بهترین شت کوین های متاورسی کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بهترین شت کوین های متاورسی کدامند؟"


  • 23:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

بهترین شت کوین های متاورسی کدامند؟؛ در سال 2020 و 2021 شت کوین های یکی از داغترین حوزه های بازار ارزهای دیجیتال بودن که سودها نجومی رو هم نصیب سرمایه گذاران خودشون کردن. بعد ها در سال 2021 متاورس هم به یکی از حوزه های محبوب در بازار رمز ارزها تبدیل شد. با توجه به محبوبیتی که این دو حوزه داشتن، عده ای از فعالان بازار ارز دیجیتال تصمیم گرفتن که اون ها رو با هم ترکیب کنن.

در حال حاضر تعدادی از توسعه دهنده ها با وارد کردن شت کوین ها به متاورس، شت کوین های متاورسی رو بوجود آوردن. در این مقاله قصد داریم که شما رو با تعدادی از بهترین شت کوین های متاورسی آشنا کنیم. ارزهایی که در این مقاله معرفی میکنیم، از بهترین شت کوین های جدید بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشن که شانس کسب سود رو برای معامله گر ها فراهم کردن.

درصورتی که شما هم جزو اون دسته از افرادی هستین که هم به حوزه متاورس علاقه دارن و هم شت کوین ها، این مقاله میتونه فرصت هایی رو بهتون نشون بده که به طور همزمان بر روری هر دو حوزه سرمایه گذاری کنین. پس در صورتی که به دنبال بهترین شت کوین 2022 در حوزه متاورس هستین، تا انتهای این مطلب ما رو همراهی کنین.

شت کوین متاورسی

شت کوین متاورسی چیست؟

قبل از این که بخوایم توضیحی رو در مورد شت کوین های متاورسی بهتون بدیم، بهتره که کمی در مورد متاورس (Metaverse) و شت کوین ها (Shit coin) به شکل جداگانه اطلاعاتی رو بهتون بدیم. توجه داشته باشیم که آشنایی با هر کدوم از این مفاهیم و تسلط به اون ها، اهمیت بالایی رو برای ورود به این حوزه و سرمایه گذاری بر روی شت کوین های متاورسی داشته باشه.

تعریف کلی متاورس رو میتونیم اینطور عنوان کنیم که Metaverse سک فضای مجازی گرافیکی هستش که سعی داره واقعیت رو در یک بستر تحت وب، توصیف کنه. متاورس رو میتونیم به عنوان یه دنیای مجازی بدونیم که افراد میتونن در اون به فعالیت های مختلفی از جمله کار کردن، بازی، خرید و معاشرت با سایر افراد بپردازن. 

همچنین این بستر محدودیت های فیزیکی رو هم از بین میبره و شما میتونین با کمک اون دوستانی رو از سایر نقاط جهان پیدا کنین و حتی بدون اینکه از روی مبل راحتی خودتون بلند شین، به یک کشور دیگه سفر کنین. این ویژگی ها باعث شدن که متاورس به شدت و در مدت زمان کوتاهی، محبوب بشه.

در پاسخ به این سوال که شت کوین چیست؟ میتونیم اینطور بگیم که، شت کوین اصطلاحیه که برای معرفی ارزهای دیجیتال بی ارزش و کم ارزش استفاده میشه. این دسته از رمز ارزها معمولا هدف خاصی رو دنبال نمیکنن. البته این واژه بار معنایی منفی رو داره ولی شت کوین ها ثابت کردن که تو به مدت زمان خیلی کوتاه، پتانسیل رشد های چند هزار درصدی رو دارن. 

با ورود شت کوین ها به صنعت متاورس، مفهوم شت کوین های متاورسی بوجود اومد. هدف اصلی از ساختن شت کوین های متاورسی، بوجود اومدن دنیایی بود که به شکل یک واسطه و پلی که در دنیای متاورس به اون اوراکل گفته میشه، از تراکنش ها پشتیبانی کنه. 

از توکن های شت کوین متاورسی برای انجام و تایید تراکنش ها و پرداخت ها استفاده میشه. این دسته از رمز ارزها میتونن در بین شت کوین های آینده دار قرار بگیرن و بازدهی بالایی رو هم برای سرمایه گذارهاشون داشته باشن. در ادامه این مقاله برخی از بهترین شت کوین های متاورسی رو بهتون معرفی خواهیم کرد.

