آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون "


  • 11:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله قصد داریم که به موضوع آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون در تراست والت بپردازیم؛ چرا که استیک ارزهای دیجیتال (Stake) این روزها به یک روش محبوب برای کسب سود در بازار رمز ارزها تبدیل شده. دریافت سود ماهانه استیکینگ یکی از روش های کم ریسک و حتی بدون ریسک برای درآمدزایی در بازار ارزها دیجیتال است که این روزها هم مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته.

تمامی ارزهای دیجیتال قابلیت استیکینگ رو ندارن ولی رمز ارز ترون (Tron) با نماد TRX، یکی از دارایی هایی دیجیتالی محبوبی هستش که قابلیت سهام گذاری اون فراهم شده. یکی از پر طرفدارترین روش ها برای اینکار هم استیک ترون در تراست والت است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا آموزش استیک ترون در تراست والت رو به شکل مرحله به مرحله ارائه بدیم و در مورد سود استیک ترون هم با هم گفتوگو کنیم.

مقاله پیشنهادی: 5 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال 

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

 استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی برای تایید تراکنش هایی که بر روی شبکه بلاک چینی انجام میشن، باید فرآیندی محاسباتی انجام بشه. الگوریتم های مربوط به این فرآیند در دو دسته اثبات کار یا Proof Of Work و اثبات سهام یا Proof Of Stake تقسیم میشه.
رمز ارزهایی که از الگوریتم اثبات کار استفاده میکنن، به ماینرها و دستگاه های استخراج ارز دیجیتال برای تایید تراکنش های خود احتیاج دارن. در مورد رمز ارزهایی هم که از الگوریتم اثبات کار استفاده میکنند، فرآیند تایید تراکنش های بلاک چین، با قفل کردن توکن های بومی شبکه و توسط تعدادی از ولیدیتورهای مورد اعتماد تمامی اعضای شبکه انجام میشود.

مزیت های استیک ارز دیجیتال

استیک ارزهای دیجیتال در مقایسه با استخراج اون ها مزیت های بی شماری رو داره. به همین دلیل هم پروژه های بسیاری در دنیای کریپتوکارنسی ها، به سمت POS در حال حرکت هستن. یکی از پروژه هایی که اقدامات عملی بسیاری رو در این حوزه انجام داده، اتریوم (Ethereum) است.
از مهمترین مزیت های استیکینگ ارز دیجیتال در برابر استخراج ارز دیجیتال، میتونیم موارد زیر رو نام ببریم:

   یکی از اصلی ترین مزیت های استیک ارزهای دیجیتال اینه که دیگه نیازی به خرید دستگاه های گران قیمت و پر مصرف استخراج و ماینرها نخواهید داشت. تنها چیزی که برای شرکت در استیک بهش احتیاج دارین، مقداری از ارز دیجیتال بومی اون شبکه بلاک چینی هستش.

   با کمک سیستم استیکینگ ارز دیجیتال میتونین بازگشت سرمایه اولیه، میزان درآمد و میزان سود ماهانه استیکینگ خودتون رو محاسبه کنین. در حالی که در سیستم اثبات کار به دلیل سختی شبکه، همیشه شانس برابری رو برای پاداش گرفتن از سیستم نداشتید.

   از سایر مزیت های استیک در برابر استخراج ارز دیجیتال میتونیم به ارزش رمز ارزهای استیک شده اشاره کنیم. ارزش دارایی های شما در استیک همواره ثابت میمونه و میزان اون ها با توجه به نوسانات بازار تغییر میکنه؛ در حالی که در ماینینگ ارز دیجیتال، بعد از مدتی دستگاه ها فرسوده میشن و قدرت و ارزش اون ها هم کمتر میشه.

   مهمترین مزیت استیکینگ ارز دیجیتال اینه که در مقایسه با استخراج، انرژی برق کمتری رو مصرف میکنه و به همین دلیل هم ارزان تر است. همچنین ارزهایی که سیستم اجماع اثبات سهام دارن، به عنوان ارزهای دوستدار محیط زیست شناخته میشن.

