجود داره که به کمک اون ها میتونین از زمان دقیق انتشار هر ایردراپ اطلاع پیدا کنین. در این سایت از یه سیستم رتبه بندی و امتیاز دهی برای رتبه بندی ایردراپ های برتر استفاده میشه.

به این ترتیب میتونین از این سایت برای پیدا کردن ایردراپ هایی که اعتبار بالاتری رو دارن استفاده کنین تا در دام پروژه های اسکم و تقلبی گرفتار نشین. یکی دیگه از مزیت های این سایت اینه که هیچ کدوم از رویدادها رو از دست نمیدین، چرا که یه تایمر معکوس برای هر کدوم از اون ها در نظر گرفته شده که بهتون میگه چقدر فرصت برای شرکت تو چنین ایردراپ هایی رو دارین.

4.    سایت ایردراپ آلرت (Airdrop Alert)

 سایت ایردراپ آلرت

ایردراپ آلرت هم یکی از سایت های کاملا رایگان و محبوب در زمینه عرضه رایگان ارزهای دیجیتال است. این سایت که توسط مورتن کریستنسن (Morten Christensen) راه اندازی شده با هدف جلوگیری از شرکت کردن در پروژه های کلاهبرداری بوجود اومده.

این پلتفرم از سال 2017 فعالیت خودش رو آغاز کرده و تونسته به محبوبت بالایی هم برسه. این سایت خودش رو موظف میدونه که قبل از اطلاع رسانی در مورد هر ایردراپ، به طور کامل در مورد اون تحقیق کنه و تا از اعتبار اون ها به طور کامل مطمئن بشه.

البته توصیه ما اینه که قبل از شرکت در هر ایردراپ، به طور کامل از اعتبار اون اطمینان پیدا کنین و خودتون شخصا تحقیقاتی رو در این مورد انجام بدین. Airdrop های این پلتفرم در دسته بندی های مختلفی عرضه شدن که شامل: ایردراپ های پایان یافته، ایردراپ های فعال و ایردراپ هایی که در آینده انجام بشن، NFT ها، پروژه های DeFi و ایردراپ های جدید است.

آموزش دریافت ایردراپ رایگان از کوین مارکت کپ

با توجه به توضیحاتی که دادیم، ممکنه که شما هم علاقه مند به دریافت ارز دیجیتال رایگان از ایردراپ ها باشین. به همین منظور قصد داریم که در ادامه این بخش، آموزش دریافت ایردراپ رایگان رو از این سایت بهتون یاد بدیم. البته شما میتونین برای دریافت ایردراپ رایگان تراست ولت رو به عنوان کیف پول خودتون وارد کنین.

 برای اینکه بتونین در یکی از ایردراپ های سایت کوین مارکت کپ شرکت کنین، کافیه که به این سایت برین و از منوی بالای صفحه گزینه محصولات (Products) و بعد ایردراپ های رایگان (Free Airdrops) رو بزنین. به این ترتیب به صفحه مربوط به ایردراپ ها منتقل میشین.

دریافت ایردراپ رایگان از کوین مارکت کپ

در بخش ایردراپ های جاری (Upcoming Airdrops) میتونین مواردی رو پیدا کنین که امکان شرکت کردن در اون ها فراهم هستش. با کلیک بر روی هر کدم از این ایردراپ ها میتونین از شرایط و کارهایی که برای ثبت نام در اون ها انجام بدین، اطلاع پیدا کنین.

برای مثال ما در این آموزش دریافت ایردراپ رایگان از کوین مارکت کپ پروژه ASPO World رو انتخاب کردیم. در این بخش میتونیم تاریخ تموم شدم ایردراپ، تعداد برنده ها و میزان کوینی که قراره بین اون ها توزیع بشه رو مشاهده میکنیم

دریافت ایردراپ رایگان از کوین مارکت کپ

در مرحله بعد باید یه سری کارهایی که ازمون خواسته میشن رو انجام بدین تا امکان شرکت در ایردراپ برامون فراهم بشه. لیست زیر تعدادی از فعالیت های متدوال هستش که معمولا در بیشتر ایردراپ ها وجود دارن. این موارد شامل دنبال کردن صفحه های پروژه در شبکه های اجتماعی، بازنشر کردن پست های آن ها، عضویت در گروه یا کانالی خاص هستند.

توجه داشته باشین که تمامی این فعالیت ها، مورد بررسی قرار میگیرن و اگه یکی از اون ها رو به درستی انجام نداده باشین، ممکنه اسمتون از لیست دریافت کننده های ایردراپ خط بخوره.

 دریافت ایردراپ رایگان از کوین مارکت کپ

مقاله پیشنهادی: کسب درآمد از فروش لوازم و تجهیزات ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه

راه های مختلفی برای دریافت ارز دیجیتال رایگان وجود داره که در این مقاله به شکل اختصاصی در مورد ایردراپ ها صحبت کردیم و به آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrops) پرداختیم. هونطور که اشاره کردیم، هدف پروژه های از عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان اینه که پروژه خودشون رو بیشتر معرفی کنن و کاربرهای ابتدایی رو به پلتفرم خودشون جذب کنن. 

 امیدواریم که با کمک این مقاله و اطلاعاتی که بهتون دادیم، بتوانید با ثبت نام در ایردراپ های معتبر، درآمد بدون ریسکی را از این حوزه داشته باشین و بتونین که سرمایه ای رو برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بدست بیارین. توجه داشته باشین که همه ایردراپ ها قابل اعتماد نیستن و به همین خاطر بهتره از سایت ها و پلتفرم های معروفی که معرفی کردیم، برای پیدا کردن این پروژه ها استفاده کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop)

در مورد آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop) نظر دهید
سوال امنیتی :8+65 = ?