نکته: توجه داشته باشین که تمامی ارزهای دیجیتالی که تو این مقاله به عنوان بهترین شت کوین های متاورسی بهتون معرفی میکنیم، تنها با هدف آموزش و افزایش اطلاعات کاربرانمون هستش. به همین دلیل این مقاله رو نباید به عنوان مبنایی برای معاملات خودتون بدونین و بدون تحقیق و آشنایی با یک رمز ارز، اقدام به سرمایه گذاری کنید.

بهترین شت کوین های متاورسی

معرفی بهترین شت کوین های متاورسی

درسته که شت کوین ها دارایی هایی بودن که با هدف شوخی بوجود اومدن و در ابتدا کسی اون ها رو جدی نمیگرفت، اما با رشد های خودشون ثابت کردن که یکی از پرسود ترین ارزهای بازار هستن. در ادامه تعدادی از بهترین شت کوین های جدیدی رو که بین ارزهای متاورس آینده دار هم دسته بندی شدن، بهتون معرفی میکنیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 ارز متاورس برای سرمایه گذاری

  • شت کوین متاورسی میم کیلر (MemeKiller) 

ارز دیجیتال میم کیلر به عنوان یکی از شت کوین های متاورسی برتر شناخته میشه که متعلق به یک بازی متاورسی هستش. در این بازی که در دسته بندی نقش آفرینی قرار داره، بازیکن ها میتونن به عنوان یک جنگجو ظاهر بشن و به مبارزه بپردازن. در صورتی که در نبرد ها پیروز بشین، ارز دیجیتال و توکن NFT به عنوان پاداش دریافت میکنید.

به این ترتیب با استفاده از این بازی، امکان کسب درآمد هم فراهم شده. همچنین میتونین با توکن هایی که بدست میارین، شخصیت خودتون رو ارتقا بدین تا شانس بیشتری رو برای پیروزی در مبارزه ها کسب کنین.

  • شت کوین متاورسی جنگ ربات ها (Robot Wars)

شت کوین متاورسی جنگ ربات ها

یکی دیگه از بهترین شت کوین های متاورسی که قصد داریم بهتون معرفی کنیم، مربوط به بازی جنگ ربات ها که یه بازی متاورسی است. این بازی بر روی زنجیره هوشمند بایننس یا Binance Smart Chain توسعه پیدا کرده و رمز ارز اون هم WAR هستش.

در این بازی شما ربات هایی رو خواهید داشت که وارد میدان نبرد میشن و با ربات های دیگه مبارزه میکنن. در صورت پیروزی، مقدار ی از توکن بومی این بازی WAR به شما پاداش داده میشه. توجه داشته باشین که هر چقدر ربات های شما قوی تر باشن، شانس بیشتری رو برای دریافت این شت کوین متاورسی پیدا میکنین.

  • شت کوین متاورسی اسنوک (Snook)

این رمز ارز هم به یک بازی متاورسی تعلق داره که در بین بهترین شت کوین های متاورسی قرار گرفته است. جالبه بدونین که این بازی بین پلتفرم های رو به رشد در حوزه بازی برای کسب درآمد (Play To Earn) قرار گرفته. هر بازیکن یک شخصیت اسنوک داره که توسط توکن های NFT ساخته شده.

  • شت کوین متاورسی سوپر فیول (Super Fuel)

مورد بعدی که قصد داریم به عنوان یکی از بهترین شت کوین های متاورسی بهتون معرفی کنیم، سوپر فیول است. این پروژه به شکل یک سیستم قرعه کشی هستش که تو اون به شکل پشت سر هم قرعه کشی های مختلفی انجام میشه. این روال تا وقتی ادامه داره که هر کاربر برنده 1 میلیارد سیف پل بشه و به باشگاه میلیاردر های سیف پل بپیونده.

این سیستم به این شکل طراحی شده که 5 درصد از توکن های Super Fuel مربوط به تراکنش ها به ارز سیف مون تبدیل میشه. وقتی که تعدا سیف مون به بیش از 1.2 میلیارد رسید، یه قرعه کشی انجام میدن و یک کیف پول که ارز دیجیتال سوپر فیول رو هولد میکنه، به عنوان برنده اعلام میشه.