مقاله پیشنهادی: سهام گذاری یا استیک (stake) ارز دیجیتال چیست؟

 پروژه و رمز ارز ترون چیست؟

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

ترون رو میتونیم به عنوان یه پلتفرم غیر متمرکز بلاک چینی بهتون معرفی کنیم. این پلتفرم به عنوان پلی برای ارتباط بین سازندگان محتوا و مخاطبین اون ها مورد استفاده قرار میگیره. شبکه Tron برای اولین بار در سال 2017 توسط جاستین سان (Justin Sun) توسعه پیدا کرد و هدف اون ارائه یک سیستم جهانی و کاملا رایگان برای به اشتراک گذاشتن راحت تر و مقرون به صرفه محتوا بود.

بلاک چین ترون رو میتونیم به عنوان یک ماشین مجازی بدونیم که به شکل کاملا غیر متمرکزی فعالیت داره. در حالی حاضر هدف این شبکه اینه که به استفاده از اینترنت غیر متمرکز کمک کنه. جالبه بدونین که این شبکه هم امکان توسعه برنامه های غیر متمرکز (DApp) رو برای کاربرهای خودش فراهم کرده تا بتونن با استفاده از قرارداد های هوشمند، پروتکل هایی رو بوجود بیارن.

در حال حاضر شهرت اصلی این شبکه به دلیل سرعت فوق العاده ای هستش که تو انجام معاملات داره. با کمک بلاک چین ترون میتونین در هر ثانیه 2 هزار تراکنش رو انجام بدین و بدون هیچ هزینه ای نقل و انتقالات خودتون رو انجام بدین. این شبکه یک توکن بومی به اسم ترونیکس داره که با نماد TRX تو بازار ارزهای دیجیتال معامله میشه.

نکته قابل توجه اینه که شبکه ترون برای تایید تراکنش های خودش از سیستم اجماع اثبات سهام استفاده میکنه و شما میتونین که با سهام گذاری و قفل کردن توکن های ترون، تو فرآیند استیک این رمز ارز شرکت داشته باشین و سود مشخص شده ای رو هم از اون دریافت کنین. در ادامه با ما و آموزش استیک ترون در تراست والت همراه باشین تا بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنین.

نحوه استیک ترون در تراست والت

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

استیک ترون در تراست والت بهتون کمک میکنه که بدون هیچ ریسک و دردسری، درآمدی رو از ارزهای دیجیتالی که هولد میکنین، بدست بیارین. دریافت سود استیک ترون به کمک ارز TRX انجام میشه و به همین دلیل با این سرمایه گذاری میتونین که مقدار ارزهای خودتون رو هم به مرور زمان افزایش بدین.
البته فرآیند استیکینگ میتونه که برای افراد تازه کار و بی تجربه در این حوزه، کمی پیچیده و سخت باشه؛ ولی اگه مراحل آموزش استیک ترون در تراست والت رو به خوبی دنبال کنین، مطمئنیم که بدون هیچ دردسری میتونین توکن های خودتون رو Stake کرده و از سود اون ها بهره مند بشین.

مرحله اول: شرایط را برای استیک ترون فراهم کنین.

برای اینکه بتونین رمز ارزهای ترون رو با کمک کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت استیک کنین، باید یک حساب کاربری در این کیف پول داشته باشین. در صورتی که این برنامه رو تو گوشی موبایل خودتون ندارین، در اولین قدم باید اون رو دانلود و نصب کنین. سپس باید اقدام به ساخت کیف پول تراست والت کنین.

در قدم بعدی باید مقداری ارز TRX بخرید. توجه داشته باشین که برای استیک ارز دیجیتال بهتره که از کف ها برای خرید ترون استفاده کنین و حتما به استراتژی مدیریت ریسک و سرمایه خودتون هم توجه کنید. همچنین بهتره که از یک صرافی داخلی برای خرید رمز ارزهای مورد نیازتون کمک بگیرین تا نیازی به پرداخت هزینه های بالای کارمزد نداشته باشین. صرافی ارز دیجیتال اینانس میتونه که بهترین پزینه برای اینکار باشه.

حالا باید ارزهایی که خریداری کردین رو به تراست ولت انتقال بدین. برای اینکار وارد صفحه تراست والت خودتون بشین و ارز ترون رو انتخاب کنین و در مرحله بعد با زدن گزینه دریافت و ارائه ادرس کیف پول به صرافی، رمز ارزهای خودتون رو به ولت دیجیتالی خودتون انتقال بدین.