  • شت کوین متاورسی لجیتی (Ledgity)

لجیتی یکی دیگه از شت کوین های متاورسی است که به عنوان اولین زیر ساخت دیجیتال در حوزه مدیریت ثروت شناخته میشه. این پلتفرم با در دسترس قرار دادن دارایی های غیر سنتی و ارزهای دیجیتال برای عموم سرمایه گذارها، این حوزه رو به یک صنعت عمومی تبدیل کرده.

یکی دیگه از قابلیت های این پروژه اینه که به سرمایه گذارها کمک میکنه تا دامنه سرمایه گذاری خودشون رو گسترش داده و تو حوزه های مختلفی سرمایه گذاری کنن. به کمک لجیتی برای اولین بار دارایی های رمزنگاری شده، استراتژی های بازدهی DeFi و دارایی های توکن شده به شکل یکجا برای همه افراد قابل دسترسی میشن.

  • شت کوین متاورسی دوج ایکس (DogeX)

یکی دیگه از شت کوین های آینده دار در حوزه متاورس، توکن دوج ایکس نام داره. این پروژه رو میتونیم به عنوان اولین پروژه ای بدونیم که یک مکانیزم معاملاتی رو برای تضمین پایین ترین سطح قیمت در نمودارها رو بوجود آورده. از ویژگی های مثبت دیگه ای که این سیستم داره میتونیم به مواردی مثل توقف سوخت و ساعت طلایی اشاره کنیم.

در این سیستم معاملاتی متاورسی از عملکرد جدیدی به نام Buyback هم رونمایی شده است. از دوج ایکس برای خرید در کف ها میتوانید استفاده کنید. این پروژه بر روی بستر بلاک چین بایننس اسمارت چین بنیانگذاری شده و توکن های اون هم بر روی همین شبکه هستن.

  • پروژه Math-e-Matic

در بین شت کوین هایی که روی بستر بلاک چینی پالیگان (Polygon) یا متیک (MATIC) توسعه پیدا کردن، توکن MMATIC بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در این پروژه تنها کاری که شما باید انجام بدین اینه که توکن های متیک رو هولد کنید و به این ترتیب از پاداشی که به شما داده میشه، سود بدست بیارید. در این پروژه حدودا 11% از هزینه تراکنش ها به وسیله توکن MATIC به شما برگردونده میشه.

  • شت کوین بیبی متا (Baby Meta)

توکن بیبی متا خودش رو به عنوان یک ارز دیجیتال غیر متمرکز با سیستم پاداش دهی داخلی معرفی کرده. پروژه اصلی این توکن بوجود آوردن یک پلتفرم NFT بر اساس واقعیت مجازی است که با کمک اون میتونین آثار NFt و توکن های غیر قابل تعویض خودتون رو مشاهده کنین.

این پروژه هم بر روی شبکه زنجیره هوشمند بایننس توسعه پیدا کرده. با توجه به اینکه این توکن در لیست شت کوین های پنکیک سوآپ قرار داره، میتونین ازاین پلتفرم اقدام به سرمایه پذاری در این پروژه کنین.

  • بازی متا دوج (MetaDoge)

بازی متا دوج

رمز ارز متا دوج متعلق به یک بازی متاورسی با همین اسم هستش که اکوسیستمی مبتنی بر متاورس و NFT ها رو تشکیل داده. این اکوسیستم شامل یه بازی سه بعدی متاورسی است که به طور ویژه ای روی برای افرادی که توکن هخای غیر مثلی متا دوج رو دارن، توسعه داده شده.

متا دوج ها رو میتونیم به عنوان سگ هایی معرفی کنیم که به شمل توکن های NFT در اومدن. این توکن های غیر مثلی موفق شدن که توجه علاقه مندان به حوزه متاورس و بازی های بلاک چینی رو جلب کنن. توکن متا دوج بر روی دو شبکه بلاکچینی اتریوم (Ethereum) و بایننس اسمارت چین (BSC) توسعه پیدا کرده است.

  • پلتفرم متا پتز (MetaPets)

متا پتز رو میتونیم به عنوان یک جهان متاورسی بهتون معرفی کنیم که امکان بوجود آوردن حیوانات خانگی با استفاده از توکن های غیر مثلی را برای شما فراهم میکنه. در صورتی که حیوان خانگی خودتون رو از دست دادین، میتونین با کمک متا پتز یک توکن NFT برای اون بسازین تا همیشه به یادش باشید. توکن های غیر مثلی این پلتفرم دارای ویژگی هایی مثل رنگ، اندازه و پوست و مو های مختلفی هستن که میتونین با توجه به علاقه خودتون، اون ها رو تنظیم کنین.

با توجه به قابلیت همکاری با جهان های متاورسی مختلف، میتونین که توکن های NFT خودتون رو در اون ها مورد استفاده قرار بدین. برای مثال شما میتونین که سگ های خودتون رو در نمایشگاه سگ ها به بقیه نشون بدین، حیوانات اهلی برای مزرعه خودتون ایجاد کنین و یا اینکه از توکن NFT اسب خودتون برای شرکت در مسابقات اسب سواری استفاده کنید. البته به کمک این فعالیت ها میتوانید درامد هم کسب کنید.

  • پروژه متا کش (MetaCash)

متا کش رو میتونیم به عنوان یک دنیای متاورسی منحصر به فرد که از فناوری واقعیت مجازی بهره میبره، بهتون معرفی کنیم. این پلتفرم قصد داره که با کمک جامعه بزرگ خودش که از هزاران عضو تشکیل شده، یک بازی ویدیویی بر مبنای واقعیت مجازی بوجود بیاره. تیم توسعه دهنده این بازی ادعا دارن که قراره در صنعت ویدیو گیم ها و سبک زندگی گیمرها، تغییرات بزرگی رو بوجود بیارن.

  • توکن متا گلکسی لند (Metagalaxy Land)

این توکن مربوط به یک پلتفرم متاورسی در حوزه بازی و ایجاد تعامل با بازی های نسل بعدی متاورس است. در این پلتفرم سرمایه گذارها میتونن با ایجاد و مبادله سیاره های سفارشی خودشون که به شکل توکن های NFT هستن، به درآمد برسن. با توجه به قابلیت های این بازی و آینده ای که میتونه داشته باشه، توکن متا گلکسی رو هم در بین بهترین شت کوین های متاورسی قرار دادیم.

توکن متا گلکسی لند

آیا خرید شت کوین های متاورسی عاقلانه است؟

در ادامه این مقاله قصد داریم که در مورد سرمایه گذاری بر روی بهترین شت کوین های جدید، با شما گفتوگو کنیم. به طور کلی ماهیت شت کوین ها به نحوی هستش که سرمایه گذاری بر روی این دسته از ارزهای دیجیتال ریسک بالایی رو داره. درسته که از این توکن ها به عنوان ارزهای متاورس آینده دار یاد میشه، اما نباید بدون در نظر گرفتن ریسکی که دارن، اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کنید.

پیشنهاد ما اینه که حتی اگه بهترین شت کوین 2022 برای سرمایه گذاری رو هم پیدا کردین، تنها بخش کوچکی از سرمایه خودتون رو برای سرمایه گذاری در این حوزه اختصاص دهید. توجه داشته باشین که با توجه به ریزش ها و رشد های سریع و ناگهانی که این دسته از ارزهای دیجیتال دارن، برای خرید و فروش اون ها باید سرعت عمل بالایی رو داشته باشین تا بتونین که بیشترین سود ممکن رو بدست بیارین.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ

جمع بندی و نتیجه

همونطور که اشاره کردیم، شت کوین های متاورسی میتونن در بین پر سودترین و بهترین پروژه های متاورسی قرار بگیرن. در این مقاله سعی کردیم که تعدادی از بهترین شت کوین های متاورسی رو بهتون معرفی کنیم تا با بعضی از شت کوین های آینده داری که در حوزه متاورس فعالیت دارن، آشنا بشین.

توجه داشته باشین که تمامی توضیحاتی که در این مقاله به شما در مورد شناسایی شت کوین های آینده دار متاورسی بهتون ارائه کردیم، تنها به منظور آموزش و معرفی این رمز ارزها بودن و نباید بر اساس این اطلاعات معاملات خودتون رو انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین شت کوین های متاورسی کدامند؟

در مورد بهترین شت کوین های متاورسی کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+95 = ?