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

مرحله دوم: دسترسی به منوی استیک ترون

در این مرحله میتونین با زدن گزینه بیشتر (More) میتونین که به گزینه استیک ترون دسترسی پیدا کنین. با زدن گزینه استیک (Stake) منوی جدیدی مشابه عکس زیر براتون باز میشه که به کمک اون میتونین به مراحل مختلف استیکینگ ارزهای خودتون نظارت کنین. کاربرد هر کدوم از این گزینه ها، به شرح زیر است:

  • جزئیات استیکینگ (Staking details):

از این گزینه میتونین برای مشاهده جزئیات مربوز به استیک ترون های خودتون و یا وضعیت فعلی رمز ارزهایی که استیک کردین، استفاده کنین. 

استیک (Stake):

با کمک این گزینه میتونین ترون های خودتون رو استیک کنین و به صفحه اولیه ی فرآیند استیکینگ انتقال داده میشین.

  • غیر فعال کردن استیک (Un stake):

در صورتی که قصد داشته باشین دارایی های خودتون رو از حالت استیک دربیارین و دریافت پاداش و سود استیکینگ ترون در تراست والت رو پایان بدین، باید از این گزینه استفاده کنین. البته توجه داشته باشین که این گزینه 3 روز اول استیک، قابل دسترسی نیست.

درخواست دریافت پاداش (claim reward):

با کمک این گزینه میتونین که درخواست خودتون رو برای دریافت پاداش هایی که کسب کردین، ثبت کنید.

 آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

مرحله سوم: یک اعتبار سنج یا ولیدیتور انتخاب کنید

در این مرحله از آموزش استیک ترون در تراست والت، باید مقدار ارزی که قصد دارین در فرایند استیکینگ ترون قفل کنین رو وارد کنین. با زدن گزینه MAX تمامی ارزهای شما انتخاب خواهند شد. توجه داشته باشین که حداقل مقداری که برای دریافت سود استیک ترون باید در شبکه قفل کنین، یک واحد ارز TRX هستش.

البته گاهی مواقع برای قفل کردن رمز ارزهایی که دارین، باید کارمزدی رو به شبکه پرداخت کنین. این کارمزد ممکنه 0 تا 1 واحد TRX باشه.

در قدم بعدی هم باید ولیدیتور و یا اعتبار سنج خودتون رو انتخاب کنین. توجه داشته باشین که چون از کیف پول تراست ولت برای سهام گذاری انتخاب میکنین، تمامی گزینه هایی که داریم از جمله بهترین ولیدیتور برای استیک ترون محسوب میشن. به همین خاطر نیازی نیست که هیچ نگرانی در این مورد داشته باشید.

نکته دیگه ای که در این مرحله باید بهش توجه کنین، میزان سود استیکینگ ترون در تراست والت به وسیله هر کدوم از ولیدیتور ها هستش. شما میتونین با مقایسه بین سودی که اعتبار سنج ها بهتون پرداخت میکنن، ولیدیتور مد نظر خودتون رو انتخاب کنین.

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون
 

البته بهتره که قبل از اقدام به استیکنگ ترون های خودتون و قفل کردن اون ها در شبکه به موارد زیر توجه کنین:
    توکن هایی که استیک میکنین به مدت سه روز غیر قابل دسترسی میشن و نمیتونین که اون ها رو با گزینه غیر فعال کردن استیک، مجددا بدست بیارین.
    امکان انتقال و جابه جا کردن ارزهایی که دارین، وجود نداره.
    در صورتی که بخواین تعداد توکن های استیک شده خودتون رو افزایش بدین، مجددا سه روز نمیتونین به اون ها دسترسی داشته باشین.

مرحله چهارم: تراکنش خودتون رو تایید و ارسال کنید

تو این مرحله از آموزش استیک ترون در تراست والت، بعد از بررسی مجدد جزئیات مربوط به تراکنشی که میخواین انجام بدین، گزینه ارسال (Send) رو بزنید تا تراکنش انجام بشه. در این حال به صفحه کیف پول ترون خودتون برمیگردین و میتونین ببینین که تراکنش شما در حالت در انتظار پرداخت (Pending ) در اومده. 
 
به محض اینکه تراکنش مورد نظر به طور کامل انجام شد، میتونین که توکن های فریز شده خودتون رو در استیکینگ مشاهده کنین. همچنین میتونین با زدن گزینه بیشتر (More) و انتخاب گزینه جزئیات استیک (Stake Details)، این مرحله رو تایید کنین.
در صورتی که تمامی مراحل آموزش استیک ترون در تراست والت رو به شکل مرحله به مرحله دنبال کردین، باید با موفقیت استیکینگ ترون های خودتون رو انجام داده باشین. 

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

همچنین میتونین که با زدن جزئیات بیشتر (More Details)، به اطلاعات بیشتری از تراکنشی که انجام دادین، دست پیدا کنین. با انتخاب این گزینه سایت Tronscan براتون باز میشه و میتونین که تمامی جزئیات مربوط به تراکنشی که انجام دادین رو بر روی بلاک چین ترون مشاهده کنین.

آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

 
همچنین میتونین که در مرورگر خودتون هم به شکل مستقیم وارد سایت ترون اسکن بشین و با وارد کردن آدرس کیف پول یا هش تراکنشی که انجام شده، به این جزئیات دسترسی پیدا کنین.

 آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون

چه زمانی برای استیک ترون مناسب است؟

احتمالا الان که با نحوه استیک ترون در تراست والت آشنا شدین، علاقه مند شده باشین که رمز ارزهای خودتون رو در شبکه قفل کنین تا بتوننین که از سود ماهانه ماینینگ اون ها بهره مند بشین؛ اما برای اینکار باید به این نکته توجه داشته باشین که چه زمانی برای استیک ارزهای دیجیتال بهتر است؟ در این صورتی میتونین که بیشترین بازدهی ممکن رو از سهام گذاری خودتون بدست بیارین.

به طور کلی و با توجه به اینکه بعد از استیک ارزهای دیجیتال تا یه مدت نمیتونین اون ها رو انتقال بدین، پیشنهاد ما اینه که در بازارهای صعودی ارز دیجیتال از این روش استفاده کنین. به این ترتیب ریسک کمتری وجود داره که رمز ارزهای شما به دلیل یک اصلاح عمیق در بازار، ارزش خودشون رو از دست بدن و به جای کسب سود استیک ترون، ضرر کنین.

همچنین در مواقعی که بازار به کف قیمتی خودش رسیده است و شما هم قصد دارین که سبد بلند مدت خودتون رو تشکیل بدین، استیک رمز ارزها میتونه که سودمند باشه. افرادی که با دیدگاه بلند مدت و چند ساله قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو دارن هم میتونین از استیک رمز ارزهای خودشون، برای افزایش بازدهی سبدی که تشکل دادن، بهره ببرن.

از طرفی بازارهای نزولی و زمانی که ارزهای دیجیتال به شدت در حال ریزش و سقوط قیمتی هستن، استیک ارزهای دیجیتال نه تنها نمیتونه سودی رو براتون داشته باشه، بلکه ممکنه که ضررهای جبران ناپذیری رو بهتون وارد کنه. به همین دلیل ضروریه که وقتی قصد سیو سود سبد سرمایه گذاری خودتون رو داشتین، بخشی از رمز ارزهای استیک شده خودتون رو هم بفروش برسونین.

مقاله پیشنهادی: آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس

جمع بندی و نتیجه

به طور کلی، استیک ارزهای دیجیتال یکی از جدیدترین و در عین حال سودمند ترین روش های سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی ها است. با توجه به مزیت هایی که این روش در مقایسه با استخراج ارزهای دیجیتال داره، به احتمال زیاد بسیاری از شبکه های قدیمی هم مسیر اتریوم رو برن و الگوریتم اجماع خودشون ور از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تغییر بدن.

 البته این برتری ها باعث شدن که بسیاری از شبکه های بلاک چینی جدید از همون ابتدای فعالیتشون، از اثبات سهام استفاده کنن که ترون هم یکی از اون ها هستش. در این مقاله سعی کردیم که با آموزش استیک ترون در تراست والت، شما رو برای رسیدن به یک سرمایه گذاری کم ریسک در بازار رمز ارزها راهنمایی کنیم. امیدواریم که با کمک اطلاعات این مقاله بتونین به سود دهی بالایی برسید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون 

در مورد آموزش استیک ترون در تراست والت و بررسی سود استیکینگ ترون  نظر دهید
سوال امنیتی :9+34 = ?